Web Analytics Made Easy - Statcounter

«محمدولی نسبی» رئیس انجمن صنفی کارفرمایی، مالکان مینی‌بوس درون‌شهری استان تهران در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با بیان این مطلب که در حال حاضر ۱۷۰۰ راننده مینی‌بوس در شهر تهران فعال هستند، گفت: محدود شدن خدمات همزمان با شیوه ویروس کرونا به بیکاری راننده‌های مینی‌بوس انجامیده است.

او افزود: راننده مینی‌بوس مسئولیت خدمت‌رسانی و جابجای کارکنان ادارات دولتی، پرستاران بیمارستانی، دانش‌آموزان مدارس و کارگران کارخانجات را برعهده دارد که با محدود شدن خدمات همزمان با شیوه ویروس کرونا بر مشکلات معیشتی آنها افزوده شده و نیازمند پشتیبانی مالی دولت و حمایت شهرداری و اعضای شورای شهر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نسبی از عدم پرداخت بسته‌های حمایتی دولت به راننده‌های مینی‌بوس انتقاد کرد و افزود: دولت برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر به سایر صنف حمل ونقل عمومی همانند اتوبوسرانی، تاکسیرانی، ریل و... توجه ویژه‌ای دارد اما هیچ امکاناتی حتی در زمینه بهداشتی به راننده‌های مینی‌بوس تعلق نگرفته و اسمی از راننده‌های مینی‌بوس به میان نمی‌آید.

او گفت: انجمن صنفی مالکان مینی‌بوس درون‌شهری شهر تهران بعد از گذشت هفتاد سال، اخیرا (سال گذشته) تاسیس شده و از بدو تاسیس بدنبال وضعیت و مشکلات راننده‌ای مینی‌بوس هستیم اما متاسفانه تا به امروز هیچ نهاد مسئولی حاضر به پاسخگویی به مشکلات راننده‌های مینی‌بوس که بخش عمده‌ای از حمل ونقل عمومی شهر تهران را برعهده دارند، نیست.

او گفت: در حال حاضر اکثر مینی‌بوس‌داران با شیوه ویروس کرونا بیکار در کنج خانه نشسته‌اند و منتظر اقدام حمایتی دولت برای انجام کار و ادامه فعالیت روزانه خود هستند. در عین با ادامه این وضعیت (بیکاری) امکان ثبت‌نام رانندگان مینی‌بوس در سامانه بیمه بیکاری به دلیل نداشتن بیمه تامین اجتماعی وجود ندارد.

این فعال کارگری در ادامه سخنان خود از عدم پیگیری مشکلات اولیه راننده‌های مینی‌بوس از مسئولان انتقاد کرد و گفت: متاسفانه مسئولان صنف مینی‌بوسرانی در تهران را به رسمیت نمی‌شناسند به همین دلیل هیچوقت هیچ تلاشی برای رفع مشکلات آنها نشده است.

او افزود: چرا برای صنف مینی‌بوسرانی به‌سان سایر صنوف حمل و نقل یک قیمت قانونی مصوب نمی‌کنند تا از آن تبعیت کنیم؟ ما رها شده‌ایم و هیچ می‌دانید برخی رانندهای مینی‌بوس در برخی ماه‌های سال به ندرت حتی یک روز کار می‌کنند؟ بی‌شک رانندهای مینی‌بوس مظلومترین و فقیرترین قشر از کارگران  هستند که هیچ مقام رسمی در حمایت از معیشت آنها هیچ جلسه‌ای را برگزار نمی‌کند؛ حتی در جلسات سایر صنوف حمل و نقل اسمی از مینی‌بوسرانی به میان نمی‌آید.

نسبی در ادامه اضافه کرد: از بدو تاسیس انجمن مینی‌بوسرانی تلاش کرده‌ایم صنف مینی‌بوسرانی را به عنوان یک صنف مستقل به رسمیت بشناسانیم اما مسئولان سعی دارند مینی‌بوسرانی را به سایر اصناف حمل و نقل عمومی  همانند اتوبوسرانی بسپارند که در این باب تلاش نموده‌ایم این اتفاق نیفتد چراکه تاثیر بسزایی در سرنوشت‌ آنها ایجاد خواهد کرد.

این عضو انجمن صنفی راننده‌های مینی‌بوس شهر تهران در پایان با تاکید بر اینکه مسئولان باید چاره‌ای برای حل مشکلات راننده‌های مینی‌بوس بیندیشند، گفت: راهکاری که از سوی انجمن به مسئولان شهری شهر تهران ارایه شده همکاری در زمینه حمل و نقل خطوط شهر تهران است که امیدوارم به نتیجه برسد.

نسبی در خاتمه گفت: باتوجه به شرایط حساس کنونی و نظر مساعد دولت محترم در حمایت همه‌جانبه از اقشار آسیب‌دیده از بیماری کرونا و با هدف جلوگیری از ادامه مشکلات رانندگان بخش خصوصی که در این مدت بیکار بوده و یا با حداقل درآمد، گذران زندگی می‌کنند، پیگیری انجمن مینی‌بوسرانی به صورت مستمر در حال انجام است تا رانندگان فعال در این حوزه  بتوانند از منابع مندرج در مصوبات ستاد ملی کرونا استفاده کنند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: حمایت دولت کمک معیشتی راننده های مینی بوس مینی بوسرانی مینی بوس مینی بوس شهر تهران حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۶۸۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهداء بیش از هزار و ۲۰۰ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند همدانی 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، محمد رسول شیخی زاده افزود: برای این شمار جهیزیه ۳۸ میلیارد و ۲۵۴ میلیون تومان هزینه شده است. 

او بابیان اینکه ترویج ازدواج آسان، فراهم ساختن زمینه‌های ازدواج و استحکام بنیان خانوار تحت حمایت جزو اساسی‌ترین برنامه‌های کمیته امداد است تصریح کرد: ارائه خدمات مشاوره‌ای در قبل از انجام ازدواج و برگزاری دوره‌های آموزشی باهدف ازدواج آگاهانه، پایداری کانون خانواده و پیگیری از آسیب‌های اجتماعی بخشی از خدمات مؤثر این نهاد به زوج‌های جوان است.

مدیرکل کمیته امداد استان همدان با اشاره به برخی از اقلام جهیزیه شامل یخچال، لباس‌شویی، اجاق‌گاز، تلویزیون وجاروبرقی گفت: سرانه هر جهیزیه برای نوعروسان تحت حمایت به‌طور میانگین ۳۱ میلیون تومان است.

محمد رسول شیخی زاده افزود: از کل مبالغ جهیزیه نوعروسان، ۲ میلیارد و ۹۳۰ میلیون تومان از محل کمک‌های مردمی و مابقی نیز از منابع امداد تأمین‌شده است.

دیگر خبرها

  • مسؤولان قضائی شهرستان کنگان در حل مشکلات اهتمام ورزند
  • افزایش دمای تهران طی روزهای پایانی هفته
  • سازمان بهداشت جهانی باردیگر خواستار حمایت از بیمارستان‌های غزه شد
  • مسئولان ناتوان از حمایت تنها شانس پاراالمپیکی ایران
  • اهداء بیش از هزار و ۲۰۰ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند همدانی 
  • مسئولان با عزمی آهنین گره‌گشای مشکلات مردم باشند
  • مدیران گره‌گشای مشکلات مردم باشند
  • عکسی از آخرین روزهای حضور آقای نماینده در صحن مجلس
  • لزوم توسعه فضای شهری بیجار/رفع مشکلات مردم نیازمند توجه
  • توسعه طرح‌های اقتصادی نیازمند حل مشکلات زیرساختی است