Web Analytics Made Easy - Statcounter

کره شمالی اعلام کرد اقدامات سختگیرانه‌تری برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا اتخاذ می‌کند و از سوی دیگر سازمان بهداشت جهانی «بازفعال» شدن این ویروس در شماری از بهبود یافتگان کره جنوبی را بررسی می‌کند.

به گزارش گروه بین‌المل خبرگزاری فارس، در کره شمالی که تا کنون موردی از ابتلا به ویروس کرونا گزارش نشده است، دولت اقدامات پیشگیرانه در سطح ملی را افزایش خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کره جنوبی نیز گفته می‌شود تست کرونای برخی افراد بهبود یافته، بدون تماس با فردی آلوده، مجدداً مثبت شده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، خبرگزاری رسمی کره شمالی روز یکشنبه اعلام کرد ویروس کرونا موانعی را بر سر راه فعالیت‌های اقتصادی قرار داده است اما «اقدامات اضطراری محکم و سطح بالایی جهت مقابله با شیوع» این بیماری اتخاذ کرده است تا ثبات اوضاع را حفظ کند.

این خبرگزاری در ادامه گفت، دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب حاکم «کارگران کره» لایحه‌ای را جهت «اقدامات سراسری بیشتر» جهت محافظت از جان مردم و جلوگیری از همه‌گیری ویروس کرونا به مجلس این کشور تحویل داده است.

همچنین «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی، «کیم یو جونگ» خواهر خود را به‌عنوان یکی از اعضای دفتر سیاسی حزب منصوب کرد.

کیم از نحوه برگزاری رزمایش نظامی اخیر این کشور ابراز خرسندی کرد و گفت همچنان توان نظامی کره شمالی باید تقویت شود.

پیش‌تر رویترز به نقل از یک مقام کره شمالی نوشته بود، حدود پانصد فرد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در این کشور قرنطینه شده‌اند.

از سوی دیگر سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد در حال رسیدگی به گزارشی از کره جنوبی است که در آن اعلام شده برخی افراد بهبود یافته از بیماری «کووید-۱۹» مجدداً به آن مبتلا شده‌اند.

مقامات کره جنوبی روز جمعه اعلام کرده بودند ۹۱ بیمار بهبود یافته که تست کرونای آن‌ها منفی شده بود، مجدداً به این بیماری مبتلا شده‌اند.

«جئونگ ایون کیونگ» رئیس مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در کره جنوبی در نشستی خبری گفت به نظر می‌رسد ویروس کرونا در افراد ذکر شده «بازفعال» شده باشد تا اینکه آن‌ها مجدداً از طرف فرد دیگری آلوده شده باشند.

به گفته دفتر سازمان بهداشت جهانی در ژنو، شروع علائم بیماری کووید-۱۹ تا بهبودی فرد بیمار دو هفته طول می‌کشد. پیش از ترخیص بیمار بهبود یافته باید دو تست کرونا به فاصله ۲۴ ساعت انجام شود و در صورتی که نتیجه هر دو تست منفی بود، آن فرد مرخص شود.

این دفتر افزود: «می‌دانیم که در برخی بیماران، پس از بهبودی کلینیکی نتیجه تست PCR مثبت می‌شود، اما نیاز به جمع‌آوری نظام‌مند نمونه از بیماران بهبود یافته هستیم تا بهتر بفهمیم این افراد تا چه زمانی ویروس زنده را از خود منتشر می‌کنند».

همچنین افزود: «از آن‌جا که کووید-۱۹ یک بیماری جدید است، باید داده‌های اپیدمی‌شناختی بیشتری درباره انتشار ویروس آن کسب کنیم».

در کره جنوبی، روند کاهش ابتلا به ویروس کرونا در این کشور همچنان ادامه دارد. طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری کره جنوبی، طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۲ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده  است.

با احتساب مبتلایان تازه در کره جنوبی، شمار کل مبتلایان در این کشور به ۱۰۵۱۲ نفر افزایش یافته است و از این میزان ۷۳۶۸ نفر درمان شده‌اند.

طبق آمار رسمی کره جنوبی، با فوت سه نفر در شبانه روز گذشته، شمار کل جان‌باختگان ویروس کرونا در این کشور ۲۱۴ نفر شده است.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: کره شمالی اقدامات پیشگیرانه کرونا کره جنوبی ویروس کرونا در این کشور ابتلا به ویروس کرونا کره جنوبی بهبود یافته کره شمالی شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۶۹۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدم تاثیر مصرف استامینوفن در بارداری بر خطر ابتلای کودک به اوتیسم

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، به گفته محققان، تجزیه و تحلیل بیش از ۲.۴ میلیون کودک متولد شده در سوئد شامل خواهر و برادرهایی بود که قبل از تولد در معرض این دارو قرار نگرفته بودند.

خواهر و برادرها در زمینه ژنتیک و تربیت مشترک هستند و به محققان این امکان را می‌دهد تا عوامل دیگری را که ممکن است در اوتیسم، اختلال بیش فعالی و تأخیرهای رشدی نقش دارند، شناسایی کنند.

بر اساس نتایج این مطالعه، محققان خواهر و برادرهایی را که در رحم مادر در معرض استامینوفن قرار داشتند با برادران یا خواهرانی که در معرض استامینوفن نبودند، مقایسه کردند.

«رنه گاردنر»، محقق ارشد از مؤسسه کارولینسکا سوئد، می‌گوید: «یافته‌های این مطالعه ممکن است برای افرادی که از استامینوفن به عنوان یک گزینه مدیریت درد یا تب استفاده می‌کنند، خبر خوشایندی باشد، زیرا جایگزین‌های مطمئن کمی برای تسکین در دسترس است.»

محققان گفتند استامینوفن ماده فعال تایلنول و همچنین از اجزای داروهای سرماخوردگی و آنفلوانزا است.

نگرانی‌ها در مورد استفاده از استامینوفن در دوران بارداری در سال‌های اخیر افزایش یافته است.

در سال ۲۰۲۱، یک گروه بین‌المللی از محققان و پزشکان بر اساس تحقیقاتی که نشان می‌دهد این دارو می‌تواند خطر اختلالات عصبی و رشدی را افزایش دهد، توصیه کردند که زنان باردار «با استفاده از کمترین دوز مؤثر در کوتاه‌ترین زمان ممکن، قرار گرفتن فرزندشان در معرض استامینوفن را به حداقل برسانند».

این مطالعه جدید شامل داده‌های مربوط به مصرف دارو در دوران بارداری برای زایمان‌هایی است که از سال ۱۹۹۵ تا ۲۰۱۹ در سوئد رخ داده است.

به گفته محققان، کمتر از ۸ درصد از کودکان در دوران بارداری در معرض استامینوفن قرار گرفتند.

محققان با پیگیری هر کودک تا سن ۲۶ سالگی متوجه افزایش اندک خطر ابتلاء به اوتیسم، اختلال بیش فعالی و ناتوانی ذهنی در کل جمعیت شدند.

با این حال، نتایج نشان می‌دهد که هنگام مقایسه خواهر و برادرها، خطر افزایشی وجود نداشت.

به گفته محققان، افزایش خطر اختلالات رشدی که در مطالعات دیگر یافت شده است، احتمالاً به دلیل عوامل دیگری غیر از استامینوفن است.

کد خبر 6077138

دیگر خبرها

  • اقدامات پیشگیرانه سیل در شهرستان‌های خاتم و مروست
  • اقدامات پیشگیرانه سیل در شهرستان های خاتم و مروست
  • رئیس جمهور کره جنوبی به دنبال واکنش پیشگیرانه برای تنش‌های غرب آسیا
  • توصیه‌هایی برای پیشگیری از بیماری‌های شایع در فصل بهار/ از آلرژی فصلی تا ابتلا به آنفلوآنزا و کرونا
  • این بیماری هنوز دنیا را تهدید می‌کند؟
  • کاشت پسته سهم ۵۰ درصدی در کشاورزی «رشتخوار» خراسان رضوی دارد
  • آبله یک تهید برای جهان؟
  • آیا آبله هنوز برای دنیا یک تهدید محسوب می‌شود؟
  • احتمال انتقال بیماری کریمه کنگو هنگام تکه‌تکه کردن گوشت
  • عدم تاثیر مصرف استامینوفن در بارداری بر خطر ابتلای کودک به اوتیسم