Web Analytics Made Easy - Statcounter

لطیفی گفت: تجارت و تبادل کالا با ترکیه از مسیر ریلی گمرک رازی برقرار است و به زودی نیز بازارچه مرزی ساری سو فعال می‌شود

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، سید روح الله لطیفی سخنگوی گمرک درباره آخرین وضعیت مرزهای کشور گفت:وضعیت تجارت خارجی ایران با کشور عراق از طریق مرزهای اقلیم کردستان (مرزهای باشماق وپرویز خان) برقرار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته برخی مرزهای زمینی وبا اهمیت مانند مرز مهران هنوز بازگشایی نشده است که به نظر می‌رسد  بر اساس تصمیم دولت عراق به دلیل برخی نگرانی ها ی مرتبط با شیوع ویروس کرونا این تصمیم تا پایان فروردین ماه ادامه‌دار خواهد بود  و  امیدواریم از ابتدای اردیبهشت همه مرزهای عراق بازگشایی شود.
دبیر شورای اطلاع رسانی گمرک افزود: تجارت و تبادل کالا با ترکیه از مسیر ریلی گمرک رازی برقرار است و به زودی نیز بازارچه مرزی ساری سو فعال می‌شود و رایزنی‌ها برای بازگشایی مرز بازرگان و از سرگیری صادرات به صورت زمینی در بالاترین سطح در حال انجام است .
سخنگوی گمرک گفت: تجارت خارجی ایران با روسیه از مسیر دریایی، ریلی و جاده‌ای ادامه دارد.
وی در ادامه افزود: وضعیت مرزهای تجاری ایران با ارمنستان به شرایط مطلوب نزدیک می‌شود  وفعالیت در مرز نوردوز از هفته گذشته آغاز شده است و نسبتبه یکماه گذشته تغییر محسوسی را شاهد بودیم. ضمن آنکه مسیر ترانزیتی کالاهای ارمنستان به کردستان عراق از طریق مرز باشماق در مریوان مجددا فعال شده است .
لطیفی اشاره داشت که فعالیت بازرگانی و تجاری ایران و آذربایجان از طریق زمینی، ریلی ودریایی برقرار است. ضمن آنکه ترانزیت کالاهای صادراتی ایران به روسیه نیز با تشریفات خاصی در جریان است .
لطیفی در خصوص وضعیت مرزی ایران با ترکمنستان باید گفت: علی‌رغم صادرات 81 واگن کالا از نیمه اسفند ماه سال گذشته از طریق مرز لطف آباد وفعالیت نسبی خط ریلی در سرخس ، مرزهای زمینی ایران با ترکمنستان همچنان بسته است و فعالیت تجاری محدود است .
وی با اشاره به وضعیت عادی تجارت بین ایران وافغانستان ادامه داد: مرزهای ماهیرود، میلک ودوغارون فعال هستند و تجارت ایران وافغانستان  علی رغم برخی مشکلات در مرز ماهیرود به دلیل هجوم گسترده ملخ در جریان است. البته در مرز دوغارون در حوزه مسافری، صرفا خروج مسافر صورت می گیرد .
وی افزود: تجارت کشور با امارات متحده عربی وقطر از طریق شناورهای تجاری کانتینری بزرگ  یا فلزی یخچالدار برقرار است . ضمن آنکه خط کشتیرانی از مبدا بندر عباس نیز فعالیت تجاری ایران وعمان را به صورت مستقیم برای انتقال مواد غذایی، میوه و سبزیجات راه اندازی شده است.
لطیفی در پایان گفت: بنادر جنوبی کشور شامل، بنادر امام خمینی(ره)، شهید رجایی، شهید باهنر، چابهار،خارک، دیر، پارس جنوبی، کنگان، بوشهر، قشم وکیش با حداکثر توان خود فعال هستند وسیر تجارت خارجی کشور از این طریق در جریان است.

انتهای پیام/4141

منبع: آنا

کلیدواژه: گمرک کرونا مرز ترکیه مرز روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۶۷۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ آخرین وضعیت راه های کشور؛ ترافیک سنگین در محور کرج - چالوس

تین نیوز

بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه های کشور، در محور چالوس مسیر(جنوب به شمال) و آزادراه تهران - شمال مسیر(جنوب به شمال) ترافیک سنگین برقرار است.

به گزارش تین نیوز، طبق اطلاعات دریافتی از مرکز مدیریت راه های کشور در ساعت ۱۱ روز پنجشنبه ۹ فروردین ماه، ترافیک در محورهای کرج-تهران و کرج-قزوین نیمه سنگین است. همچنین ترافیک در اکثر مقاطع محور کرج-چالوس از جمله بیلقان، آدران و گچسر هم نیمه سنگین است.

با اعلام مرکز مدیریت راه های کشور ترافیک در آزادراه تهران-شمال روان است و محور هشتگرد-طالقان و شمشک-دیزین همچنان به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

گفتنی است با توجه به تعطیلات پیش رو، احتمال افزایش ترافیک در ساعات پایانی روز و اعمال محدودیت در محورهای شمالی استان البرز وجود دارد.

 

آخرین وضعیت جوی ترافیکی محورهای شمالی

- ترافیک سنگین در محور چالوس مسیر (جنوب به شمال) حدفاصل پل زنگوله تا سیاه بیشه و محدوده دزدبند و ترافیک سنگین در مسیر (شمال به جنوب) حدفاصل ماسال تا انارک و محدوده های ولی آباد و هریجان

- ترافیک سنگین در آزادراه تهران - شمال مسیر (جنوب به شمال) محدوده شهرستانک حدفاصل تونل البرز تا انتهای آزادراه

- تردد روان در محورهای هراز و فیروزکوه و آزادراه قزوین - رشت مسیر (رفت و برگشت)

*در ضمن محورهای شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی است.

آخرین وضعیت جوی ترافیکی محورهای دیگر

- تردد روان

محورهای مسدود غیرشریانی

محور هشتگرد – طالقان

محورهای دارای انسداد فصلی

سروآباد - پاوه

سی سخت - پادنا

گنجنامه – تویسرکان

وازک – بلده

پونل – خلخال

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تشکیل کارگروه اجرایی شعار سال در مازندران
  • تناقض آشکار ترکیه در ادامه تجارت با رژیم اسراییل
  • بازداشت صد‌ها مهاجر غیرقانونی و قاچاقچی انسان در ترکیه
  • ◄ آخرین وضعیت راه های کشور؛ ترافیک سنگین در محور کرج - چالوس
  • توافق تجاری افغانستان و پاکستان
  • فعالیت تجاری گمرکات خوزستان در ایام نوروز
  • ۱۰۷ درصد برنامه صادرات ۱۴۰۲ در کردستان محقق شد
  • نشست دوجانبه مقامات طالبان و پاکستان
  • تهران-آنکارا در مسیر تجارت ۳۰ میلیارد دلاری
  • پویش پیمان محمد(ص)؛ میثاقی برای قطع تجارت نفت و غذا با رژیم اسراییل