Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بهزیستی استان ایلام با ابراز تاسف و عرض تسلیت درگذشت دختر نوجوان اهل شهرستان هلیلان استان،در خصوص خودکشی این دختر ۱۲ ساله گفت: وی بر اساس اعلام نظر والدین، دارای علایم افسردگی بود که به دلیل عدم آگاهی خانواده اقدامی در جهت درمان مشکلات روحی و روانی وی انجام ندادند.

قدس آنلاین: زهرا همتی شامگاه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در پی اعلام خبر خودکشی این دختر نوجوان، تیم اجرایی و مددکاری بهزیستی ایلام متشکل از معاون اجتماعی بهزیستی، رییس بهزیستی شهرستان چرداول، مسوول مرکز اورژانس اجتماعی چرداول و مسوول بهزیستی هلیلان به منظور بررسی علت این موضوع صبح امروز شنبه ۲۳ فروردین ماه به منزل خانواده متوفی اعزام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این خانواده بدلیل محرومیت مضاعف و فقر اقتصادی حاکم بر منطقه از بسیاری امکانات رفاهی و خدماتی، برخوردار نیستند، اظهار داشت: با توجه به دریافت مستمری و یارانه ماهیانه که مبلغی بالای ۱۰ میلیون ریال بوده و نیز فعالیت خانواده در زمینه دامداری(پرورش چند راس گاو) تامین حداقل نیازهای خانواده دور از انتظار نیست اما متاسفانه به دلیل فقر فرهنگی خانواده و عدم آشنایی آنان با روحیه حساس فرزندان، خواسته های اولیه آنان را نادیده گرفته که در نهایت با توجه به زمینه افسردگی این عضو خانواده متاسفانه اقدام به خودکشی کرده است.

وی گفت: از دیگر مشکلات خانواده می توان به عدم آشنایی والدین با مهارت های فردی و برقراری ارتباط موثر با فرزندان و در نتیجه عدم اقدام مناسب جهت دریافت خدمات درمانی اشاره کرد.

مدیرکل بهزیستی ایلام افزود: با توجه به فقر اقتصادی مضاعف منطقه که باعث تشدید آسیب های اجتماعی متعدد شده است، حل این مشکلات به تنهایی از عهده بهزیستی خارج و نیازمند عزم جدی و همکاری عمومی دستگاه های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و همچنین مشارکت خیرین است.

وی ابراز امیدواری کرد: با تحقق این موارد شاهد رونق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی همه مناطق محروم استان از جمله شهرستان تازه تاسیس هلیلان و رفاه مردم ساکن این مناطق بوده و شاهد تکرار چنین رخدادهای تاسف بار نباشیم.

همتی تاکید کرد: این خانواده پنج نفره به علت معلولیت سرپرست خانواده از ناحیه یک دست، تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند که درچارچوب قوانین و دستورالعمل های مربوطه از کمک های مستمر و غیر مستمر سازمان شامل کمک هزینه ساخت مسکن(۱۴۰ میلیون ریال)، مستمری ماهیانه(پنج میلیون و ۱۵۰ هزار ریال)، کمک هزینه معیشت( هر سه ماه چهار میلیون و ۵۰۰ هزار ریال)، هزینه کمک معاش(هشت میلیون ریال) و سایر کمک های غیر مستمر نظیر بسته های غذایی برخوردارند.

خودکشی این دختر بازتاب گسترده ای در رسانه ها داشته است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: خودکشی ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۶۳۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قتل فروشنده به دست دختر ۱۱ ساله

جانشین فرمانده انتظامی شیراز از دستگیری دختر و مادری خبر داد که با چاقو خانمی را به قتل و دختر جوانش را نیز مجروح کرده بودند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، سرهنگ عبدالرضا ضربت اظهار داشت: ساعت 11 شب بیست و نهم فرودین‌ماه سال جاری از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 یک فقره درگیری منجر به قتل در یکی از محله‌های شهرستان شیراز اعلام و بلافاصله تیمی از ماموران انتظامی پاسگاه "کفترک" در محل حاضر شدند.

وی ادامه داد: در تحقیقات اولیه پلیس مشخص شد دختر 11 ساله به همراه مادر 40 ساله‌اش جهت خرید لباس به یک منزل (مزون خانگی) می‌روند و پس از پرو کردن لباس مورد تمسخر از سوی فروشندگان ( زن 26 ساله به همراه مادر 50 ساله‌اش) قرار می‌گیرند که پس از مشاجره با آنها درگیر می‌شوند.

جانشین فرمانده انتظامی شیراز ادامه داد: در بررسی‌های تکمیلی مشخص شد که دختر 11 ساله پس از برداشتن سلاح سرد از آشپزخانه، فروشنده 50 ساله را به قتل می‌رساند.

سرهنگ ضربت با بیان اینکه در ادامه درگیری، خانم مشتری 40 ساله (مادر قاتل) با سلاح سرد دختر مقتول را نیز مجروح می‌کند، گفت: ماموران انتظامی تحقیقات خود را برای شناسایی و دستگیری متهمین آغاز کردند.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: ماموران پلیس با اقدامات فنی موفق شدند مخفیگاه قاتل و مادرش را شناسایی و در کمتر از 6 ساعت آنان را در یکی از محله‌های شیراز دستگیر کنند.

وی با بیان اینکه مجروح به بیمارستان منتقل و در حال حاضر وضعیت جسمانی وی رضایت‌بخش است، عنوان داشت: متهیمن برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

سرهنگ ضربت عنوان داشت: عاقبت اندیشی در امور، بالا بردن آستانه تحمل، داشتن مهارت حل مسئله و احترام به قانون می‌تواند از وقوع جرائم این چنینی جلوگیری کند.

انتهای پیام/424/.

دیگر خبرها

  • یک کشته در فروشگاه لباس
  • شناسایی دو هزار و 613 کودک دارای اختلال اوتیسم در اصفهان
  • شناسایی دو هزار و ۶۱۳ کودک دارای اختلال اوتیسم در اصفهان
  • قتل فروشنده به دست دختر ۱۱ ساله
  • شمار دریافت کنندگان حق پرستاری خانواده محور در البرز افزایش یافت
  • دختر ۱۱ ساله فروشنده مزون لباس را با چاقو کشت
  • بهره‌مندی ۲۵۰۰ مددجو از خدمات هنری بهزیستی
  • جمع‌آوری یک میلیارد ریال زکات فطریه در خلیل‌آباد
  • حکم مرگ برای مادر و ۲ فرزندش در محکمه خانوادگی
  • واگذاری ۶۴۵ اشتراک رایگان گاز در استان چهارمحال‌ و بختیاری