Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-19@21:48:25 GMT

شرایط برگزاری آزمون EPT به صورت آنلاین بررسی شد

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۶۹۸۰۰

شرایط برگزاری آزمون EPT به صورت آنلاین بررسی شد

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دیدار نوروزی دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با رئیس و مدیران کل مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

دکتر طهرانچی در این دیدار با اشاره به لزوم تدوین بسته مقابله با کرونا با توجه به شرایط خاص کشور، تاکید کرد که همه موارد مربوط به روند صدور ریز نمرات، مدرک موقت فارغ‌التحصیلی و دانشنامه فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی در قالب ارائه خدمات از طریق میز خدمت و بدون نیاز به حضور دانشجویان انجام شود و مقرر شد دستورالعمل اجرایی و زیرساخت های لازم در اسرع وقت توسط مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی تنظیم و با همکاری مرکز فناوری اطلاعات دانشگاه ایجاد و فرآیند آن اجرایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همچنین به مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیل دانشگاه آزاد اسلامی مأموریت داد تا پروتکل‌های لازم درباره تسویه حساب فارغ‌التحصیلان و اخذ امضاهای مربوط به فارغ التحصلی به صورت دیجیتال، زیرساخت صدور مدارک فارغ‌التحصیلی و مدل برگزاری آزمون‌های EPT و آزمون‌های جامعه را طراحی کند.

در ادامه این جلسه بهروز طهماسب کاظمی مشاور رئیس دانشگاه در برنامه‌ریزی راهبردی و رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه به همراه محمدرضا مهرادفر، محمد عابدی، لیلا طلایی پور و بابک مقصودی، گزارش عملکرد سال ۹۸ این مرکز در بخش‌های مختلف از قبیل پذیرش دانشجویان جدیدالورود در مقاطع مختلف تحصیلی، برگزاری آزمون های مختلف، صدور مدارک فارغ‌التحصیلی و... ارائه کردند.

بر اساس گزارش‌های ارائه‌شده در این جلسه، علیرغم کاهش تعداد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری، دانشگاه آزاد اسلامی در سال تحصیلی ۹۸-۹۹ بیش از ۴۴ هزار دانشجوی جدید جذب و ثبت نام کرد که نسبت به مدت مشابه سال ۹۷، ۱۲ درصد افزایش داشته است.

دانشگاه آزاد اسلامی همچنین در سال گذشته 10 دوره آزمون EPT در ۱۲ حوزه تهران و شهرستان ها با حضور بیش از ۶۶ هزار و ۳۰۰ دانشجو، دو دوره آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی با مشارکت واحد الکترونیکی، سه دوره آزمون پایان ترم زبان انگلیسی، آزمون جامع علوم پایه پزشکی، آزمون پیش درمانگاهی دامپزشکی، آزمون کارورزی علوم پزشکی و اولین آزمون بورد تخصصی دامپزشکی در سال ۹۸ را در موعد مقرر برگزار کرد.

در این جلسه با توجه به شرایط خاص کشور درپی شیوع ویروس کرونا، سناریوهای مختلف جهت برگزاری آزمون‌های EPT به صورت مجازی و با رعایت ضوابط در قالب آزمون iEPT و یا برگزاری حضوری این آزمون با رعایت پروتکل های بهداشتی بررسی و مقرر شد به منظور جلوگیری از ایجاد مشکل برای دانشجویان دانشگاه، بنابر دستورالعمل های ستاد ملی مبارزه با کرونا و تصمیم گیری درباره آزمون های سراسری، تصمیمی اتخاذ شود که هیچ‌ خلل در فرآیند آموزش و فارغ التحصیلان دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی ایجاد نشود. نتیجه تصمیمات اتخاذ شده طی دو هفته آینده ابلاغ و اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/

167 / 167 آزمون EPT اینترنتی دیدار نوروزی مرکز سنجش و پذیرش بهروز طهماسب کاظمی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: آزمون EPT اینترنتی دیدار نوروزی مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی برگزاری آزمون فارغ التحصیلی پذیرش و فارغ مرکز سنجش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۶۹۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاهی ایرانی که پساب‌ها را آنلاین و سریع بررسی می‌کند

دستگاه آنالایزر آنلاین COD به صورت آنلاین پارامتر مهم COD، که پارامتری بسیار مخرب برای محیط زیست است را آنالیز می‌کند.

یک فعال حوزه دانش بنیان درباره محصول ایرانی آنالیزور آنلاین توضیح داد: دستگاه آنالایزر آنلاین COD همین طور که از اسم آن مشخص است یک دستگاهی است که به صورت آنلاین پارامتر مهم COD را آنالیز می‌کند. پارامتر COD پارامتری بسیار مخرب برای محیط زیست است که داخل پساب‌های صنعتی و غیرصنعتی وجود دارد.

او ادامه داد: اتفاقی که می‌افتد به صورت روتین، این است که برای آنالیز پساب، مقداری از آن را برمی‌دارند و به آزمایشگاه منتقل می‌کنند تا بررسی کنند پارامتر چقدر است. ولی نکته این است که اگر پساب cod بالایی داشته باشد، تا این پروسه آزمایش طی شود، پساب دیگر وارد محیط زیست شده و این جا است که اهمیت آنالیزور‌های آنلاین مشخص می‌شود؛ چرا که به صورت آنلاین پارامتر را اندازه گیری می‌کنند و اگر پارامتر از حد استاندارد بالاتر بود اجازه ورود پساب به داخل محیط زیست شامل رودخانه، دریا و مابقی منابع طبیعی را نمی‌دهد.

او به عنوان مثال توضیح داد: این دستگاه در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در عسلویه یا جا‌های دیگر که مستقیم پساب‌ها به دریا یا محیط زیست منتقل می‌شوند به شدت موثر است و به صورت کلی در تمام آب و فاضلاب‌های کشور می‌تواند مفید باشد.

این فعال حوزه دانش بنیان با اشاره به این که دستگاه برای اولین بار در کشور عرضه شده است؛ گفت: تنها تولیدکننده ما هستیم؛ چرا که اصولا فناوری آنالایزور‌های آنلاین به شدت بالا است و کلا در دنیا هم خیلی کم تولیدکننده دارد.

او ادامه داد: اولین کشوری که وارد این موضوع شده آمریکا بوده و بعد از آن یکی دو کشور دیگر هم هستند که البته همه پارامتر‌ها را آنالیز نمی‌کنند. مجموعه‌هایی درگیر ساخت آنالیزور آنلاین می‌توانند بشوند که ابتدا مواد شیمیایی مرتبط با آن و دستگاه اسپکتروفوتومتر را تولید کرده باشند. پس از آن می‌توانند به بحث آنالیزور آنلاین وارد بشوند.

او درباره میزان واردات پس از ساخت محصول بیان داشت: طبیعتا واردات در سال‌های اول به صفر نمی‌رسد، چون محصول با این که تجاری سازی شده و رفرنس فروش داریم، اما طول می‌کشد تا در کشور جا بیفتد. ولی امیدواریم در پنج سال اول این اتفاق بیفتد؛ چرا که روی بحث کیفیت و عملکرد دستگاه، خودمان کاملا مطمئن هستیم و به مشتری‌ها و استفاده کنندگان حداقل یک ماه ضمانت عودت می‌دهیم تا تست کنند.

او اضافه کرد: علاوه بر این موضوعات قیمت دستگاه در برابر قیمت محصول خارجی حداقل یک سوم است. به طور مثال قیمت دستگاه متناسب با پارامتر‌های مختلف از هفتصد میلیون تا یک میلیارد و دویست تومان است که نسبت به نمونه‌های ساده خارجی حداقل یک سوم است.

دیگر خبرها

  • جزئیات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور + سایت ثبت‌ نام
  • جزییات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور
  • دستگاهی ایرانی که پساب‌ها را آنلاین و سریع بررسی می‌کند
  • تمهیدات لازم برای برگزاری آزمون نهایی
  • وزیر آموزش و پرورش : پذیرش بدون آزمون قاریان و حافظان قرآن در دانشگاه فرهنگیان
  • برگزاری جشنواره آیین‌های «سرزمین من» در بوشهر
  • افق‌های جدید، پیش روی هاب پیوند کلیه ایران/ پذیرش بیمار از ۱۲ کشور جهان در بیمارستان فرهیختگان
  • تمدید مهلت ثبت نام آزمون EPT اردیبهشت ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد
  • فراخوان پذیرش بدون آزمون استعداد‌های درخشان کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور
  • تمدید مهلت ثبت نام آزمون EPT اردیبهشت ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی