Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@07:36:57 GMT

ورود کمیته امداد به مشکلات خانواده مصیبت دیده

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۶۶۳۹۰

ورود کمیته امداد به مشکلات خانواده مصیبت دیده

‍ پیگیری های رسانه ای باعث شد که دستگاههای اجرایی استان به موضوع خودکشی دختر 12 ساله هلیلانی ورود کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ایلام بیدار، یکی از موضوعات مهم رسانه ای استان ایلام در روزهای اخیر، موضوع خودکشی دختر 12 ساله هلیلانی است.

ایلام بیدار ضمن ورود به این موضوع، در زوایای مختلف آن را مورد بررسی قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیگیری ها باعث شد که سایر دستگاهها به این موضوع ورود کنند.

توضیحات بهزیستی ایلام درخصوص خودکشی زینب

"زهرا همتی"، مدیر کل بهزیستی استان ایلام با ابراز تاسف و عرض تسلیت درگذشت دختر نوجوان اهل شهرستان هلیلان گفت: در پی اعلام خبر ناگوار این دختر نوجوان تیم اجرایی و مددکاری این اداره کل  متشکل از معاون اجتماعی بهزیستی استان، رییس بهزیستی شهرستان چرداول، مسوول مرکز اورژانس اجتماعی چرداول و‌مسوول بهزیستی هلیلان به منظور بررسی علت این موضوع صبح امروز به منزل خانواده متوفی اعزام و پس از انجام بررسیهای لازم و مصاحبه با اعضای خانواده نتیجه را به اینجانب اعلام نمودند.

وی اظهار کرد: این خانواده پنج نفره به علت معلولیت سرپرست خانواده از ناحیه یک دست،  تحت پوشش  سازمان بهزیستی هستند که درچارچوب قوانین و دستورالعمل های مربوطه از کمکهای مستمر و غیر مستمر سازمان شامل کمک هزینه بلاعوض ساخت مسکن(۱۴۰ میلیون ریال)، مستمری ماهیانه(پنج میلیون و ۱۵۰ هزار ریال)، کمک هزینه معیشت( هر سه ماه چهار میلیون و ۵۰۰ هزار ریال)، هزینه کمک معاش(هشت میلیون ریال) و سایر کمکهای غیر مستمر نظیر بسته های غذایی برخوردارند اما بدلیل محرومیت مضاعف و فقر اقتصادی  حاکم بر منطقه  از بسیاری امکانات رفاهی و خدماتی، برخوردار نیستند.

همتی افزود: بر اساس اعلام نظر والدین  زینب، او دارای علایم  افسردگی بود که به دلیل عدم آگاهی خانواده از این موضوع اقدامی در جهت درمان مشکلات روحی و روانی وی انجام  ندادند.

مدیر کل بهزیستی استان ایلام گفت: با توجه به دریافت مستمری و یارانه ماهیانه که مبلغی بالای ۱۰ میلیون ریال بوده و نیز فعالیت خانواده در زمینه دامداری(پرورش چند راس گاو)   تامین حداقل نیازهای خانواده دور از انتظار نیست اما متاسفانه به دلیل فقر فرهنگی خانواده و عدم آشنایی آنان با روحیه حساس فرزندان، خواسته های اولیه آنان را نادیده گرفته که در نهایت با توجه به زمینه افسردگی این عضو خانواده متاسفانه اقدام به خودکشی نموده است.

وی ادامه داد: از دیگر مشکلات خانواده می توان به عدم اشنایی والدین با مهارت های فردی و برقراری ارتباط موثر با فرزندان و در نتیجه  عدم  اقدام مناسب جهت دریافت خدمات درمانی اشاره کرد.

همتی تصریح کرد: با توجه به فقر اقتصادی مضاعف منطقه که باعث تشدید آسیب های اجتماعی متعدد در این منطقه شده ، حل این مشکلات بتنهایی از عهده بهزیستی خارج و  نیازمند  عزم جدی و همکاری عمومی  دستگاه های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و‌همچنین مشارکت خیرین  می باشد.

مدیر کل بهزیستی استان ایلام  در پایان گفت: امید است  با تحقق این موارد شاهد رونق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی همه مناطق محروم استان از جمله شهرستان تازه تاسیس هلیلان و رفاه مردم عزیز ساکن این مناطق بوده و شاهد تکرار چنین رخدادهای تاسف بار نباشیم.

ورود کمیته امداد به مشکلات خانواده مصیبت دیده

به دنبال مطرح شدن بروز مشکل و اقدام به خودکشی دختر بچه 12 ساله خانواده مورد حمایت سازمان بهزیستی ساکن در منطقه زردلان شهرستان هلیلان، علی رغم اینکه این خانواده تحت پوشش کمیته امداد نیستند اما مدیرکل کمیته امداد استان ایلام دستور بررسی فوری مشکلات خانواده مذکور را صادر کرد.

"قنبر موسی نژاد" ضمن ابراز همدردی با این خانواده، رئیس کمیته امداد شهرستان هلیلان را مأمور کرده تا با عزیمت به محل منزل این خانواده از نزدیک مشکلات آنان را بررسی کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام همچنین در تماس با فرماندار هلیلان این موضوع را مطرح و آمادگی کمیته امداد استان ایلام را برای بررسی موضوع در حد توان و اختیارات این اداره کل اعلام کرد.

موسی نژاد افزود: این نهاد در حد توان و ضوابط و اختیارات خود علی رغم اینکه خانواده مذکور مورد حمایت  این نهاد مقدس نیستند، آماده بررسی فوری این موضوع و کمک به این خانواده است.

 

دیدار منتخب مردم ایلام با خانواده دختر هلیلانی

"علی اکبر بسطامی"، منتخب مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی در دیدار با خانواده دختر ۱۱ ساله  هلیلانی گفت: مرگ این دختر ۱۱ ساله بر اثر فقر مطلق بوده و پدر خانواده معلول جسمی و تحت پوشش بهزیستی است.

وی اظهار کرد: سرپناه این خانواده یک چهار دیواری ۵۰ متری بدون سقف است که با مشارکت بنیاد برکت و بهزیستی تا این مرحله ساخته شده است.

بسطامی افزود: بهزیستی یک میلیون تومان و بنیاد برکت در حد ۶ میلیون تومان برای ساخت این سرپناه کمک کرده اند و برای تکمیل ساختمان و سقف ان مسئولان مربوطه  پیشنهاد دریافت وام به پدر خانواده می دهند  که با توجه به فقر مطلق، دریافت وام در توان این خانواده نبوده است.

منتخب مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: منطقه ای که این خانواده در آن زندگی می کنند نه خط تلفن ثابت و همراه ، نه انتن تلویزیون و نه خانه بهداشت ، راه مناسب و... ندارد.

وی تصریح کرد: منطقه هلیلان و روستاهای ان به شدن نیازمند توجه ویژه مسئولان استانی و کشوری  و نیازمند اعتبارات ویژه است.

بسطامی یادآور شد: نظام مقدس جمهوری اسلامی و دستگاههای ذیربط در بخش محرومیت زدایی و رسیدگی به وضعیت محرومان‌پای کار است و باید با تلاش و جذب اعتبار در اولین فرصت به وضعیت این مناطق رسیدگی شود.

در این دیدار ضمن همدردی با این خانواده  کمک های از طریق افراد خیر تحویل این خانواده گردید.

 

کلیه دستگاههای اجرایی و نهادهای مسئول بخصوص دولت باید در راستای کاهش آسیب های اجتماعی در استان ایلام ورود کنند تا شاهد چنین اتفاقاتی در استان نباشیم.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مشکلات خانواده بهزیستی استان استان ایلام کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۶۶۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکریم فرزندان مستقل بهزیستی در البرز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛  مدیر کل بهزیستی البرز در این مراسم با اشاره به این که در این مراسم ۱۹ نفر از فرزندان دختر و پسر خانه های کودک و نوجوان البرز زندگی مستقل خود را آغاز می کنند ، افزود مستقل شدن فرزندان و آغاز فرآیند جدید زندگی به معنای آن نیست که از چرخه حمایت سازمان بهزیستی خارج شده اند بلکه همچنان از تجارب کارشناسان و حمایت های سازمان بهره مند خواهند شد.

محمدی فلاح با آرزوی توفیق برای فرزندان در تمامی مراحل زندگی ، بر ضرورت ارتباط مستمر آنان با مربیان و کارشناسان بهزیستی تا رسیدن به استقلال و آینده ای همراه با آرامش و موفقیت تاکید کرد و افزود: این افراد که هم اکنون توانایی تامین سطح زندگی مناسب و ایجاد اشتغال را برای خود دارند و در کنار آن مورد حمایت بهزیستی قرار خواهند گرفت.

محمدی فلاح گفت: از مجموع ۱۹ فرزند مستقل بهزیستی که جشن رهسپاری ویژه آنان برگزار شد ۶ نفر دختر و ۱۳ نفر پسر بالای ۱۸ سال هستند.

گفتنی است در پایان این مراسم ، به رسم یادبود ، هدایایی از سوی بهزیستی و مراکز شبه خانواده به این افراد اهدا شد.

دیگر خبرها

  • حل مشکلات حقوقی ۳ هزار مددجوی استان البرز از طریق مشاوره
  • اجرای طرح خانواده میزبان در فارس
  • نهاد مقدس کمیته امداد، یک نهاد دینی و انقلابی است
  • استفاده از ظرفیت مردم در راستای جهش تولید، از مهم‌ترین راهبردهای کمیته امداد فارس
  • ماجرای «خبر خوش» برای مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد چیست؟
  • تولید، اشتغال و تأمین معاش خانواده، ثمره پشتکار بانوی اراکی
  • تکریم فرزندان مستقل بهزیستی در البرز
  • ۷۵۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان ایلام پرداخت شد
  • مجلس آینده به دنبال توسعه زیر ساخت‌ها و توجه به قشر محروم است
  • خودکفایی ۲ هزار خانوارتحت حمایت کمیته امداد