Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@18:25:51 GMT

ورود مسافر از مرز باشماق به کشور ۶۱ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۶۸۱۷۹

ورود مسافر از مرز باشماق به کشور ۶۱ درصد افزایش یافت

بختیار رحمانی‌پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه مرز رسمی باشماق مریوان نقش مهم و تاثیرگذاری در تردد مسافران و صادرات و واردات کالا دارد، اظهار داشت: ۵۵۲ هزار و ۶۷۵ مسافر سال گذشته از این مرز وارد ایران شدند.

وی با اشاره به اینکه تعداد مسافران ورودی از مرز باشماق در سال ۹۷، ۳۴۳ هزار و ۷۴۵ نفر بودند، اضافه کرد: میزان مسافران ورودی از باشماق به کشور در سال ۹۸ نسبت به ۹۷ رشد ۶۱ درصدی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل گمرکات کردستان افزود: ۵۹۸ هزار و ۹۰۰ مسافر هم سال گذشته از طریق مرز رسمی باشماق از کشورمان خارج شدند که در مقایسه با ۳۶۰ هزار و ۱۶۳ مسافر خروجی سال ۹۷، خروج مسافر از این مرز نیز ۶۶ درصد رشد داشته است.

رحمانی‌پور یادآور شد: طی ۱۲ ماه سال گذشته بیش از ۳۰۵ هزار دستگاه خودرو نیز پس از سیر مراحل قانونی از مرز باشماق مریوان تردد داشته‌اند.

وی تاکید کرد: بعد از شیوع ویروس کرونا و متعاقب آن بسته شدن گمرکات مرزی کشور عراق،   گمرک باشماق جزو سه مرزی بود که با رایزنی مقامات استانی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ۲ سوی مرز تعطیل نشد و به فعالیت تجاری خود ادامه داد.

مدیرکل گمرکات کردستان گفت: در این مدت شاهد حجم زیادی از کامیون‌های صادرات، ترانزیتی و سوخت در این مرز بودیم، که با تلاش و کوشش شبانه‌روزی همکاران گمرک باشماق و نمایندگان سایر سازمان‌های همجوار مستقر در مرز بدون حتی یک روز تعطیلی نسبت به انجام تشریفات گمرکی اقدام شده است.

مرز رسمی باشماق مریوان در کردستان یکی از مهمترین مرزهای رسمی زمینی ایران با اقلیم کردستان عراق به شمار می‌آید.

گمرکات استان کردستان با شعبه‌های فعال در سنندج، باشماق مریوان، سیرانبند بانه به فعالان اقتصادی خدمات گمرکی ارائه می‌کند.

برچسب‌ها مرز باشماق کردستان مسافرت گمرک جمهوری اسلامی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مرز باشماق کردستان مسافرت گمرک جمهوری اسلامی ایران مرز باشماق کردستان مسافرت گمرک جمهوری اسلامی ایران باشماق مریوان مرز باشماق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۶۸۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۵ درصدی تعداد مسافر در راه آهن شمال غرب

تین نیوز

مدیرکل راه آهن شمال غرب گفت: تعداد مسافر جابه جا شده در محدوده این اداره کل در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل از آن ۱۵ درصد رشد داشته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، منوچهر صفری تعداد مسافر جابه جا شده راه آهن شمال غرب را ۷۴۶ هزار و ۵۴۷ نفر در سال قبل و ۶۵۰ هزار و ۸۶۰ نفر در سال ۱۴۰۱ ذکر کرد.

صفری افزود: میزان نفر کیلومتر در سال قبل ۳۴۲ میلیون و ۵۴۷ هزار و در سال قبل از آن ۲۸۶ میلیون و ۶۰۱ هزار بوده که مقایسه ها حاکی از رشد ۲۰ درصدی نفر کیلومتر در سال ۱۴۰۲ است.

وی خاطرنشان کرد: روزانه ۲۲ رام قطار در حوزه استحفاظی این اداره کل تردد و مسافران را به مقاصد مختلف کشور جابه جا می کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۱ درصدی تردد مسافر از مرز تمرچین پیرانشهر
  • تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون دلار گذشت
  • تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار گذشت
  • افزایش ۲۴ درصدی صادرات از خراسان رضوی به پاکستان
  • ۳۵ قلم کالا از مازندران به عراق صادر شد
  • ساخت دستگاه ابزار آزمون تصویر دستگاه پرتو ایکس کانتینری در قم
  • جابجایی مسافر در پایانه‌های مرزی سیستان و بلوچستان ۴۶ درصد افزایش یافت
  • افزایش ۱۵ درصدی تعداد مسافر در راه آهن شمال غرب
  • انتخاب گمرک ارومیه به عنوان گمرک تخصصی صادرات طلا
  • ورود رسمی ابرهلدینگ اقتصادی به خرید سهام استقلال!