Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار گلستان با اشاره به وضعیت منازل مسکونی در روستای رانشی آق‌امام گفت: ۴۰ واحد مسکونی در این روستا نیازمند جابه‌جایی هستند و برای این کار دو مکان پیشنهاد شده است. ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، هادی حق شناس صبح امروز در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران که با موضوع بررسی و اتخاذ تصمیم در خصوص مناطق رانشی روستای آق امام شهرستان مراوه‌تپه برگزار شد، اظهارداشت: 40 واحد مسکونی آسیب‌دیده از رانش زمین در روستای آق امام این شهرستان نیازمند جابه‌جایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با انجام مطالعه دو نقطه مورد نظر از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، روند عملیات جابه‌جایی این واحدهای مسکونی و ساخت خانه‌های جدید سرعت می‌گیرد.

رانش زمین در محورهای مواصلاتی 8 شهرستان گیلان؛ 53 اکیپ راهداری در جاده‌ها مستقر شدندورود سامانه بارشی جدید به گیلان؛ احتمال وقوع «سیل» و «رانش زمین» در مناطق کوهستانی وجود داردگلستان| رانش زمین در روستاهای مرزی مراوه‌تپه؛مردم در مدرسه اسکان داده شدند+تصاویر

استاندار گلستان گفت: بر اثر بارش 40 میلی متری باران و رانش زمین در 16 فروردین 25 واحد مسکونی در این منطقه تخریب شده و 15 واحد دیگر نیازمند جابه‌جایی است.

استاندار بیان داشت: در حال حاضر دو نقطه،  یکی در کنار روستای فعلی و دیگری در فاصله 900 متری از روستا برای جابجایی مورد نظر هستند که با نظارت فرمانداری باید مطالعات زمین شناسی برای بررسی استقامت زمین در مدت نهایتاً یک ماه انجام شود.

وی گفت: باید آمادگی برای تعیین مکان سوم برای جابجایی هم وجود داشته باشد تا در صورت عدم پایداری مکان‌های پیشنهادی استقرار روستا در مکان جایگزین صورت گیرد.

حق شناس در ادامه اشاره‌ای به بازسازی واحدهای مسکونی در مناطق سیل‌زده استان کرد و افزود: تا کنون حدود 70 درصد واحدهای مسکونی تخریب شده در سیل سال گذشته نوسازی و تحویل مردم شده است.

وی گفت: پی کنی و عملیات ساخت همه 7 هزار و 707 واحد خسارت دیده نیز آغاز شده و واحدهای باقی مانده تا پایان بهار امسال تحویل سیل‌زدگان خواهدشد.

انتهای پیام/581/ش

R41471/P/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: واحدهای مسکونی رانش زمین جابه جایی آق امام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۶۸۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل واحدهای مسکن ملی مهرگان در مشهد تا پایان سال

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن داوری صبح سه شنبه در جریان بازدید از پروژه نهضت ملی مسکن مهرگان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۲۵۰۰ واحد مسکونی در حوزه مسکن ملی در مهرگان در دستور کار است که بخشی تا پایان اردیبهشت‌ماه و بقیه تا پایان سال تحویل اعضا می‌شود.

فرماندار مشهد افزود: قرعه‌کشی انجام شده و صاحبان مشخص است که تا پایان سال تحویل داده خواهد شد. موضوع فاضلاب مهرگان نیز در دستور کار قرار دارد و در حال اجرا است. در حال انجام زیرسازی‌ها هستیم.

وی ادامه داد: مشکل نانوایی در مهرگان حل شده است. در زمینه مدرسه به نتیجه مطلوب نرسیدیم، اما ادامه می‌دهیم تا مشکل مرتفع شود. در حال حاضر دو مدرسه در حال ساخت است. از بعد خدماتی پیش‌بینی‌های خوبی برای مهرگان شده که انجام می‌شود.

داوری در خصوص بیمارستان ۵۴۰ تخت‌خوابی حاشیه شهر عنوان کرد: بیمارستان مربوط به حوزه سفر ریاست‌جمهوری بوده و در حال انجام است. در فاز اول اورژانس افتتاح خواهد شد. رشد بیمارستان براساس برنامه است و مشکلی وجود ندارد. منابع باید تحقق پیدا کند که در تلاش هستیم، راه‌هایی پیدا شده که مشکل منابع حل خواهد شد.

کد خبر 6080108

دیگر خبرها

  • واگذاری ۲۵۷ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد در سمنان
  • تحویل ۴ هزار واحد مسکونی بنیاد مسکن قم تا پایان سال
  • تحویل واحدهای مسکن ملی مهرگان در مشهد تا پایان سال
  • احداث ۶ هزار واحد مسکونی از ۸ هزار تعهد استان ایلام
  • تحویل بیش از 3 هزار مسکن به مددجویان کمیته امداد در گلستان
  • تحویل ۴ هزار واحد مسکن ملی در استان گلستان/ ۱۰۰ درصد تسهیلات جذب شد
  • ۸۰۰ روستای گلستان مددجوی فاقد مسکن ندارند
  • ۱۴۲۷ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد استان تحویل داده شد
  • ۳۳ هزار و ۸۶۳ واحد مسکونی کمیته امداد امام خمینی (ره) تحویل شد
  • تحویل ۶۰۶ واحد مسکونی به مددجویان استان بوشهر