Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسماعیل خیرخواه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره حمایت سرمایه‌گذاران و افزایش میزان تولید محصولات فناورانه دانشگاه آزاد واحد مشهد اظهار کرد: محصولات فناورانه دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی و به‌خصوص واحد مشهد فعلاً با امکانات دانشگاهی و برای مصرف در مقیاس استان تولید می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به وجود ظرفیت‌ نیروی انسانی متخصص افزود: برای تولید انبوه محصولات و نمونه‌های فناورانه مکاتباتی با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق پژوهش و فناوری، پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی صورت گرفته که به‌زودی حمایت‌های لازم در این راستا از فناوران به‌عمل خواهد آمد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد بیان کرد: محققان و فناوران دانشکده پزشکی این دانشگاه به‌تازگی به فرمولاسیون دونوع مکمل نوشیدنی و دارویی با پایه گیاهی دست یافته‌اند که می‌تواند در بهبود بیماران کرونایی تأثیر مثبت داشته باشد. آزمایشات بر روی این دو مکمل دارویی درحال تکمیل است، در صورت به‌دست آمدن نتایج نهایی گام بلندی را می‌توان در مقابله با ویروس کرونا به‌نام دانشگاه آزاد ثبت کرد.

خیرخواه درباره فعالیت اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در راستای معرفی محصولات جدید برای تأمین نیازهای درمانی، تصریح کرد: اخیراً گروهی از اساتید گروه‌های مهندسی با همکاری گروه پزشکی دانشگاه، پروپوزال‌هایی برای ساخت دستگاه ونتیلاتور و راه‌اندازی خط تولید الکل ارائه کرده‌اند که این طرح‌ها نیز درحال بررسی است.

وی ادامه داد: باتوجه به اشباع مواد ضدعفونی کننده با پایه مایعات الکلی در منطقه، فعلاً راه‌اندازی خط تولید الکل مدنظر نیست ولی باتوجه به نیاز مبرم مراکز درمانی و بیمارستان‌های پذیرنده بیماران کرونایی به دستگاه‌های ونتیلاتور، پیش‌بینی می‌شود در آینده‌ای نزدیک مراحل تولید محدود این دستگاه را فراهم کنیم و فناوران دانشگاه را پای کار بیاوریم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد خاطرنشان کرد: یک نمونه از دستگاه ونتیلاتور نیز توسط اعضای هیئت علمی ساخته شده که پس از ایجاد تغییرات و بهینه‌سازی قسمت‌های پنل آن، می‌توان وارد فاز تولید شد. تأمین نیاز آمبولانس‌ها و بیمارستان‌های منطقه در اولویت تولید دستگاه ونتیلاتور قرار دارد. فضا و زیرساخت‌های تولید این محصول در آزمایشگاه‌های دانشگاه آزاد مشهد تأمین می‌شود.

انتهای پیام/

358 / 167 تولید ونتیلاتور دانشگاه آزاد مشهد اسماعیل خیرخواه محصول فناورانه

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: تولید ونتیلاتور دانشگاه آزاد مشهد محصول فناورانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۶۸۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هجدهمین دوره مسابقات روبوکاپ ایران با ۱۸۰۰ شرکت‌کننده آغاز به‌کار می‌کند

حامد حسن پور، رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری عل و فناوری آنا، اظهار کرد: هجدهمین دوره مسابقات روبوکاپ ایران اپن با حضور بیش از یک هزار و 800 شرکت کننده در ۳۰۰ تیم حائز شرایط از مدارس و دانشگاه‌های کشور و حضور ۹ تیم خارجی از ۵ کشور آغاز به کار کرد.

وی افزود:این رویداد، پرچمدار جریان سازی آموزش فناوری و جریان سازی علمی و مهارتی در حوزه‌های هوش مصنوعی، رباتیک، بینایی ماشینی، مکاترونیک و یادگیری ماشین در کشور است و برنامه دانشگاه، استفاده از ظرفیت‌های این رویداد بین‌المللی برای تیم‌سازی حرفه‌ای در حوزه‌های فناورانه فوق و شناسایی، جذب و جهت‌دهی استعدادهای جوان به سمت نیاز‌های حال و آینده کشور است.

حسن‌پور با تاکید بر منویات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به بومی‌سازی فناوری‌های مرتبط با هوش مصنوعی، اظهار امیدواری کرد که این رویداد، گامی برای حضور ایران در ۱۰ کشور برتر دنیا در حوزه هوش مصنوعی باشد.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی ضمن دعوت از کلیه نوجوانان و جوانان علاقه‌مند به این شاخه فناوری برای بازدید از این رویداد، از متخصصان تعلیم و تربیت نیز درخواست کرد تا با مشاهده رقابت‌ها، در نظریه‌سازی آموزشی لازم برای این سبک از آموزش و تربیت نیرو‌های فناور به دانشگاه و کشور کمک کنند.

وی اظهار کرد: تعامل حضوری علاقه‌مندان، شرکت‌کنندگان و صاحبان صنایع بهره بردار از این فناوری‌ها، علاوه بر شبکه‌سازی علمی و اتصال بهره برداران و متخصصان، موجب تزریق انگیزه و امید در نسل جوان به آینده فناورانه کشور و ترویج فرهنگ حل مساله و کار گروهی می‌شود.

این مسابقات توسط باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی و به میزبانی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی از ۲۹ تا ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ در ۲۴ لیگ، برگزار می‌شود همچنین این مسابقات، به عنوان مرحله مقدماتی و کسب صلاحیت حضور در مسابقات بین المللی روبوکاپ ۲۰۲۴ نیز محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لزوم نگارش پیوست عملیاتی تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد و مدارس استان قم
  • امضای تفاهم‌نامه مشترک دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس و واحد تهران شرق
  • هجدهمین دوره مسابقات روبوکاپ ایران با ۱۸۰۰ شرکت‌کننده آغاز به‌کار می‌کند
  • نشریه علمی «آموزش زبان دوم» دانشگاه آزاد مشهد مجوز انتشار گرفت 
  • نشریه علمی «آموزش زبان دوم» دانشگاه آزاد مشهد مجوز نشر گرفت 
  • تجهیز کارگاه ساخت و تولید دانشگاه آزاد خوی به ماشین‌آلات پیشرفته
  • حمایت از ایده‌های استارت‌آپی در مرکز خلاقیت و نوآوری سازمان بسیج علمی
  • اجرای بیش از دو هزارو ۷۰۰ ماموریت اورژانس ۱۱۵ مشهد در ایام عید سعید فطر
  • همکاری مشترک دانشگاه آزاد کرمانشاه با دانشگاه‌های خارجی
  • همکاری مشترک دانشگاه آزاد کرمانشاه با برخی دانشگاه‌های خارج کشور