Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-18@03:13:01 GMT

کشت هزار و ۶۰۰ هکتار زیره سبز در تربت جام

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۷۰۰۸۱

کشت هزار و ۶۰۰ هکتار زیره سبز در تربت جام

اصغر خوشخو مدیر جهاد کشاورزی تربت جام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  گفت: در سال زراعی کنونی، هزار و ۶۰۰ هکتار زیره سبز در تربت جام کشت شد که نسبت به سال گذشته شاهد ۱۰ درصد کاهش کشت زیره بوده ایم.

 

او با اشاره به مزایای کشت زیره سبز، ادامه داد: کم هزینه بودن مراحل آماده‌سازی، کاشت، داشت و برداشت زیره سبز نسبت به سایر محصولات منطقه مثل گندم، طول دوره رشدی کوتاه، عدم نیاز به آبیاری زیاد به دلیل انطباق دوره رشدی با نزولات جوی منطقه، نداشتن آفات و بیماری‌های شایع در منطقه از مزایای آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر جهاد کشاورزی تربت جام با اشاره به مشکلات کاشت محصول زیره سبز در این شهرستان گفت: نبود متولی خرید تضمینی، نداشتن ثبات قیمتی و کارگاه‌های فرآوری و بسته‌بندی از مشکلات کاشت این محصول است؛ همچنین باتوجه به کاهش قیمت زیره سبز در بازار شاهد ضرر و زیان کشاورزان زیره کار در سال زراعی قبل بودیم و همین امر منجر به کاهش ۱۰ درصدی کشت زیره سبز شد.

 

انتهای پیام //ز. ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشاورزان خراسان رضوی جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی زیره سبز تربت جام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۷۰۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشاء مکانیزه برنج در آستارا

محمدرضا شهاب زاده، فرماندار شهرستان آستارا در آیین نخستین نشاء مکانیزه برنج گفت: اهمیت مکانیزاسیون و استفاده از تکنولوژی روز در کشاورزی بر کسی پوشیده نیست و کشت مکانیزه برنج مزایای زیادی از جمله کاهش هزینه تولید در واحد سطح، افزایش بهره‌وری نیروی کار، کاهش سختی کار، کاهش ضایعات از طریق انجام به موقع عملیات زراعی و افزایش عملکرد در واحد سطح دارد.

او با بیان اینکه ۳ هزار و ۲۰۰ هکتار اراضی شالیزاری در شهرستان آستارا وجود دارد، افزود: بیش از ۸ هزار تن برنج سفید از این اراضی تولید می‌شود که رقم برنج غالب منطقه هاشمی است.

فرماندار آستارا پیش بینی کرد: در یک هزار و ۹۲۰ هکتار معادل ۶۰ درصد از این اراضی نشاکاری مکانیزه انجام شود.

شهاب زاده گفت: امیدواریم با تمهیداتی که دولت اندیشیده بتوانیم سال زراعی پرخیر و برکتی را داشته باشیم.

او همچنین با بیان اینکه برنج یک محصول آسیب پذیر در مقابل آب و هوا است، از شالیکاران خواست بیمه محصولات کشاورزی را جدی بگیرند.

شهرستان مرزی بندر آستارا در غربی‌ترین نقطه استان گیلان قرار دارد. 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • نشاء مکانیزه برنج در آستارا
  • کاشت نهال در محدوده لندفیل سراوان رشت
  • خرید نهال گردو با تخفیف ۸۰ درصدی و قیمت ۴۰ هزار تومان
  • راهنمای جامع خرید صندل زنانه چرم
  • به جهان بگوئید «ایران متجاوز نیست»؛ اسرائیل آنچه را که کاشت، درو کرد
  • پرداخت تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی به ازای هر هکتار زراعت چوب
  • به جهان بگوئید «ایران متجاوز نیست»/ اسرائیل آنچه را که کاشت، درو کرد
  • زیره ریزه میزه خاصیت ازش می‌ریزه‌!
  • توزیع انواع فرآورده‌های نفتی در منطقه تربت‌حیدریه ۱۱ درصد افزایش یافت
  • افزایش ۱۱ درصدی توزیع انواع فرآورده‌های نفتی در منطقه تربت‌حیدریه