Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-24@14:06:28 GMT

تشکیل کابینه جدید در رژیم صهیونیستی در وقت اضافه

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۶۵۰۷۵

«بنی گانتز» رئیس ائتلاف آبی و سفید در پیامی به رووین ریولین، رئیس رژیم صهیونیستی خواستار تمدید مهلت داده شده به او برای تشکیل کابینه جدید شد.

اخبار بین المل-گانتز در این پیام گفت که مذاکرات با حزب لیکود برای تشکیل کابینه جدید پیشرفت زیادی داشته و به کمی زمان بیشتر برای امضای توافق نهایی نیاز دارد.

روز دوم فروردین ماه امسال توافقی میان حزب لیکود و حزب آبی و سفید رژیم صهیونیستی امضا شد که در آن کابینه ائتلافی سه ساله با چرخش نخست‌وزیری میان بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر فعلی و بنی گانتز، فرمانده ستاد کل نیرو‌های جنگ رژیم صهیونیستی انجام خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: صهیونیستی لیکود نخست وزیر بنیامین نتانیاهو جنگ رژیم صهیونیستی لیکود حزب رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۶۵۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله وزیر نتانیاهو به ارتش رژیم صهیونیستی/ اسموتریچ: فرماندهان مسئولیت شکست را بپذیرند

 روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» گزارش داد، «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) به فرماندهان ارتش این رژیم حمله کرد و آنها را مقصر شکست در عملیات طوفان الاقصی اعلام کرد.

وی با اشاره به استعفای «آهارون هالیوا» رئیس بخش اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی، گفت: هالیوا در استعفانامه خود زیاده‌گویی کرد بدون اینکه مسئولیت شکست را بپذیرد و دلایل این شکست را تشریح کند.

این مقام صهیونیست، درخواست هالیوا برای تشکیل کمیته تحقق درباره دلایل شکست رژیم اشغالگر در عملیات طوفان الاقصی را دخالت نظامیان در امور سیاستمداران دانست و گفت: این موضوع به یک افسر نظامی ارتباطی ندارد.

اسموتریچ به «هرتزی هالوی» رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی نیز حمله کرد و گفت: هالوی نمی‌تواند جانشین هالیوا را انتخاب کند، زیرا خودش هم بخشی از این شکست است و در این زمینه باید پاسخگو باشد.

اعضای کابینه نتانیاهو در حالی ارتش را مقصر شکست از مقاومت فلسطین اعلام می‌کنند که احزاب مخالف در حمایت از ارتش، کابینه حاکم را مقصر می‌دانند.

رئیس حزب کارگر رژیم صهیونیستی امروز اعلام کرد: بعد از ۲۰۰ روز جنگ (علیه غزه)، اوضاع بدتر شده و حتی ژنرال «یهودا فوکس» (فرمانده شاخه میانی ارتش رژیم صهیونیستی) نیز قصد استعفا دارد.

«میراو میکائیلی» از کابینه نتانیاهو به خاطر مسئولیت گریزی و دفاع نکردن از ژنرال‌های ارتش، انتقاد و اضافه کرد: ژنرال فاکس نه تنها تحت فشار شهرک نشینان، بلکه تحت فشار رهبری سیاسی است.

این مقام صهیونیست، انتقاد رسانه‌های حامی نتانیاهو از متن استعفانامه ژنرال هالیوا را یادآور شد و هدف از این اقدامات را، از بین بردن اعتبار فرماندهان ارتش و در راستای حفظ قدرت کابینه حاکم اعلام کرد.

میکائیلی، ادامه حضور ائتلاف حاکم به رهبری نتانیاهو در قدرت را موجب در خطر قرار گرفتن موجودیت (جعلی) رژیم اشغالگر دانست و گفت: نتانیاهو و متحدانش نمی‌توانند این جنگ را به نتیجه برسانند و بعد از گذشت ۲۰۰ روز، هیچ نشانه‌ای از فروپاشی حماس دیده نمی‌شود.

وی ادامه داد: وقت تجدیدنظر است و باید جنگ (علیه غزه) برای زمینه سازی آزادی اسرا پایان یابد.

جنگ علیه غزه به مهمترین عامل تشدید تنش بین سران رژیم اشغالگر تبدیل شده و در حالی که نتانیاهو و متحدانش خواهان تداوم جنگ هستند، مخالفان آنها بر آتش بس برای آزادی اسرای صهیونیست تاکید دارند.

بسیاری از کارشناسان، هدف نتانیاهو از اصرار بر تداوم جنگ را، حفظ حیات سیاسی و فرار از تعقیب قضائی می‌دانند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • حمله وزیر نتانیاهو به ارتش رژیم صهیونیستی/ اسموتریچ: فرماندهان مسئولیت شکست را بپذیرند
  • حمله وزیر نتانیاهو به ارتش رژیم اسرائیل
  • گفتگوی تلفنی معاون بایدن با رئیس رژیم صهیونیستی
  • کابینه نتانیاهو در آستانه فروپاشی
  • جمهوری اسلامی آمادگی مقابله با هرگونه تهدید از جانب رژیم صهیونیستی را دارد
  • نتانیاهو، گالانت را به افشای اطلاعات حساس متهم کرد
  • نتانیاهو از برگزاری جلسه کابینه جنگ جلوگیری کرد
  • ممانعت نتانیاهو از برگزاری جلسه کابینه جنگ برای بررسی اهداف جنگ
  • گانتس: هنوز اهداف جنگ خود را محقق نکرده‌ایم
  • اذعان بنی گانتز به ناکامی تل آویو در جنگ غزه