Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ محمدرضا بختیاری درباره میزان افزایش مصرف آب طی روزهای اخیر اظهار داشت: در فروردین ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 26 درصد افزایش مصرف داشته‌ایم، رقم مصرف آب در سال گذشته در همین مدت 2 میلیون و 200 تا 2 میلیون و 300 هزار متر مکعب بود اما اکنون به حدود 3 میلیون متر مکعب رسیده است یعنی بین 600 تا 700 هزار متر مکعب افزایش یافته که در تاریخ مصرف آب در تهران بی‌سابقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رقم مصرف به اندازه روزهای گرم سال شد

وی با بیان اینکه میزان مصرف به اندازه روزهای گرم سال شده است، افزود: البته ما درک می‌کنیم که این رشد مصرف به دلیل به دلیل بحث ویروس کرونا و رعایت بهداشت است، اما رقم مصرف علیرغم برودت و سردی هوا معادل خرداد و تیر ماه سال‌های قبل شده است.

از اسفند وارد پیک مصرف شدیم

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران تصریح کرد: از ابتدا که بحث کرونا پیش آمد میزان مصرف بالا رفت و تقریبا هیچ روزی به زیر 3 میلیون متر مکعب نرسیده است، یعنی معادل 20 خرداد به بعد که هوا گرم و کولرها را روشن می‌شود، مصرف آب داریم و این بدان معناست که از ابتدای اسفند ماه وارد پیک مصرف شده‌ایم.

با تمام ظرفیت کار می‌کنیم

وی گفت: واقعیت این است که سیستم با تمام ظرفیت کار کرده و آبرسانی می‌کند و تابحال هم مسئله‌ای پیش نیامده، اما اگر مصرف به همین شکل پیش برود ممکن است تابستان دچار مشکل شویم. البته برنامه‌ریزی لازم انجام می‌شود، ولی جا دارد که مردم هم کمک کنند، 700 هزار متر مکعب در روز به معنای 700 میلیون لیتر در روز است.

بیشتر بخوانید:وزیر نیرو: مردم در مسائل بهداشتی آب شرب کمتری مصرف کنند

درست مصرف کردن با رعایت بهداشت منافات ندارد

بختیاری یادآور شد: درست است که برای رعایت توصیه‌های بهداشتی اولین نیاز و مهمترین مسئله  آب است اما مردم هم رعایت کنند و مصرف بهینه را فراموش نکنند، برخی از ابتدای شستن دست تا انتها شیر آب را باز می‌گذارند و این کار موجب هدررفت آب می‌شود.

 در هیچ منطقه‌ای قطعی آب نداریم

وی تاکید کرد: وظیفه ما این است که در این اوضاع بحرانی آب مورد نیاز مردم را تامین کنیم که انجام می‌شود و هیچ منطقه‌ای قطعی آب نداریم، مردم هم وظیفه دارند کمک کنند و درست مصرف کنند. همه باید دست به دست هم بدهیم که از این شرایط سخت عبور کنیم.

منبع: ایلنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 مصرف آب مشترکین پر مصرف متر مکعب مصرف آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۶۸۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعرفه برق مشترکان خانگی تغییر می‌کند؟

مدیر عامل شرکت توانیر از عدم تغییر تعرفه برق مشترکان خانگی خبر داد.

به گزارش مشرق، مصطفی رجبی مشهدی مدیر عامل شرکت توانیر با اشاره به اینکه تعرفه قبوض خانگی در سال جدید افزایش پیدا نمی‌کند، گفت: در سال جاری افزایشی در تعرفه‌ها نخواهیم داشت و تعرفه‌ها مطابق گذشته است.

وی ادامه داد: برای آن دسته از مشترکانی که مصرف برقشان پایین‌تر از الگوی مصرف برق باشد به صورت یارانه و برای کسانی که میزان مصرف برقشان بیش از الگوی تعریف شده باشد، به صورت پلکانی محاسبه می‌شود.

مدیر عامل توانیر اضافه کرد: کسانی که در مناطق عادی هستند و از کولر گازی استفاده می‌کنند در صورتی که مراعات نکنند میزان مصرف برق آنها بیش از الگو می‌شود و در صورت استفاده بی رویه کولرهای گازی در این مناطق منجر به افزایش قبوض و سنگین شدن آنها می‌شود

سخنگوی صنعت برق در خاتمه خاطر نشان کرد: کسانی که هنوز نسبت به تغییر کولر آبی به گازی اقدام نکرده‌اند، بدانند که هزینه برق این افراد افزایش قیمت قابل ملاحظه‌ای پیدا خواهد کرد و در این مناطق توصیه ما استفاده از کولرهای آبی و یا استفاده از کولرهای پر بازدهی که اخیراً از موتورهای BLDC استفاده می‌کنند در این صورت مصرف برق به شدت کاهش پیدا می‌کند و تعرفه برق مناسب‌تری پرداخت می‌کنند.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • حامیان طرح پنجره‌های امید در آذربایجان غربی، پنجره پر نور نیازمندان شدند
  • شهروندان مصرف آب را مدیریت کنند
  • همراهی بانک ها در تامین مالی پروژه‌ها و طرح‌های توسعه شرکت مس
  • مدیر عامل مؤسسه راینو: جهش تولید با مشارکت مردم، از درون جشنواره‌ های مردمی شکل می‌گیرد/ لزوم فعالیت گسترده در مسیر تبدیل تولیدات مردمی به کسب و کارهای محتوایی 
  • شناسایی ۶۵۰ فقره انشعاب غیرمجاز آب در طرقبه شاندیز
  • اضافه شدن ۲۷ میلیمتر بارش به میانگین فارس در سال آبی جاری
  • تصفیه روزانه ۲۸ هزار متر مکعب فاضلاب در شهر خوی
  • کشف رود؛ اصلی‌ترین و بنیادی‌ترین عامل سکونت در مشهد 
  • ۱۵۰۰ میلیارد ریال برای اصلاح شبکه آب و فاضلاب خارگ اختصاص یافت
  • تعرفه برق مشترکان خانگی تغییر می‌کند؟