Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@23:23:07 GMT

هنرمند انقلابی تشنه حقیقت است

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۶۵۹۷۱

هنرمند انقلابی تشنه حقیقت است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سید میثم موسویان، نویسنده کتاب «بنام خدا محمد بروجردی ام مصاحبه نمی‌کنم»گفت: هنرمندی انقلابی است که عطش اندیشیدن، انقلابی بودن و کشف حقیقت را در وجود خود داشته باشد تا بتواند با بهره گیری از درک عمیق درونی وکشفیات ارزشی، آثار هنری انقلابی فاخر تولید کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه تولید اثر هنری ارزشی و انقلابی با محدودیت‌هایی برای جذب مخاطب مواجه است افزود: در هنر غرب، هدف وسیله را توجیه می‌کند و با طرح مسائلی غیر اخلاقی و محرک نفسانیات در آثار، مخاطب را جذب و مفاهیم مد نظر را القا می‌نماید، اما هنرمند ارزشی، متعهد و انقلابی باید با حداقل ابزار موجود و ارتقا کیفی آثار، ایده ذهنی متعالی خود را به شیوه جذاب عرضه کند.
موسویان سطحی نگری و گم شدن در ظاهر مسائل را از تهدیدات و معضلات هنرمندان عصر کنونی عنوان کرد و گفت: در هنر انقلابی، هنرمند باید در مفاهیم عمیق دینی، ارزشی و انقلابی کنکاو کند و در اثرش آثار اندیشه، مطالعه، درک عمیق و دغدغ¬های انسانی نمایان باشد.

نویسنده کتاب «ما هم هستیم» ارتباط رسانه و هنرمندان را رابطه‌ای دو سویه دانست و بیان کرد: آثار هنرمندان غربی به راحتی در داخل کشور توزیع می‌شود، ولی آثار هنرمندان انقلابی بدلیل تحریم‌های فرهنگی یکسویه غرب علیه ایران، نمی‌تواند بسط و گستره جهانی داشته باشد.

خالق داستان‌های کوتاه «تفنگمو زمین نذار» نقش مخاطبان هنر انقلابی را نیز مهم دانست و گفت: انتظار می‌رود که مخاطبان آثار هنری ارزشی، انقلابی و متعهد در عرصه‌های مختلف، در وهله افراد انقلابی، مذهبی و متعهد باشند و با کمک آن‌ها بتوان این هنر را توسعه و بسط داد تا در جامعه نهادینه شود.

سید میثم موسویان حضور نویسندگان توانمند کشوری در استان همدان را گنجینه‌ای گران بها اعلام کرد و گفت: با توجه به فضای موجود، وضعیت ادبیات در استان همدان بشدت رو به رشد است تا جایی که شاید در آینده‌ای نزدیک جایگاهی قابل توجه در سطح ملی داشته باشد و در این زمینه حوزه هنری استان با برگزاری کارگاه‌های حرفه‌ای مانند خانه رمان، داستان نویسی و ایجاد فضای صمیمی بین نویسندگان نقش آفرین بوده است.

برگزیده جشنواره بین المللی سلام بر نصرالله سال ۱۳۸۶، رتبه سوم در جشنواره پیامبر اعظم (ص) سال ۱۳۸۷، برنده لوح تقدیر جشنواره یوسف ۲ سال ۱۳۸۸، برنده لوح تقدیر جشنواره لبخند خاکی سال ۱۳۸۸، برنده جایزه ویژه جشنواره ملی کبوتر حرم سال ۱۳۸۸، رتبه نخست جشنواره ملی رمان نویسی انقلاب اسلامی سال ۱۳۸۹، رتبه دوم جشنواره داستان کوتاه نوجوان انقلاب اسلامی سال ۱۳۸۹، برنده لوح تقدیر جشنواره یوسف ۴ سال ۱۳۸۹، رتبه دوم جشنواره کشوری مبارزه با فتنه سال ۱۳۹۰، رتبه سوم جشنواره کتاب سال سپاه با کتاب «ما هم هستیم» سال ۱۳۹۶، نامزد نهایی یازدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل‌احمد با کتاب «تفنگمو زمین نذار» سال ۱۳۹۷ و برگزیده نهایی آتیه داستان جایزه ادبی جلال آل‌احمد به انتخاب مردم سال ۱۳۹۷ بخشی از موفقیت‌های سید میثم موسویان در عرصه قلم است.

انتهای پیام/ا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نویسندگان کتاب هنرمندان استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۶۵۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش خبرگزاری مهر رتبه دوم جشنواره آب و رسانه را کسب کرد

به گزارش خبرنگار مهر، دومین جشنواره آب و رسانه استان سمنان با حضور مدیران آبفا کشور و سمنان، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در سالن همایش شهید سردار قاسم سلیمانی شرکت آبفا استان سمنان برگزار شد.

بر اساس نظر هیئت داوران گزارش خبرگزاری مهر استان سمنان به قلم محمد علی عباس نژاد توانست مقام دوم این جشنواره را کسب کند.

این گزارش به مشکلات آبرسانی به شهرستان شاهرود و همچنین مشکلات و معضلات کم آبی و خشکسالی اشاره دارد. سال گذشته و در نخستین دوره جشنواره آب و رسانه نیز مقام اول به خبرگزاری مهر استان سمنان رسیده بود.

گزارش مردم منتظر آبرسانی به شاهرود / روایت وعده‌هایی که عملی نشد مرداد ماه ۱۴۰۲ توسط محمد علی عباس نژاد نگارش و به مسائل مرتبط با کم آبی در شاهرود و تعویق طرح‌های آبرسانی اشاره داشت.

عباس نژاد یکی از باسابقه‌ترین خبرنگاران استان سمنان با بیش از سه دهه کار رسانه‌ای است.

کد خبر 6087818

دیگر خبرها

  • برترین های«آب و رسانه » در استان سمنان تجلیل شدند
  • رتبه نخست استان همدان در تحقق اشتغال به رزن رسید
  • گزارش خبرگزاری مهر رتبه دوم جشنواره آب و رسانه را کسب کرد
  • فراخوان دوسالانه «کارتون کتاب» منتشر شد
  • فراخوان ششمین جشنواره دو سالانه بین المللی «کارتون کتاب»
  • هنرمند سیستان و بلوچستانی جایزه جشنواره ملی دانش سنتی محیط زیست را از آن خود کرد
  • آب در کوزه و ما تشنه لبان می گردیم
  • فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» منتشر شد
  • ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» فراخوان داد
  • برگزاری هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه