Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی شیوع موج ویروس کرونا در سراسر کشور و به‌تبع آن در استان آذربایجان شرقی تلاشی همه‌ جانبه از سوی مسئولان و مردم جهت مقابله با این بیماری فراگیر آغاز شده و تقریباً همه مردم به نحوی درگیر موضوع هستند. ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰ استانها آذربایجان شرقی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، کووید 19 چند وقتی است در مناطق مختلف کشور از جمله آذربایجان شرقی جولان می‌دهد و به عقیده کارشناسان و متخصصان پزشکی باید این بیماری را جدی گرفت  اما بررسی‌ها نشان می‌دهد هنوز خیل عظیمی از مردم آذربایجان شرقی این ویروس را جدی نگرفته‌اند، شلوغی خیابان‌ها حکایت از این دارد اما به اعتقاد متولیان بخش سلامت کرونا مهم ترین چالش سلامت در یک قرن اخیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تسریع در ترخیص کالاهای مربوط به مقابله با کرونا در منطقه آزاد ارس

مدیر توسعه تجارت سازمان منطقه آزاد ارس از تسریع در ترخیص کالاهای مربوط به مقابله با شیوع کرونا جهت عرضه در سطح این منطقه خبر داد.

بابک عبدل نژاد با اعلام این خبر اظهار داشت: در راستای همکاری با ستاد مقابله با کرونا، کالاهای مربوط به مقابله با ویروس کرونا با کمترین تشریفات اداری جهت عرضه، در محدوده سازمان منطقه آزاد ارس ترخیص می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به ترخیص محصولات وارداتی ضدعفونی کننده پوست جهت توزیع در استان بر اساس مجوز ستاد مقابله با کرونا استان خبر داد و افزود: مدیریت توسعه تجارت ارس با همکاری با گمرک جلفا اقدام به ترخیص کالاها و ملزومات بهداشتی مقابله با شیوع ویروس کرونا جهت انتقال و عرضه در سطح استان و کشور کرده است.

مدیر توسعه تجارت سازمان منطقه آزاد ارس در پایان بیان کرد: خدمات مربوط به واردات مواد اولیه واحدهای تولیدی مربوط به مواد ضدعفونی کننده، ماسک و.. از مبادی سرزمین اصلی و خارج از کشور در طول این مدت توسط واحد توسعه تجارت سازمان انجام شده است.

خودمراقبتی مهم‌ترین راهکار پیشگیری از ابتلا به کرونا است

محمدرضا پورمحمدی در حاشیه بازدید از روند اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا در چند مرکز سلامت در شهرهای تبریز و باسمنج، بر ضرورت همراهی مردم برای قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا تأکید کرد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه تاکنون 95 درصد از جمعیت استان تحت پوشش غربال‌گری سلامت در طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا قرار گرفته‌اند، گفت: هدف از بازدیدهای امروز، قدردانی از زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی کادرهای بهداشت و درمان و نیروهای فعال در طرح ملی غربال‌گری سلامت است.

پورمحمدی یادآور شد: برای هر 30 هزار نفر جمعیت، یک مرکز سلامت 16 و یا 24 ساعته و همچنین برای هر سه هزار نفر جمعیت، یک مراقب پزشکی مشغول خدمات‌دهی هستند.

استاندار آذربایجان شرقی در پایان گفت: خدمات کادر بهداشت و درمان پس از غربال‌گری، به اتمام نمی‌رسد و این تلاشگران روند آگاهی‌بخشی، مراقبت از بیماران بهبودیافته، قرنطینه خانگی خانواده بیماران کرونایی و وضعیت سلامتی افراد را نیز پیگیری می‌کنند.

عصر شعر «روایت قلم» به صورت مجازی برگزار می‌شود

مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری آذربایجان‌شرقی گفت: عصر شعر «روایت قلم» به صورت مجازی برگزار می‌شود.

وحید آقاکرمی با بیان این مطلب اظهار داشت: با توجه به شرایط فعلی و مقابله با ویروس کرونا، عصر شعر «روایت قلم» به مناسبت گرامیداشت هفته هنر و پاسداشت مدافعان سلامت به شکل زنده در آدرس اینستاگرامی جلسه شعر به نشانی @hhtabriz_sher برگزار می‌شود.

وی افزود: در این‌ جلسه، شاعران مطرح استانی به شعرخوانی با موضوعات مرتبط با انقلاب، عدالت و پیشرفت، شهید آوینی، مدافعان‌سلامت و... می‌پردازند.

 مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری آذربایجان‌شرقی در پایان گفت: این نشست، روز دوشنبه 25 فروردین از ساعت 16 تا 18 به صورت زنده در صفحه اینستاگرامی برگزار می‌شود.

توزیع 300 بسته معیشتی در تبریز

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تبریز گفت: با کمک خیران نیک اندیش 300 بسته معیشتی در بین نیازمندان منطقه مارالان تهیه و توزیع شد.

حجت الاسلام محمدرضا خلیلی اظهار داشت: در تهیه این بسته‌ها که با همت اداره اوقاف نواحی 1 و 2 این شهرستان انجام شده است، هیات امنای آرامستان بقائیه مارالان و هیآت مذهبی این منطقه مشارکت کرده‌اند.

اخبار کرونایی آذربایجان‌شرقی|‌راه‌اندازی پویش بخشش اجاره مهدهای کودک/تداوم تعطیلی مترو، اتوبوسرانی و ترمینال برون‌شهریآخرین اخبار کرونا در گلستان| اجرای موفق طرح غربالگری در استان؛ آغاز رزمایش « کمک مومنانه» از سوی سپاه و بسیجاخبار کرونایی مازندران؛ کنترل کرونا ویروس در مازندران/ تب سنجی کارگران در واحدهای تولیدی

وی افزود: این بسته‌های معیشتی به منظور حمایت از خانواده‌های آسیب دیده از تبعات اقتصادی ویروس کرونا تدارک دیده شده بود که به مناسبت ولادت با سعادت امام زمان(عج) در بین نیازمندان توزیع شد.

گفتنی است از ابتدای شیوع کرونا تاکنون کروه های مردمی و خیران بارها نسبت به تهیه  و توزیع بسته‌های معیشتی در مناطق کم برخوردار و تبریز اقدام کرده‌اند.

انتهای پیام/115/ش

R7887/P/S6,47/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آذربایجان شرقی منطقه آزاد ارس برگزار می شود توسعه تجارت اخبار کرونا ویروس کرونا عصر شعر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۶۸۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۲۴۱ بسته معیشتی هلال‌احمر بین نیازمندان شهرستان درمیان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  محسن حسین‌زاده گفت: واحد داوطلبان جمعیت هلال احمر درمیان، در سال ۱۴۰۲ با هم‌افزایی مشارکت‌های مردمی و همکاری‌های بین‌بخشی با موسسات و تشکل‌های مردم نهاد طرح‌های مختلفی را اجرا کرده است.

وی افزود: در این راستا تعداد هزار و ۴۶۱ بسته غذایی و معیشتی برای خانواده‌های کم بضاعت و کم برخوردار شهرستان تهیه و توزیع شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان درمیان گفت: در اولین طرح توزیع و حمایت جمعیت هلال احمر شهرستان در سال ۱۴۰۳ نیز تعداد ۲۴۱ بسته معیشتی به ارزش یک میلیارد و ۹۰۰میلیون ریال در بین خانواده‌های کم برخوردار شهرستان توسط خانه‌های هلال توزیع شد.

حسین‌زاده افزود: ارزش ریالی هر بسته غذایی، مبلغ ۸ میلیون ریال بوده که شامل کنسرو تن ماهی، کنسرولوبیا، شکر، عدس، قند، چایی، پودر لباس شویی است.

 

دیگر خبرها

  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی فرمان امام
  • توزیع ۶۰ بسته‌ معیشتی در رشت
  • توزیع بسته‌های معیشتی در مناطق سیل زده جنوب
  • توزیع بسته‌های معیشتی
  • ۲۴۱ بسته معیشتی هلال‌احمر بین نیازمندان شهرستان درمیان توزیع شد
  • توزیع ۲۴۱ بسته معیشتی هلال‌احمر بین نیازمندان شهرستان درمیان
  • توزیع ۲۴۱ بسته معیشتی بین خانواده های کم برخوردار
  • توزیع بسته‌های معیشتی بین خانواده‌های کم برخوردارصومعه سرایی
  • توزیع هزار بسته معیشتی بین نیازمندان بخش شیبکوه