Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-04-24@18:26:10 GMT

جف بزوس و بیل گیتس ثروتمندترین مدیران حوزه فناوری

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۷۲۵۱۲

جف بزوس و بیل گیتس ثروتمندترین مدیران حوزه فناوری

ایتنا - جف بزوس مؤسس و مدیرعامل شرکت آمازون کماکان ثروتمندترین فرد جهان است و رتبه دوم این فهرست کماکان به بیل گیتس مؤسس و مدیرعامل اسبق مایکروسافت اختصاص دارد.
بر اساس تازه‌ترین فهرست منتشر شده توسط نشریه فوربس، اگر چه ویروس کرونا تعداد میلیاردرهای دنیا را کمتر کرده، اما تغییری در فرد صدر این لیست یعنی جف بزوس نداده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



جف بزوس مؤسس و مدیرعامل شرکت آمازون کماکان ثروتمندترین فرد جهان است. هر چند تعداد میلیاردرهای دنیا از ۲۱۵۳ نفر در سال ۲۰۱۹ به ۲۰۹۵ نفر در سال ۲۰۲۰ کاهش یافته است.

همچنین میلیاردهای دنیا در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال ۲۰۱۹ فقیرتر شده و متوسط ثروت آنها از ۸.۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹ به ۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ رسیده است.

در مجموع ثروت ۱۰۶۲ میلیاردر در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال ۲۰۱۹ کمتر شده و علت اصلی این مساله شیوع ویروس کرونا و به هم ریختگی وضعیت اقتصادی و بازارهای مالی جهان است.

هم اکنون بیشترین تعداد میلیاردرهای دنیا در آمریکا و سپس در چین زندگی می‌کنند. این دو کشور به ترتیب محل سکونت ۶۱۴ و ۴۵۶ میلیاردر جهان هستند.

جف بزوس برترین میلیاردر جهان با ثروت ۱۱۳ میلیارد دلاری برای سومین بار به عنوان برترین میلیاردر دنیا انتخاب شده و این در حالی است که وی پس از طلاق از همسر سابقش در سال گذشته مجبور شد ۳۸ میلیارد دلار از ثروتش را به وی بدهد.

یکی دیگر از چهره‌های برتر دنیای فناوری که در این فهرست حضور دارد اریک یوآن مدیر عامل شرکت زوم است. نرم افزار ویدئو کنفرانس این شرکت در ماه‌های اخیر و به دنبال شیوع ویروس کرونا به شدت محبوب شده است. وی با ۵.۵ میلیارد دلار ثروت در رتبه ۲۹۳ ثروتمندترین افراد جهان است.

رتبه دوم این فهرست کماکان به بیل گیتس مؤسس و مدیرعامل اسبق مایکروسافت اختصاص دارد که ۹۸ میلیارد دلار ثروت دارد و در سال ۲۰۲۰ توانسته یک و نیم میلیارد دلار به ثروت شخصی خود بیفزاید.

لری الیسون یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت اوراکل، با ۵۹ میلیارد دلار ثروت شخصی در رتبه پنجم این فهرست قرار دارد. دیگر میلیاردر دنیای فناوری در این فهرست مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس بوک است که با ۵۴.۷ میلیارد دلار فهرست در رتبه هفتم است.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: فیس بوک جف بزوس بیل گیتس آمازون مایکروسافت مؤسس و مدیرعامل میلیارد دلار سال ۲۰۲۰ سال ۲۰۱۹ جف بزوس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۷۲۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهبرد انتخاباتی شورای وحدت در مرحله دوم انتخابات: از بانوان حمایت می‌کنیم

یکصد و بیست و نهمین نشست هیأت عالی شورای وحدت اصولگرایان در دفتر مرکزی این شورا برگزار و حاضرین در مورد سیاست‌های دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی بحث و تصمیم گیری کردند.

منوچهر متکی سخنگو و رئیس هیأت اجرایی شورای وحدت اعلام کرد: در یکصد و بیست و نهمین نشست هیأت عالی شورای وحدت، موضوع دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

بر اساس تصمیمات اخذ شده در این جلسه مقرر شد که فهرست نامزد‌های مورد حمایت شورای وحدت در سراسر کشور از جمله حوزه انتخابیه تهران، ری، اسلام شهر، شمیرانات و پردیس تهیه و به اطلاع مردم شریف رسانده شود.

متکی گفت: در این نشست با نظر قاطع اعضا، مصوب شد با توجه به اینکه تمامی نامزد‌های راه یافته به مجلس دوازدهم در حوزه انتخابیه تهران بزرگ را آقایان تشکیل داده و هیچ نامزدی از بین بانوان موفق به کسب آرای لازم در دور نخست نشد، شورای وحدت با در نظر گرفتن اصل تخصص و تعهد کلیه نامزدها، اولویت خود را به حمایت از بانوان قرار داده و تلاش می‌کند تعداد بیشتری از بانوان نامزد دارای صلاحیت در دور دوم انتخابات را در فهرست خود بگنجاند.

وی ضمن تاکید بر لزوم مشارکت مؤثر ملت نجیب و قهرمان ایران در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، افزود: شورای وحدت استان‌ها در تمام حوزه‌هایی که انتخابات در آن‌ها به دور دوم کشیده است، حضوری فعال داشته و در راستای وظایف خود در ایجاد شور و نشاط انتخاباتی، عمل کرده و فهرست نامزد‌های مورد حمایت خود را اعلام می‌کند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد و از میان کاندیدا‌های حاضر در عرصه رقابت ۲۴۵ نفر به مجلس راه یافتند و سرنوشت ۴۵ کرسی باقی مانده در دور دوم انتخابات که در ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود، روشن خواهد شد.

طبق اعلام وزارت کشور تعداد رأی صحیح مأخوذه در حوزه انتخابیه تهران ۱ میلیون و ۵۶۹ هزار و ۸۵۷ رأی بود از بین نامزد‌ها تعداد ۱۴ نفر به طور مستقیم وارد مجلس شدند و ۳۲ نفر دیگر نیز به مرحله دوم انتخابات راه یافتند که برای تصدی ۱۶ کرسی باقی مانده بهارستان در ۲۱ اردیبهشت به رقابت خواهند پرداخت.

شورای وحدت در مرحله اول انتخابات در تهران و سایر حوزه‌ها فهرست خود را ارائه کرده بود. این شورا پس از اعلام نتایج در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که ۹۰ نفر از منتخبان در دور نخست انتخابات مجلس دوازدهم مورد حمایت شورای وحدت بودند که از این تعداد ۶۰ نامزد به طور اختصاصی در فهرست شورای وحدت و ۳۰ نفر نیز به طور مشترک با سایر فهرست‌ها حضور داشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی احزاب و تشکل‌ها

دیگر خبرها

  • راهبرد انتخاباتی شورای وحدت در مرحله دوم انتخابات: از بانوان حمایت می‌کنیم
  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • انصراف میلان: خط قرمز روی نام مربی بزرگ
  • نامزدهای شورای وحدت در دور دوم انتخابات بزودی اعلام می‌شود
  • قرآن کریم؛ در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان
  • اضافه شدن دومنیکو تدسکو به فهرست گزینه‌های سرمربیگری میلان / گاتزتا
  • تاکید بر تعاملات بین المللی ایران در حوزه علمی فناوری با دانشگاه‌های جهان
  • گردهمایی مدیران مراکز نوآوری در کارخانه نوآوری امیدینو
  • گردهمایی دو روزه مدیران مراکز نوآوری و ‌پارک‌های علم و فناوری به پایان می رسد
  • شادترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۴؛ رتبه ایران و افغانستان چند است؟