Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ ورود میهمان ناخوانده‌ای به نام ‌کرونا در ایران، بسیاری از صنوف از جمله تاکسیران‌ها را با معضل‌های فراوان معیشتی مواجه ساخته است در حالی که دولت حتی یک بیمه بیکاری را نیز از این قشر زحمت‌کش دریغ می‌کند. ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱ استانها قزوین نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین؛ این روزها که قرنطینه خانگی اصلی ترین دستور ستاد مقابله با بیماری کرونا به مردم و اتحادیه‌های مختلف کاری است، عده‌ای همچنان برای امرار معاش و گذراندن زندگی از خانه بیرون زده و با وجود خیابان‌های تقریبا خالی از مسافر، به دنبال کسب لقمه‌ای نان حلال برای خانواده خود هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاکسیران‌هایی که هیچ منبع درآمد دیگری ندارند، از بیش از یک ماه گذشته به شدت از آثار شیوع بیماری کرونا در قزوین آسیب دیده‌ و تا به امروز هیچ‌گونه حمایت مالی از سوی دولت دریافت نکرده‌اند. رانندگان تاکسی یکی از خطرناک ترین شغل‌های ممکن را در ایام کرونایی دارا هستند زیرا ممکن است که یک مسافر ناقل بیماری و یا جا‌به‌جایی پول آلوده، عوامل میکروبی را به راننده منتقل کرده و به سلامت وی اختلال وارد سازد.

اغلب تاکسیران‌ها، درآمدی را که در صبح و عصر به‌دست می‌آورند، تنها کفاف خرج یک روز زندگی آن‌ها را می‌دهد اما شیوع ویروس کرونا به این درآمد اندک نیز خدشه قابل توجهی وارد کرده است.

اسماعیل عرشیان، سرپرست سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین اظهار داشت: در ایام تعطیلات نوروز و قبل از اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در قزوین، تنها 20 درصد ظرفیت ناوگان تاکسیرانی فعال بود این در حالی است که پیش بینی می‌شود این آمار از امروز (شنبه) به علت افزایش تعداد سفرها و بازگشایی برخی اصناف تا حداکثر 50 درصد رشد داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه بیماری کرونا، ضربه اقتصادی مهلکی به تاکسیران‌‌ها وارد ساخته است، افزود: اتحادیه‌ تاکسیران‌های شهری و وزارت کشور، با پیگیری‌های پی در پی به دنبال آن هستند تا رانندگان تاکسی نیز مشمول حمایت‌های ویژه دولتی واقع گردند.

مرحله کنترل بیماری کووید-19 در استان قزوین آغاز شد/ ادامه اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعیبرف و کولاک ‌گردنه‌های استان قزوین را فرا می‌گیردخادمین حرم رضوی بر بالین ‌بیماران کرونایی بیمارستان ولایت قزوین + تصاویر

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین، تاکسیران‌ها را جزو قشر آسیب پذیر جامعه در بعد اقتصادی خواند و تصریح کرد: طبق ماده 12 قانون هدفمندی یارانه‌ها، دولت مکلف است تا 50 درصد بیمه قشرهای آسیب پذیر را بپردازد.

وی با اشاره به اینکه طبق صورت جلسه مشترک سازمان تأمین اجتاعی و وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی، قرار بر این بوده است که رانندگان تاکسی نیز در گروه گیرندگان بیمه بیکاری قرار بگیرند، ادامه داد: بعد از آذر ماه سال93، دولت به علت مشکلات ناشی از تحریم‌ها، این درصد بیمه را به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت نکرده است و به همین جهت نیز رانندگان برای دریافت بیمه یارانه‌ای به مشکل برخورده‌اند.

رانندگان تاکسی مشمول بیمه بیکاری نمی‌شوند

عرشیان با بیان اینکه مقرر شده است که حمایت‌های ویژه‌ای از سوی دولت برای اقشار آسیب دیده از بیماری کرونا همچون رانندگان تاکسی انجام شود، گفت: متأسفانه علی رغم پیگیری های سازمان شهرداری و تاکسیرانی قزوین از وزارت کشور، وزارت تعاون و سازمان تأمین اجتماعی، تا این لحظه رانندگان تاکسی مشمول بیمه بیکاری نیستند و امیدواریم تا قبل از اینکه دیر شود، دولت فکری به حال این رانندگان زحمت کش کند.

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین تصریح کرد: طبق مصوبات دولت، رانندگانی که برای نوسازی ناوگان خود وام دریافت کرده‌اند، سه قسط بازپرداخت آن در ماه‌های اسفند، فروردین و اردیبهشت به انتهای زمان پرداخت اقساط موکول شده است که پس از ابلاغ دستور العمل و آیین نامه‌های اجرایی مربوطه از سوی دولت به مسئولان استانی، وارد مرحله اجرایی خواهد شد.

عرشیان با بیان اینکه رانندگان در شرایط فعلی به خرید اقلام ضروری و کمک‌های معیشتی، نیاز ویژه‌ای دارند عنوان کرد: قرار بر این بوده است که کارت‌های خرید اعتباری از یک میلیون تا چهار میلیون تومان به رانندگان تحویل داده شود ولی هنوز این برنامه نیز از سوی دولت به حیطه عمل وارد نشده است.

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین یکی از مراکز شیوع بیماری کرونا را ناوگان های حمل و نقل عمومی برشمرد و خاطرنشان کرد: تاکسیران‌ها برای جلگیری از انتقال ویروس کرونا از طریق پول‌های آلوده و دریافت دریافت دستگاه کارتخوان، باید حداقل 3 میلیون تومان پول را نزد بانک در حالت بلوکه قرار دهند که این کار در توان مالی رانندگان تاکسی نیست.

عرشیان استفاده از کارت خوان برای پرداخت‌های الکترونیک را، روش منسوخ شده و قدیمی دانست و افزود: سازمان تاکسیرانی قزوین برای راه اندازی سیستم نوین QR CODE (بارکد خوان) با چندین شرکت معتبر رایزنی هایی انجام داده است که به علت شیوع بیماری کرونا و محدودیت های به وجود آمده در رفت و آمد‌های بین شهری، حضور تیم اجرایی آن شرکت‌ها در قزوین منوط به پایان بیماری کرونا است.

مسئولان به فکر رانندگان تاکسی نیستند

مجید آقایی، راننده تاکسی گردشی در قزوین در گفتگو با خبرنگار تسنیم با بیان اینکه روزانه تنها حدود 20 هزار تومان درآمد دارد عنوان کرد: برای دریافت بیمه بیکاری ثبت نام کردیم که بعد از چند روز مسئولین فرمودند که اصلا بیمه بیکاری به راننده تاکسی تعلق نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه مسئولان بالادستی به فکر معیشت رانندگان تاکسی نیستند، افزود: برخی از تاکسیران‌ها برای دریافت یارانه یک میلیون تومانی ثبت نام کردند که متأسفانه یارانه 45 هزار تومان آن‌ها نیز قطع شد.

درآمد تاکسیران‌ها کفاف گذراندن زندگی را نمی‌دهد

مجید جولایی، راننده آژانس و تاکسی اینترنی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم گفت: درآمد به دست آمده در این روزهای کرونایی که تعداد مسافر در خیابان‌ها کاهش یافته است، کفاف گذراندن زندگی را نمی‌دهد.

وی تصریح کرد: با تمام این شرایط تاکسیران‌ها مشمول بیمه بیکاری نشده و کمک هزینه معیشتی نیز به آن‌ها تعلق نگرفته است.

جولایی ادامه داد: اگر شرایط همین‌گونه پیش رود و کمکی از سوی مسئولان صورت نگیرد، قادر به تأمین معاش زندگی خود نخواهیم بود.

شیوع بیماری کرونا تاکسیران‌ها را با مشکلات معیشتی متعددی مواجهه ساخته است و اگر مسئولان وعده‌ کمک‌های مالی خود را عملی نکنند، باری دیگر داستان نوشدارو پس از مرگ سهراب تکرار خواهد شد.

شرایط به گونه‌ای است که اگر کنترل نشود، به یک بحران معیشتی تبدیل خواهد شد، زیرا بسیاری از رانندگان تاکسی حتی توان خرید ضروری ترین اقلام اساسی زندگی خود را ندارند.

مدیریت این شرایط، تلاش بی وقفه مسئولان ذی ربط و توجه بیشتر به این قشر آسیب دیده از بیماری کرونا را می‌طلبد؛ زیرا در شرایطی که تمام اصناف تعطیل هستند، این تاکسیران‌های شریف در حال خدمت رسانی به مردم هستند.

انتهای پیام/ش

R7541/P1377/S6,63/CT16 واژه های کاربردی مرتبط سازمان تاکسیرانی کرایه تاکسی ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان تاکسیرانی کرایه تاکسی ویروس کرونا سازمان تاکسیرانی کرایه تاکسی ویروس کرونا سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین شیوع بیماری کرونا رانندگان تاکسی تاکسیران ها بیمه بیکاری سوی دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۶۸۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش نرخ بیکاری در اردستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ رییس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی اردستان با بیان اینکه تعهداشتغال سال ۱۴۰۲شهرستان یکهزار و ۸۳۹ نفر بوده که تا پایان سال به دو هزار و ۱۶۳ رسیده است گفت: درصد نهایی عملکرد ثبت در سامانه رصد اشتغال کشور به عدد۱۱۷.۶۲رسیده است.


وحید نقوی با اشاره به افزایش تعداد بیمه شدگان گفت: تعداد بیمه شدگان از هفت هزار و ۴۹۳، در اسفند ۱۴۰۱ به هشت هزار و۱۳۸ نفر در اسفند ۱۴۰۲ افزایش یافته و مقرری بگیران بیمه بیکاری از ۸۲ نفر سال ۱۴۰۱ به ۶۱ نفر کاهش یافته است.


وی با بیان اینکه هزار و ۴۷۳ کارگاه در این شهرستان فعال است گفت: از این تعداد ۲۰واحد بیش از ۵۰ نفر شاغل دارند.

دیگر خبرها

  • کاهش نرخ بیکاری در اردستان
  • 10هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • توضیح درباره افزایش کرایه‌ها در سال جدید
  • ۱۰ هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • سازمان تاکسیرانی تهران پیگیر بیمه کردن رانندگان تاکسی
  • سرپرست سازمان تاکسیرانی تهران: ۱۰هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • ارائه خدمات درمانی سپاه به هزار و ۶۰۰ شهروند قزوینی
  • افزایش ۴۱ درصدی کرایه تاکسی در قزوین
  • قیمت نهایی تاکسی‌های برقی اعلام شد
  • ۷۰ درصد تاکسی های قزوین فرسوده هستند