Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-16@22:59:13 GMT

وضعیت ساعت کاری پنجشنبه‌ها در استانها چه می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۶۶۵۹۴

با توجه به تداوم اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و آغاز مرحله فاصله‌گذاری هوشمند از تاریخ ۹۹/۰۱/۲۳ و در اجرای بند( ۱۴ ) از مصوبات چهاردهمین جلسه ستاد ملّی مقابله با ویروس کرونا که به شرح زیر به تایید ریاست جمهوری اسلامی ایران رسیده اعلام شده:

اخبار اقتصادی- کلیه دستگاه‌های اجرایی موظفند ضمن رعایت پروتکل بهداشتی ابلاغی وزارت بهداشت در خصوص کارکنان، محیط اداری و ارباب رجوع و تجمعات اداری، کلیه خدمات عمومی و ضروری دستگاه را از تاریخ ۹۹/۰۱/۲۳ با حضور دوسوم کارکنان ارائه و تا یک سوم کارکنان از طریق دورکاری یا اعطای مرخصی به صورت نوبت بندی از حضور در محل کار معاف نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساعت کار روزانه کارکنان دستگاههای اجرایی در تهران و استان‌ها از ساعت ۷ تا ۱۴ خواهد بود.

ترتیبات اجرایی این مصوبه از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ خواهد شد.

سازمان اداری و استخدامی کشور طی دستورالعمل شماره ۱۰۹۳۴ مورخ ۹۹/۰۱/۱۹ ساعت کار روزانه کارکنان دستگاه‌های اجرایی در تهران و استانها به میزان ( ۷ ) ساعت در روز و از ساعت ۷ تا ۱۴ خواهد بود و هرگونه تغییر در ساعت فعالیت و نسبت حضور کارکنان برای ارائه خدمات صرفا با تصویب ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا تعیین و ابلاغ خواهد شد.

بر اساس ماده ۸۷ قانون خدمات کشوری ساعات کار کارمندان دولت چهل و چهار ساعت در هفته می‌باشد و ترتیب و تنظیم ساعات کار ادارات با پیشنهاد سازمان و تصویب هیات وزیران تعیین می‌گردد و تغییر ساعت کار کارمندان در موارد ضروری با رعایت سقف مذکور با دستگاه ذی ربط می‌باشد.

بر اساس تبصره ۲ این ماده دستگاههای اجرایی میتوانند در موارد خاص با موافقت هیات وزیران و رعایت سقف ساعات کار با توجه به شرایط جغرافیایی و منطقهای و فصلی ساعات کار خود را به ترتیب دیگری تنظیم نمایند.

همچنین بر اساس تبصره ۳ کلیه دستگاههای اجرایی استانی موظفند ساعات کار خود را در شش روز هفته تنظیم نمایند. (ستاد مرکزی دستگاههای اجرایی مشمول این حکم نمی‌باشند).

علی رغم تصریح این موضوع ( شش روز هفته و ۴۴ ساعت در هفته ) لیکن ستاد ملّی مقابله با ویروس کرونا و سازمان اداری و استخدامی کشور ساعت کاری در تهران و استانها بطور یکسان از ساعت ۷ تا ۱۴ اعلام نموده است این درحال است که تا پیش از این کارمندان در تهرانی پنجشنبه‌ها تعطیل بودندو حتی در برخی استانها مثل بوشهر نیز پنجشنبه‌ها تعطیل بودند حال مشخص نیست با توجه یکسان اعلام شدن ساعات کاری آیا کارمندان در تهران هم همانند استانها باید روزهای پنجشنبه در سر کار حاضر شوند؟ یا کارمندان استان‌ها هم مثل تهران پنجشنبه‌ها تعطیل هستند؟ بهرحال اگر قرار بر ۴۴ ساعت کار در هفته باشد و کارمندان تهران پنجشنبه‌ها تعطیل باشند جمع ساعت کاری آنها در هفته ۳۵ ساعت و در استانها ۴۲ ساعت می‌شود که ین موضوع یک نوع بی‌عدالتی در حق کارمندان استانها می‌باشد.

لذا بنظر میرسد یا ساعت کاری کارمندان استانها باید اصلاح شود یا کارمندان استانها هم در روزهای پنجشنبه تعطیل باشند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: فاصله گذاری هوشمند ساعات کار کارمندان ساعت کاری ساعت کار ادارات فاصله گذاری هوشمند دستگاههای اجرایی پنجشنبه ها تعطیل ساعت کاری ساعات کار ساعت کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۶۶۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساعات کاری هفته کاهش یافت | افزودن یک روز به تعطیلات رسمی هفته

به گزارش همشهری آنلاین،‌ حسین گودرزی درخصوص نشست امروز کمیسیون اجتماعی مجلس با موضوع بررسی ساماندهی تعطیلات اظهار داشت: امروز در این جلسه با افزایش یک روز به تعطیلات هفته و تعطیلی روزهای پنجشنبه و جمعه موافقت شد لذا روزهای کاری از شنبه تا چهارشنبه خواهد بود.

وی با بیان اینکه این تصمیم در کمسیون اجتماعی مجلس با حضور معاون سازمان اداری و استخدامی به عنوان نماینده دولت اتخاذ شد، افزود: دولت نیز با تعطیلی روزهای پنجشنبه علاوه بر جمعه‌ها موافق بود به عبارت دیگر کمیسیون اجتماعی مجلس به نظر دولت برگشت.

گودرزی ادامه داد: این مصوبه در راستای لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری بود ضمن اینکه ساعات کاری هفته نیز از ۴۴ به ۴۰ ساعت کاهش یافت به این معنا که در ماه ۱۶ ساعت از ساعات کاری موظفی کارکنان دولت کاسته شده است. آغاز و پایان ساعت کاری روز نیز با تصمیم دولت و متناسب با فصول سال تغییر می‌کند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس یادآور شد: یک اختلافی که وجود داشت این بود که ما روز تعطیلی هفته را مراعا بگذاریم تا دولت خودش تصمیم بگیرد چه روزی تعطیل باشد اما نهایتا به این نتیجه رسیدیم که شأن قانون‌گذاری این است که روز تعطیلی در قانون مجلس شود.

وی در پایان تاکید کرد: با توجه به فوریت داشتن لایحه مذکور این مصوبه امروز به هیأت رئیسه مجلس ارسال می‌شود تا در نخستین جلسه علنی خانه ملت به رأی گذاشته شود.

کد خبر 844396 منبع: ایرنا برچسب‌ها خبر مهم مجلس شورای اسلامی

دیگر خبرها

  • پنجشنبه‌ ها تعطیل شد ؛ ساعت کاری کارمندان 4 ساعت کم شد
  • کاهش ساعات کاری هفته به ۴۰ ساعت؛ پنجشنبه‌ها تعطیل
  • کاهش ساعات کاری هفته به ۴۰ ساعت
  • کاهش ساعات کاری هفته به ۴۰ ساعت/ پنجشنبه‌ها تعطیل شد+ جزئیات
  • کاهش ساعات کاری هفته به ۴۰ ساعت/ پنجشنبه‌‌ها تعطیل شد
  • کاهش ساعات کاری هفته به ۴۰ ساعت/ پنجشنبه‌ها تعطیل شد
  • کاهش ساعات کاری هفته به ۴۰ ساعت/ پنجشنبه‌ ها تعطیل شد
  • کاهش ساعات کاری هفته به ۴۰ ساعت؛ پنجشنبه‌ها تعطیل شد
  • ساعات کاری هفته کاهش یافت | افزودن یک روز به تعطیلات رسمی هفته
  • کاهش ساعات کاری هفته به ۴۰ ساعت/ پنج شنبه‌ها تعطیل شد