Web Analytics Made Easy - Statcounter

در روزهای گذشته علی علیزاده فعال سیاسی ساکن لندن در صفحه توئیترش از دستمزد ۲۰میلیونی رضا رشیدپور برای ساخت هر اپیزود از برنامه « حالا خورشید » نوشته. رقم‌هایی عجیب که به گفته رضا رشیدپور آنقدر بزرگ بودند که رشیدپور از این فعال توئیتری سند درخواست کند. از سوی دیگر شب گذشته رضا رشیدپور در گفت‌وگویی صریح و شفاف و زنده درباره میزان هزینه‌های برنامه «حالا خورشید» و میزان دستمزد خودش به عنوان تهیه‌کننده و مجری شفاف‌سازی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار چهره ها - در بخشی از این گفت‌وگو رضا رشیدپور عنوان کرد که شبکه سه مجاز است که اسناد قراردادهایش را منتشر کند. ساعتی پس از این گفت‌وگو کوروش کمره‌ای مدیر روابط عمومی شبکه سه در شبکه اجتماعی توئیتر این درخواست رشیدپور را اجابت کرد و در پاسخ به علی علیزاده این رشته توئیت را منتشر کرد:

آقای علی علیزاده عزیز از آنجا که در شبکه۳ تلاش کردیم ‎شفافیت را یک اصل بدانیم و از این جهت دغدغه شما را درست می‌دانم، برخلاف رویه‌های‌ جاری اداری توضیحاتی را برای روشن‌تر شدن موضوع منتشر می‌کنم. 
آقای علی علیزاده نوشته اید "بر اساس تحقیقات بنده رشیدپور برای تهیه هر اپیزود ۴۰میلیون دریافت کرده و نیمی از این مبلغ(۲۰میلیون) دستمزد شخصی ایشان بوده است ".
در صورتی که طبق اسناد ضمیمه شده کل هزینه‌های یک قسمت از برنامه حالاخورشید ۲۲.۵ میلیون بوده است. 

 

 

 

۱۳۳قسمت به صورت مستقل و ۸۴ قسمت با مشارکت اسپانسر تولید شده و اسپانسر هم موظف به پرداخت مطابق سند برآورد مصوبِ شبکه است.
آقای علی علیزاده این یعنی آنچه درباره دریافتی رشیدپور فرمودید تقریبا با هزینه تولید یک قسمت از این برنامه برابری می‌کند!
 

آقای علی علیزاده حتما می‌دانید هزینه‌های تولید هر برنامه شامل دکور، اجاره استودیو (به علت خارج بودن از سازمان)، فیبر نوری، تهیه‌کننده، ۳مجری، تصویربرداران، صدابرداران، گرافیست، ساخت آیتم‌های تولیدی، عوامل تولید و فنی، LED و...) و  دستمزد حدود ۵۰ نفری عوامل تولید این برنامه است.‌

اقای علی علیزاده با توضیحات ارائه شده و اسنادی که تقدیم شد چطور ممکن است از ۲۲.۵ میلیون هزینه تولید هر برنامه، ۲۰میلیون تومان دستمزد شخص آقای رشیدپور باشد؟‌

شب‌یلدا


نوشته اید "آقای رشیدپور برای ۲شب اجرای یلدا پس از کش و قوس ها و چانه زنی‌ها به مبلغ ۵۰۰میلیون راضی شده‌اید یعنی درآمد شبی ۲۵۰میلیون" !
آقای علی علیزاده جالب است بدانید برنامه شب‌یلدا تاکنون اصلا برآورد نشده است!‌

مشخص نیست بر چه مبنایی عدد و رقم یک برنامه که اساسا برآورد هم نشده است مورد قضاوت قرار گرفته است؟!
لازم به ذکر است برای تولید این برنامه بخشی از مطالبات معوق شبکه به حالاخورشید به صورت علی الحساب پرداخت شده است.

بنده حتما از اینکه جنابعالی با نیت خیرخواهانه به دنبال شفافیت در قراردادهای نامتعارف هستید استقبال می‌کنم و شفافیت را علاج بسیاری از مشکلات می‌دانم، اما طبیعی است که استناد به داده های غلط و مانور رسانه ای بر روی آن، هم به اعتبار فرد مدعی شفافیت ضربه می‌زند و هم به اصل شفافیت.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: حالا خورشید رضا رشیدپور شبکه سه حالا خورشید رضا رشيدپور مجری مشهور تلویزیون آقای علی علیزاده رضا رشیدپور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۶۵۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد حذف ممنوعیت استخدام رسمی در برنامه هفتم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، دفتر مطالعات حکمرانی این مرکز  گزارشی با عنوان «بررسی لایحه برنامه هفتم: پیوست عدالت برای احکام استخدامی، موضوع بند الف ماده ۱۰۶» تدوین و منتشر کرد.   در این گزارش آمده است:   عدالت، اساسی‌ترین اصل در تدوین قوانین بوده و نیز در سیاست‌های کلی برنامه هفتم بر «پیشرفت توأم با عدالت» تأکید شده است.   این گزارش تلاش دارد تا به بررسی ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم بپردازد که به عنوان راهکاری برای افزایش بهره وری نیروی انسانی پیشنهاد شده است و قصد دارد این موضوع را از منظر میزان انطباق و همراستایی با عدالت بررسی کند.    براساس ارزیابی‌های انجام شده، این بند از برنامه هفتم با عدالت انطباق کمی دارد. اولا تشخیص صحیحی از مسئله صورت نگرفته و موضوع استخدام رسمی ضریب و اثر چندانی در ایجاد بهره‌وری ندارد. ثانیا در عرصه توزیع اولیه اثر منفی کم و در عرصه توزیع فرآیندی و عدالت تأمینی اثر منفی زیادی دارد. برابری‌های اساسی همچون برابری تمهیدی و برابری فرآیندی شده در این بند نقض شده و منتهی به تبعیض‌های ناموجه خواهد شد.    این بند در برش‌های جمعیتی اثر منفی بر برش نسلی و برش قشری خواهد داشت. در شاخصه‌های فساد، امکان و ظرفیت ایجاد تعارض منافع در این پیشنهاد وجود دارد. همچنین در شاخصه‌های حکمرانی مردمی بواسطه عدم اقناع جامعه نسبت به چنین پیشنهادی، اثر منفی بر احساس عدالت در پی تصویب آن را شاهد خواهیم بود.   پیشنهاد می‌ شود که بند الف ماده ۱۰۶ برنامه هفتم یا حذف شود یا در آن اصلاحات جدی و بسیار اساسی صورت گیرد.

دیگر خبرها

  • پاسخ فرزند علم‌الهدی به شایعه سهامداری در یک هلدینگ
  • استخدام رسمی برای مدت ۵ سال ممنوع شد؟
  • گزارش|ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم
  • پیشنهاد حذف ممنوعیت استخدام رسمی در برنامه هفتم
  • پاسخ حزب‌ الله لبنان به جنایت الهباریه با موشک‌ باران کریات شمونه
  • پاسخ حزب‌الله به جنایت الهباریه با موشک‌باران کریات شمونه +فیلم
  • پاسخ اولیه حزب‌الله به جنایت الهباریه با موشک‌باران کریات شمونه
  • خبر تازه درباره ازدواج گوگوش با رها اعتمادی
  • پاسخ تند سرمربی شگفتی‌ساز به یک شایعه
  • مسابقه «کتاب شیرین» برگزار می‌شود؛ ساعت دقیق پخش مسابقه «کتاب شیرین»؟