Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@11:45:55 GMT

بارش برف و باران در خلخال

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۶۹۵۴۹

بارش برف و باران در خلخال

رییس اداره هواشناسی خلخال روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از تدوام فعالیت سامانه سرد و بارشی در این شهرستان خبر داد و افزود: موج جدیدی از بارندگی‌ها در سطح شهر خلخال و مناطق تابعه این شهرستان از ظهر روز گذشته آغاز شده که غالب بارندگی در شهر بصورت باران و در ارتفاعات مشرف به این شهر و همچنین گردنه‌های شهرستان بصوت برف بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرامرز فرض‌الله‌پور اظهارداشت: در ۲۳ روز فروردین ماه امسال بیش از ۶۵ میلیمتر برف و باران در خلخال باریده و در این مدت تنها ۲ روز آسمان این شهر آفتابی و عاری از بارندگی برف و باران بوده است.

وی گفت: در طول شب گذشته و پیش از ظهر امروز ۸ میلیمتر باران در خلخال باریده و همزمان با بارش باران در شهر بارش برف بلندی‌های مشرف به خلخال را سفیدپوش کرده و چهره زمستانی به این منطقه داد.

رییس اداره هواشناسی خلخال افزود: بارندگی‌های رگباری عصر روز گذشته که همراه با صاعقه و غرش‌های شدید آسمان همراه بود، موجب آبگرفتگی خیابان‌ها و معابر عمومی این شهر شده و مشکلاتی را برای شهروندان بوجود آورد.

وی با بیان اینکه بارندگی‌های برف و باران در این شهرستان تا پایان روز سه‌شنبه ادامه خواهد داشت، گفت: بارندگی‌های امروز ،فردا و روز سه شنبه در بعضی از ساعات بصورت رگبار و رعد و برق در نواحی مستعد با احتمال رخداد صاعقه و تگرگ ،بارش برف و همچنین کاهش محسوس دمای هوا  از ۵ تا ۸ درجه سلسیوس و رخداد یخبندان در ساعات شبانه و صبحگاهی خواهد بود.
وی اظهارداشت: در این مدت بدلیل کاهش قابل توجه و محسوس دمای هوا احتمال سرمازدگی محصولات باغی و زراعی بویژه در مناطق کوهپایه‌ای دور از انتظار نیست.

برچسب‌ها خلخال بارش برف بارش باران سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خلخال بارش برف بارش باران سازمان هواشناسی خلخال بارش برف بارش باران سازمان هواشناسی برف و باران بارش برف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۶۹۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش بی‌سابقه باران در تفت / جاری شدن سیل در رودخانه‌ها+فیلم

آفتاب‌‌نیوز :

ایستگاه هواشناسی از سال ۱۳۷۶ در تفت تشکیل شد و نسبت به ثبت بارش‌ها اقدام کرد و لذا احتمال اینکه رکورد بارش در این شهر به بیش از ۲۷ سال برسد نیز وجود دارد.

"محمد رضا شیرغلامی" روز چهارشنبه به ایرنا گفت: پیش از این در ۲۴ بهمن ماه سال ۷۶، در تفت ۲۸.۵ میلیمتر باران ثبت شده بود.

وی رکورد بیشترین بارش‌ها در اردیبهشت ماه را با رقم ۶۵.۵ میلیمتر مربوط به کرخنگان شهرستان مروست و سپس چنارناز همین شهرستان با رقم ۵۹.۵ و پس از آن بختیاری شهرستان خاتم با رقم ۵۲ میلیمتر ذکر کرد که در ۱۱ اردیبهشت سال ۹۹ رخ داده است.

شیرغلامی، ادامه داد: از اول سال زراعی جاری (مهرماه سال گذشته تاکنون) ۴۱۰ میلیمتر باران در آمحسن دهبالا در شهرستان تفت ثبت شد و بعد از آن روستای منشاد در شهرستان مهریز با ثبت ۳۹۹ میلیمتر، رکوردار بوده است.

بارش باران که از سه شنبه شب در استان یزد آغاز شده همچنان در برخی مناطق استان ادامه دارد.

بارندگی های ۲۴ ساعت گذشته در استان یزد باعث جاری شدن رودخانه های فصلی در مناطق ییلاقی در شهرهای تفت و اسلامیه شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • روستای «استاد» رکورددار بارندگی در شهرستان گناباد
  • میزان بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته خراسان جنوبی اعلام شد
  • بارش‌های اخیر اردستان در نیم قرن گذشته بی‌سابقه بود
  • تداوم جریان سیل در استان یزد
  • بارش بی‌سابقه باران در تفت / جاری شدن سیل در رودخانه‌ها+فیلم
  • تصاویری زیبا از ایجاد یک دریاچه در کویر «تل شیطان» پس از بارش فراوان باران
  • بارش باران با چاشنی رعدوبرق در کرمان
  • وزش شدید باد و بارش باران در دامغان
  • بارندگی در کشور ادامه دارد / از پنجشنبه هوا گرم‌تر می‌شود
  • بارش شدید بهاری باران و تگرگ در شهرستان اهر