Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: رییس‌جمهور گفت: در مورد تهران از شنبه کسب و کارهای کم ریسک کار خود را آغاز خواهند کرد و پر ریسک ها هم بعد از مطالعه و برنامه‌ریزی کار خود را شروع می‌کنند.

به گزارش خرداد از  ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با کرونا، با بیان اینکه یکی از برنامه‌های فاصله گذاری هوشمند شروع کسب و کار هوشمند در تهران است، گفت: هر کسب و کار کم ریسکی که قرار است کار خود را شروع کند باید کدی را از سامانه مورد نظر وزارت بهداشت دریافت کند و امروز هم می گوییم آنانی که هنوز فرصت نکردند به این سامانه متصل شوند در همین یکی دو روز آینده این کار را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: امتیازهایی برای کسب و کارهایی که در این زمینه فعال باشند در نظر گرفتیم تا مردم هم بدانند کدام کسب و کارها بیشتر برای سلامت جامعه تلاش کردند.

روحانی با بیان اینکه قرار است برای کسب و کارهای پر ریسک هم در دولت تصمیم گیری شود، اظهار کرد: با پروتکل‌ها این کار هم در زمان مناسب انجام خواهد شد. در مورد تهران هم از شنبه کسب و کارهای کم ریسک کار خود را آغاز خواهند کرد و پر ریسک ها هم بعد از مطالعه و برنامه‌ریزی کار خود را شروع می‌کنند.

رییس جمهور با بیان اینکه همه وسایل نقلیه عمومی باید در آغاز و پایان کار ضدعفونی‌ شوند، گفت: در شهرها هم باید راننده ها از دستکش و ماسک استفاده کنند و مسافران هم باید به اندازه صندلی‌ها سوار شوند نه بیشتر از آن و این کاری است که انجام خواهد شد، اما در تهران ما وسایل نقلیه عمومی کم داریم و از مردم می‌خواهیم که از ماشین شخصی و آژانس یا اسنپ استفاده کنند. ما الان در تهران اتوبوس کم داریم و مجموعا به ۱۵۰۰ اتوبوس نیاز داریم که اگر شهرداری ها ظرف ماه اردیبهشت تا پایان آن ماه این میزان را آماده کنند، ما در اقساط اول به آنان کمک خواهیم کرد.

روحانی افزود: اگر شرایط کشور در ماه رمضان به همین صورت باشد که حالا داریم دیگر اجتماعاتی نخواهیم داشت و در این زمینه صداوسیما باید این خلاء را پر کند. اگر تغییری در این زمینه ایجاد شد البته اطلاع رسانی می‌شود اما وزارت بهداشت برای خود دستورالعمل هایی دارد که باید رعایت شود و اگر می گوید کسب و کارهایی آغاز نشوند یا اجتماعاتی نباشد این با توجه به پروتکل‌های بهداشتی است و امکاناتی که ما در زمینه پزشکی داریم و این امکانات هرچند خوب است، اما نامحدود نیست.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت اگر همه آمارها و ارقام نزولی نباشد همچنان نگرانی خواهد داشت، گفت: این اصل کار آنان است و کارشناسان بهداشتی حق دارند تا زمانی که به نقطه مطلوب نرسیدیم و آمارها همگی نزولی نشده است، نگران باشند و سخت گیری ها ادامه داشته باشد.

رییس‌جمهور با بیان اینکه زمانی که ما هیچ الزام و اجبار و سخت‌گیری نداشتیم با زمانی که این کارها را انجام دادیم تفاوت عمیقی در رفتار مردم ندیدیم، گفت: در این زمینه آماری ارائه شد که نشان می داد در این دو بازه زمانی مردم رفتارهای مشابهی داشته اند و این نشان می‌دهد که آنچه که با زبان به مردم ما گفته میشود را رعایت می‌کنند و در این زمینه نیاز به بگیر و ببند نیست که این نشان از فرهنگ بالای مردم ما دارد و آمار ارائه شده در این زمینه واقعاً خوب و قابل توجه بود.

روحانی با تاکید بر اینکه همانطور که کادر درمانی کشور برای سلامت جامعه فداکاری کردند دیگران هم فداکاری هایی کردند، گفت: در بیمارستان البته مسئله جان هم مطرح است و جایگاه کادر درمانی محفوظ است اما در بانک‌ها، بیمه، نفت، برق، گاز و حتی رانندگان ما که کالاهای مورد نیاز را از بندرهای کشور در کشور پخش کردند هم فداکاری کردند.

وی با بیان اینکه کشاورزی امسال در تولید گندم و سایر تولیدات ان‌شاءالله وضعیت بهتری خواهد داشت، گفت: ما دست کشاورزان را می بوسیم و تلاش آنان برای تولید گندم را ستایش می‌کنیم که میزان خوبی را فراهم کرده است. همچنین در بخش صنعت هم در پایان سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل شش درصد رشد داشتیم که قابل توجه است.

 روحانی با بیان اینکه ۶ هزار طلبه در کشور مشغول خدمت رسانی به مردم هستند، گفت: خیرین البته در همه جای کشور مشغول خدمت رسانی هستند و ۸۷۵ مرکز در کشور مشغول خدمات داوطلبانه در زمینه مددکاری اجتماعی هستند که تنها از این میان طبق گزارشی که دریافت کردم تنها ۲۳ مرکز آلوده به کرونا شده بودند.

رییس جمهور با اشاره به آمار فوت سالمندان در کشور در شرایط فعلی و مقایسه آن با سال گذشته گفت: در ماجرای کرونا ما ۳۵ درصد از سالمندان‌مان فوت کردند که بیشترشان بالای هشتاد سال داشته اند. جالب است که آمار فوتی های سالمندان در اسفند پارسال و امسال تقریباً یکسان بوده است.

روحانی ادامه داد: کل فوتی های ماه فروردین در میان سالمندان نیز ۵۲ نفر بوده در حالی که پارسال در همین ایام ۱۶۵ نفر از سالمندان در ماه فروردین فوت کرده بودند که کاهش این میزان، نشان افزایش مراقبت‌های مداوم است.

وی با اشاره به مصوبه دولت در زمینه رفت و آمدهای بین شهری در درون استان‌ها گفت: برخی از فرمانداران اگر تردد بین شهرستان‌ها در درون استان‌ها را تاکنون ممنوع کرده بودند از امروز تردد بین شهرستان‌ها در استان‌ها آزاد است و نیروی انتظامی و بسیج نیز به این مصوبه توجه دارند. تردد بین استان‌ها هم که در حال حاضر ممنوع است از روز اول اردیبهشت آزاد می‌شود.

ادامه دارد ...

برچسب ها: روحانی ، کرونا ، ستاد مدیریت

منبع: خرداد

کلیدواژه: روحانی کرونا ستاد مدیریت کسب و کارهای رییس جمهور کار خود کسب و کار تردد بین استان ها پر ریسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۶۸۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولان باید از دخالت در اقتصاد دل بکنند

نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار گفت: برای تحقق شعار سال دولت باید تصمیمات لازم را اتخاذ کند تا خیلی از مسئولان از دخالت در بخش اقتصاد دل بکنند. - اخبار استانها -

حسینعلی حاجی‌‌دلیگانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان، با اشاره به پیام نوروزی مقام معظم رهبری، در خصوص راهکار تحقق شعار سال اظهار داشت: در این زمینه اولین مسئله، اعتقاد و ایمان آوردن مسئولانی است که دوست دارند همه چیز به ویژه اقتصاد، در ید قدرت و تحت مدیریت آنها باشد. بنابراین برای تحقق شعار سال، دولت باید تصمیمات لازم را اتخاذ کند تا خیلی از مسئولان از دخالت در بخش اقتصاد دل بکنند.

نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مجلس هم باید به این موضوع ورود و به نحوی ریل‌گذاری کند که زمینه ورود بخش تعاونی‌ها و مردم در مباحث اقتصادی به وجود آید و این اصلی‌ترین بحثی است که باید اتفاق بیفتاد.

وی با اشاره به وظیفه نظارتی مجلس، یادآور شد: ما در این زمینه قوانین کافی داریم و معضل اصلی اجرا نشدن درست قوانین است و باید تلاش کنیم که قوانین جنبه اجرایی به خودشان بگیرند و انجام شوند.

حاجی‌دلیگانی در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم که تحقق شعار سال چقدر در کاهش مشکلات اقتصادی کشور تأثیر دارد، گفت: بخشی از مشکلات اساسی مردم به دخالت‌های نادرست دولت و دستگاه‌های عمومی در بخش اقتصاد و ورود آنها به این حوزه است که منجر به گرانی می‌شود، به طور مثال در حوزه مسکن و یا مباحث مربوط به تامین کالاهای اساسی و دلال‌هایی که در این میان وجود دارند، همه اشکالاتی است که وقتی کار به مردم واگذار نشود، به وجود می‌آید.

وی ادامه داد: ما در این زمینه قوانین خوبی داریم که باید اجرایی شود به طور مثال در بخش مسکن، ما قانون جهش تولید مسکن را داریم اما اجرایی نشده است و یا با وجود آنکه قانون تسهیل صدور مجوزات کسب و کار را داریم اما دستگاه‌های مربوطه همچنان تعداد زیادی از مجوزهای کسب و کار را صادر نمی‌کنند و به مردم پاسخگو نیستند و وزارت اقتصاد نیز که وظیفه نظارت بر این موضوع را بر عهده دارد، کاری انجام نمی‌دهد و این موضوع باعث می‌شود که در روند اقتصاد کشور مشکل ایجاد شود.

انتهای پیام/170

دیگر خبرها

  • ترافیک در جاده چالوس و آزاد راه تهران شمال سنگین است
  • دولت باید زمینه‌ایی برای سوق دادن سرمایه سرگردان مردم به سمت تولید فراهم آورد
  • سرگردانی یوروپل در پرونده رخنه امنیتی
  • برگزاری انتخابات شوراهای استانی عراق پس از ۱۰ سال
  • پولیتیکو فاش کرد: سرگردانی یوروپل در پرونده رخنه امنیتی
  • هم فکری و مشارکت مردم خارگ در حوزه عملیات عمومی افزایش می‌یابد
  • عقب‌نشینی کیهان از ادعای «خواب روحانی» در شب حمله به عین‌الاسد
  • دستور جدید رئیسی برای خیرین
  • مسئولان باید از دخالت در اقتصاد دل بکنند
  • ممنوعیت تردد در جاده چالوس و آزاد راه تهران - شمال