Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیروهای دولت مستعفی یمن که مورد حمایت سعودی است، در درگیری با نظامیان تحت الحمایه امارات، آن‌ها را از پادگانی در جنوب یمن فراری دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع نزدیک به دولت مستعفی یمن که مورد حمایت عربستان سعودی است، از سیطره نیروهای تحت امر این دولت بر پادگان نیروهای وابسته به امارات عربی متحده در جزیره سُقُطری خبر دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مختار الرَحبی، مشاور وزیر اطلاع‌رسانی دولت مستعفی و دبیر مطبوعاتی سابق عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن شنبه شب در توییتر نوشت که فرماندهان شورای انتقالی جنوب (وابسته به امارات) بعد از آنکه نیروهای امنیتی و ارتش، به صورت کامل پادگان نیروهای ویژه را آزاد کردند، دسته‌جمعی پا به فرار گذاشتند.

اوگفت که نیروهای منصور هادی هم‌اکنون در حال تثبیت مواضع و أمن کردن پادگان و مناطق اطراف آن هستند.

این منبع نزدیک به دولت مستعفی به نقل از «رمزی محروس»، استاندار سقطری اظهاراتی را نقل کرد که حکایت از درگیری نیروهای مورد حمایت اماراتی و سعودی در جزیره سقطری دارد.

استاندار سقطری یمن از همه نیروها، افراد و افسران نیروهای ویژه خواسته به پست و مأموریت خود برگردند. او گفت که نیروهای دولت مستعفی پیوسته بر صلح در سقطری تأکید داسته و هرگز اجازه نخواهند داد «دستان پلید» با امنیت و ثبات این استان بازی کنند.

تصاویر و فیلم‌های منتشر شده از این پادگان نشان می‌دهد که نیروهای منصور هادی پرچم نیروهای وابسته به امارات را به زیر گشیده و فریاد می‌زنند: «جانم فدای یمن».

 

فیلم

 

از اواخر تابستان سال گذشته، نیروهای یمنی وابسته به امارات (شورای انتقالی) با نیروهای دولت مستعفی (مورد حمایت عربستان) در استان عدن درگیر شدند. نتیجه این درگیری‌ها سقوط عدن، ادارات دولتی و برخی از مناطق شبوه به دست شورشیان جدایی‌طلب مورد حمایت ابوظبی بود.

درگیری‌ها در عدن که از سوی بسیاری از تحلیل‌گران و ناظران مسائل یمن، درگیری نیابتی عربستان سعودی و امارات (دو عضو فعال ائتلاف ضد یمن) عنوان داده شده بود، بهمن ماه گذشته به توافق ریاض و توقف درگیری‌ها منجر شد. با این حال این درگیری ها هر از گاهی از سرگرفته می‌شود.


موقعیت سقطری در دریای عرب

 

با این حال، درگیری‌های سعودی و اماراتی و نیروهای تحت الحمایه آن‌ها در جزیره زیبای سقطری به بیش از یک و نیم سال برمی‌گردد. زمانی که نیروهای مورد حمایت امارات، عناصر و ارتشی‌های دولت منصور هادی را از این جزیره بیرون انداختند و این مسئله به تقابل پنهان ریاض و ابوظبی در جنوب یمن منتهی شد.

جزیره سقطری بزرگترین جزیره در دریای عرب و یکی از جزایر بکر و دست نخورده با طبیعت شگفت‌انگیز است که به گفته‌های مقامات یمنی، اماراتی‌ها به دنبال تصاحب منابع طبیعی و دریایی آن بوده و درصدد ایجاد پایگاه نظامی در آن هستند (جزئیات بیشتر).


طبیعت زیبای سقطری یمن


طبیعت زیبای سقطری یمن


طبیعت زیبای سقطری یمن

 

انتهای پیام/

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: یمن عربستان سعودی امارات منصور هادی وابسته به امارات دولت مستعفی منصور هادی مورد حمایت سقطری یمن درگیری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۶۳۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبرد مسلحانه نیروهای فلسطینی با اشغالگران در کرانه باختری

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس گزارش شبکه المیادین، رسانه‌های عبری زبان به وقوع درگیری‌های مسلحانه در اردوگاه بلاطه واقع در کرانه باختری و زخمی شدن یک نظامی صهیونیست اذعان کردند.

منابع میدانی در کرانه باختری نیز از وقوع درگیری میان نیروهای مقاومت و اشغالگران صهیونیست در شهر طوباس خبر دادند.

رسانه‌های عبری زبان روز گذشته اذعان کردند که نگرانی‌هایی در رژیم صهیونیستی مبنی بر متشنج شدن اوضاع در کرانه باختری وجود دارد.

این رسانه‌ها اضافه کردند: شرایط مذکور بعد از عملیات اردوگاه نورشمس و اعلام افزایش درگیری‌ها با تل آویو توسط جنبش فتح تشدید شده است.

در پی جنایت صهیونیست‌ها در یورش به اردوگاه نور شمس در طولکرم و به شهادت رساندن ۱۴ فلسطینی روز گذشته در کرانه باختری اعتصاب عمومی اعلام شد.

روز شنبه نیز جنبش حماس خواستار اعتصاب عمومی در کرانه باختری شده بود.

کد خبر 6084998

دیگر خبرها

  • عربستان : توافق ما با اروپا باید به فشار به اسرائیل برای توقف درگیری در غزه منجر شود
  • حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الاسد
  • حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه «عین الاسد» عراق
  • نبرد مسلحانه نیروهای فلسطینی با اشغالگران در کرانه باختری
  • ۲ استاندار جدید دولت رئیسی /وزیر مستعفی سمت گرفت
  • چاد هم نظامیان آمریکایی را اخراج می کند
  • سخنگوی یونیفل: احتمال آغاز درگیری روبه‌افزایش است
  • مراکز تجمع نظامیان صهیونیست در شلومی هدف قرار گرفت
  • تغییر کتب درسی در عربستان و امارات برای جلب رضایت صهیونیست‌ها
  • پیام رئیس دولت امارات و دبیرکل اوپک به رئیسی