Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-03-29@15:18:32 GMT

۲۴ راهکار برای حمایت از کسب و کارهای ایرانی در شرایط کرونا

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۶۴۶۲۴

۲۴ راهکار برای حمایت از کسب و کارهای ایرانی در شرایط کرونا

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی گفت: یقین دارم که دولت و ملت شریف ایران با همدلی و همفکری خود بر چالش ملی کرونا فائق آمده و الگویی عالی برای وفاق ملی به جهانیان عرضه خواهند کرد.

حیدر امیران در گفتگو با خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به لزوم حمایت از کسب و کارهای ایرانی در شرایط کرونا اظهار کرد: کنفسیوس می‌گوید "اگر با یک تاریکی مواجه شدید، آن را لعن و نفرین نکنید، سعی کنید شمعی روشن کنید تا بخش کوچکی از آن تاریکی را روشن کرده باشید"؛ بی‌شک آنچه که ناشی از تاثیرات اقتصادی و کسب و کاری کرونا در ایران است بر همه ما پنهان مانده و هنوز همه ابعاد آن به طور کامل برای ما روشن نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: اما از یک زوایه می‌توان برخی از اقدامات دولتی و حمایتی را که می‌تواند موجب حمایت از کسب و کارهای ایرانی شود، برشمرد؛ نخست، طراحی و اجرای برنامه‌های استخدام کوتاه‌مدت برای بخشی از نیروی انسانی به خصوص آن‌هایی که فاقد مشاغل تمام وقت و رسمی هستند، دوم، کمک به افزایش تولید و تقاضای محصولات و خدمات برخی از شرکت‌ها، سوم، طراحی و اجرای مدل‌های حمایت از بخش توریست و گردشگری و همه بازیگران آن، چهارم، حمایت‌های مالی و قانونی از کسب و کارهای به خطر افتاده به خصوص کسب و کارهای کوچک و متوسط از جمله راهکارهای حمایتی از کسب و کارهای ایرانی است.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی تاکید کرد: از دیگر راهکارهای حمایت از کسب و کارهای ایرانی در شرایط کرونا می‌توان به اعمال بودجه‌بندی براساس ضریب توسعه یافتگی استان‌ها برای اعطای کمک به کسب و کارهای آن‌ها، کاهش و یا بخشودگی انواع عوارض دولتی مثل مالیات، بیمه تامین اجتماعی، حامل‌های انرژی و غیره یا حداقل استمهال آن‌ها، تامین و پرداخت حداقل حقوق کارکنان به‌خصوص در شرکت‌های کوچک و متوسط رسمی که در سنوات گذشته مالیات پرداخت کرده‌اند، بخشش و یا قسط‌بندی بلندمدت بدهی کسب و کارها به بانک‌ها، طراحی واجرای بسته حمایتی عمومی از مردم و خانواده‌ها و کاهش و یا تجدید نظر در ضرایب مالیاتی کشور به نفع افراد و کسب و کارها اشاره کرد.

امیران ادامه داد: تعلیق یا تخفیف در پرداخت‌های مرتبط با تامین اجتماعی و حق بیمه یا پرداخت آن توسط دولت حداقل به مدت ۶ ماه اول سال ۱۳۹۹، اعمال اعمال پوشش بیمه‌ای و تامین اجتماعی برای همه افراد خانوار، پرداخت‌های ثابت کمک هزینه‌ای به خانوارهای ایرانی، کاهش نرخ بهره بانکی به نفع مردم و صاحبان کسب و کارها، کاهش یا تعلیق بازپرداخت بدهی‌های مردم و کسب و کارها به بانک‌ها، اعطای تسهیلات پوششی و حمایتی به کسب و کارهای کوچک و متوسط و تلاش برای تقویت تولید و تحریک تقاضا از طرق مختلف در کشور، تقسیط بدهی‌های دولتی کسب و کارها و شرکت‌ها و اعمال بخشودگی و تخفیف در پرداخت مالیات و عوارض شرکت‌ها و کسب و کارها از دیگر راهکارهای تقویت کسب و کارهای ایرانی در شرایط فعلی کشور است.

استاد کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: از راهکارهای دیگری که به کسب و کارهای ایرانی در شرایط کرونا کمک می‌کند می‌توان به تقبل و پرداخت حقوق پایه کارکنان شرکت‌های کوچک و متوسط در شش ماهه اول سال ۱۳۹۹ توسط دولت، عدم دریافت هزینه حامل‌های انرژی کسب و کارها (مانند آب، برق،گاز و تلفن) حداقل طی شش ماه اول سال ۱۳۹۹، عدم دریافت هزینه یا پرداخت کمک هزینه یا تعویق پرداخت آن‌ها ) در جهت نیازهای مخابراتی و اینترنتی مردم و کسب و کارها، طراحی و اجرای بسته‌های حمایتی غیرنقدی برای خانوارها و کارکنان کسب و کارهای کوچک و متوسط و بیمه کردن و پرداخت هزینه‌های کامل بیماران کرونایی به خصوص آن‌ها که سرپرست خانوار هستند، اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: یقین دارم که دولت و ملت شریف ایران، با همدلی و همفکری خود بر چالش ملی کرونا فائق آمده و الگویی عالی برای وفاق ملی به جهانیان عرضه خواهند کرد؛ یادمان باشد که کسب و کارها و شرکت‌ها، ثروت ملی جامعه و پایه‌های قدرت نرم و سخت کشور ما را تشکیل می‌دهند، به همین خاطر حفاظت و صیانت از آن‌ها وظیفه ملی همه ما ایرانیان است.

انتهای پیام/۴۱۱۸/

منبع: آنا

کلیدواژه: کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی کسب و کار ایرانی جهش تولید کوچک و متوسط کسب و کارها شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۶۴۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمینه‌های مناسب برای حضور ایران در بازار بزرگ اسباب بازی روسیه

تولیدکنندگان ایرانی حاضر در نمایشگاه کالای کودک روسیه با اشاره به استقبال خوب شرکت‌ها و بازدیدکنندگان نمایشگاه از اسباب بازی‌های ایرانی بر وجود زمینه‌ها و ظرفیت‌های مناسب برای حضور جدی ایران در بازار اسباب بازی روسیه در صورت پیگیری مذاکرات و ارتباطات برقرار شده طی نمایشگاه تاکید کردند.

به گزارش ایسنا، نمایشگاه اسباب بازی روسیه KIDS RUSSIA در دوره اخیر میزبان 35 واحد صنایع خلاق ایرانی حوزه اسباب بازی، آموزش و تعلیم و تربیت بود که در قالب کنسرسیوم اسباب بازی، پاویون ایران را در این نمایشگاه تشکیل می‌دادند.

علی قاسمی، مدیرعامل یکی از شرکت‌های حاضر در نمایشگاه در خصوص تجربه حضور در این نمایشگاه گفت : با تنوعی بیش از 300 محصول از حیوانات سخت و نرم، هند پاپت، تخم دایناسور و مزرعه در نمایشگاه اخیر مسکو شرکت کردیم. در این رویداد بستری فراهم شد تا تولیدکنندگان این صنعت تعامل مستقیمی با مخاطبان خود داشته باشند و خوشبختانه محصولات با توجه به لحاظ کیفیت، ظرافت و رنگ آمیزی خاص مورد توجه بازدیدکنندگان در نمایشگاه قرار گرفتند.

به گفته وی، حضور در این نمایشگاه نقاط قوت فراوانی از جمله تبادل اطلاعات و تجربیات بین شرکت های تولیدی از کشورهای مختلف،آشنایی با فرهنگ و سلایق بازار هدف - عمدتا کودکان و نوجوانان - شد.

وی ادامه داد: حضور در  این رویداد زمینه ساز طراحی و تولید محصولات جدید و متنوع تر در این شرکت بوده و در این راستا به زودی محصولات جدیدی از جمله عروسک نوزاد،اسکوتر و لگو مگنت را راهی بازار می‌کنیم و امیدواریم تولیدات با کیفیت و متنوع ایرانی بتواند به تمام کشورها ارسال و عرضه شوند و موجبات رشد فرهنگی و اقتصادی کشور شوند.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، احسان منشی، مدیر عامل یکی از شرکت‌های دانش بنیان حاضر در این رویداد نیزگفت: 35 تولید کننده ایرانی فعال درحوزه بازی های رومیزی، حرکتی ، فکری و آموزشی و ... در این نمایشگاه حضور داشتند و این شرکت نیز با محصولات جنبشی حرکتی خود از قبیل موتور تعادلی، اسکوتر و گلف و ... از غرفه داران بخش نمایشگاه ایران بود.

وی با بیان اینکه تعاملات خوبی بین روسیه و ایران در حوزه اسباب بازی مشاهده می شد تصریح کرد: نمایشگاه با استقبال فراوانی از طرف فروشندگان، پخش کنندگان و حتی مصرف کنندگان روسی مواجه شد. بیشتر علاقه مندی روسها به سمت بازی های رومیزی و اسباب بازی های سایز کوچک بود.

وی ادامه داد: در بازار روسیه مشابه برخی از محصولات ایرانی با قیمت هایی بالا که بعضا تولید چین و روسیه بود مشاهده می شد.با توجه به رابطه خوب بین دو کشور روسیه و چین، محصولات چینی در بازار اسباب بازی روسیه جایگاه ویژه ای داشته و می‌توان امیدوار بود با ارائه قیمت های رقابتی با کالاهای چینی بتوانیم بازارخوبی از اسباب بازی های ایرانی در بازار روسیه ایجاد کنیم.

منشی تصریح کرد: با توجه به اینکه بعد از نمایشگاه پیگیری های مستمر منجر به دریافت نتیجه می شود، امیدواریم که این پیگیری ها شرایط همکاری خوبی را بین ایران و روسیه رقم زند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رقص پای کودک لرستانی بعد از گل زنی در لیگ آلمان
  • پیشرفت کشور باید بر اساس الگوی اسلامی و ایرانی باشد
  • سال بد برای صنعت؛ چطور شرکت‌های ایرانی از بازار عراق حذف شدند؟
  • دعوت رئیس جمهور ترکمنستان از شرکت‌های ایرانی
  • راهکار استقلال برای حل بدهی به سانتاکلارا
  • راهکار استقلال برای حل شدن ماجرای بدهی به سانتاکلارا
  • راهکار استقلال برای مجوز حرفه‌ای درماجرای بدهی به سانتاکلارا
  • زمینه‌های مناسب برای حضور ایران در بازار بزرگ اسباب بازی روسیه
  • تولید دستگاه همودیالیز برای اولین بار در غرب آسیا توسط فناوران ایرانی
  • استقبال از اسباب بازی‌های ایرانی در بازار‌های روسیه