Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مقرر شده اوایل اردیبهشت ماه با تشکیل جلسه هیأت امنا، تصمیم‌گیری لازم درخصوص افزایش حقوق کارکنان و اعضای هیأت علمی انجام شود. تاریخ انتشار: 15:39 - 24 فروردين 1399 - کد خبر: ۶۱۲۰۳۰

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، جلسات دیدار نوروزی محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با برخی رؤسای واحد‌های دانشگاه آزاد به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طهرانچی در این جلسات با تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد باسعادت منجی عالم بشریت حضرت اباصالح المهدی (عج)، گفت: دیدار‌های نوروزی با رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی استان‌ها در هفته جاری و به منظور بررسی عملکرد واحد‌های دانشگاه در سال گذشته و درخصوص اقدامات آن‌ها در دوران شیوع ویروس کرونا و همچنین برنامه آن‌ها در سال جاری برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا وجوه مختلفی دارد و لازم است در این خصوص تدابیر لازم اتخاذ شود، اظهار داشت: خدا را شاکریم که مردم کشور ما در این امتحان الهی سرافراز بیرون آمدند و دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی نیز توانستند با ارائه خدمات، در کنار مردم کشور باشند. باید بتوانیم با اتحاد، از شرایط پیش‌آمده عبور کنیم. کادر درمان و سلامت کشور در مواجهه با کرونا، مجاهدتی همراه با آرامش از خود نشان داد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر جامعه بشری در یک مقطع حساس قرار گرفته است، گفت: پس از یک دوره استیلای فرهنگ غرب به جهان و دستاورد‌های آسایش‌بخش آن، همه دنیا به این واقعیت دست پیدا کرد که نتیجه این آسایش‌ها، آرامش نبوده و در این بین حلقه گمشده‌ای وجود دارد که باید آن را پیدا کرد. واقعیت رسیدن به آرامش، مصداق بارز آیه مبارکه «الا بذکرالله تطمئن القلوب» است، چرا که خالق انسان می‌داند که وجوه آرامش‌بخش برای او کجاست.

بیشتر بخوانید: آخرین آمار مبتلایان به کرونا تا ۲۳ فروردین

طهرانچی خاطرنشان کرد: کادر درمان و سلامت کشور توانست در اوج سختی، مجاهدتی همراه با آرامش از خود نشان دهد. برای روح تمام درگذشتگان بیماری کرونا ازجمله شهدای سلامت کشور، مهندس حسین شیخ‌الاسلام معاون فقید امور بین‌الملل و دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی، جمعی از اعضای هیأت علمی دانشگاه و خانواده‌های آن‌ها طلب آمرزش و آرامش داریم و امیدواریم تمام بیماران کرونا در اسرع وقت سلامتی خود را به دست آورند.

وی در ادامه با بیان اینکه امروز نخستین روز اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی است، تصریح کرد: در این زمینه برای آموزش عالی بحث شیوه آموزش مجازی مطرح است. یکی از نکاتی که در این شرایط برای تمام دنیا پیش آمد، توجه به آموزش مجازی بود. آموزش مجازی، آموزشی است که باید در فضایی خاص و با حمایت‌های ویژه انجام شود. در این زمینه اساتید باید علاوه بر سواد و دانش تخصصی، سواد لازم درخصوص فضای مجازی داشته باشند، چرا که داشتن این سواد برای انتقال دانش به دانشجویان لازم و ضروری است.

لزوم ارتقای زیرساخت‌های آموزش مجازی در واحد‌ها

عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه وجود زیرساخت‌های لازم برای آموزش باکیفیت فضای مجازی از دیگر مسائل مهم است، گفت: واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور باید به این نکته توجه ویژه داشته باشند و زیرساخت‌های خود را ارتقا بخشند. دکتر طهرانچی با تأکید بر لزوم ارتقای بستر فضای مجازی در واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی در تمام استان‌ها، گفت: باید بتوانیم در فضای مجازی «مولد» باشیم و این مولد بودن، به یک برنامه سیستمی و قوی نیاز دارد. در این زمینه واحد‌ها باید تمام تلاش خود را به کار ببندند.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی باید از بستر فضای مجازی برای آموزش، به بهترین نحو استفاده کند تا به سمت دانشگاه مدرن و هوشمند حرکت کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه این دانشگاه بسترسازی جهش تولید را در رأس برنامه‌های خود دارد، گفت: چالشی که ویروس کرونا ایجاد کرد، نشان داد که اگر کشور تولیدپایه نباشد، بسیار آسیب‌پذیر خواهد بود. در این خصوص دانشگاه‌ها باید بتوانند بستر جهش تولید را فراهم کنند. در این زمینه نیز واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی باید برنامه‌های خود را تدوین کنند.

پژوهش در دانشگاه آزاد اسلامی با استفاده حداکثری از فضای مجازی ادامه دارد

وی با اشاره به نامگذاری سال جدید به نام «سال جهش تولید» از سوی مقام معظم رهبری، تأکید کرد: پشتوانه تحقق شعار سال با عنوان «جهش تولید»، پژوهش مستمر، فعال و پویاست. غالب این پژوهش‌ها در دانشگاه مربوط به پژوهش تحصیلات تکمیلی است. در این زمینه لازم است جریان پژوهش در دانشگاه آزاد اسلامی با استفاده حداکثری از فضای مجازی ادامه یابد، چرا که توقف در پژوهش به هیچ عنوان پذیرفته نیست. پژوهش در دانشگاه آزاد اسلامی باید به نحو مطلوب و با حفظ پروتکل‌های لازم انجام شود. اگر نسبت به انجام پژوهش، غفلت صورت گیرد، خسارت بزرگی پیش می‌آید.

عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: واحد‌های دانشگاه باید در این زمینه با تدوین برنامه عملیاتی، حرکت معناداری انجام دهند. وی در ادامه، با تأکید بر لزوم فعالیت هیأت‌های اندیشه‌ورز استانی در مبحث تولید دانش مواجهه با پاندمی ویروس کرونا، گفت: واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور باید در این زمینه تمام توان خود را به کار برده و نشست‌های تخصصی با یک پیوستگی لازم در فضای مجازی برگزار کنند. این دانشگاه دارای گروه‌های علمی بزرگی است که باید برمبنای فضای مجازی به هم متصل شده و در این زمینه فعالیت کنند.

طهرانچی در پایان با تأکید بر لزوم توجه به حقوق و مزایای کارکنان و اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: در این زمینه غفلت‌هایی در گذشته صورت گرفته و اکنون سعی حداکثری ما این است که این قشر زحمتکش را مورد حمایت دهیم. مقرر شده اوایل اردیبهشت ماه با تشکیل جلسه هیأت امنا، تصمیم‌گیری لازم درخصوص افزایش حقوق کارکنان و اعضای هیأت علمی انجام شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: طهرانچی دانشگاه آزاد واحد های دانشگاه آزاد اسلامی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی اعضای هیأت علمی آموزش مجازی فضای مجازی جهش تولید انجام شود واحد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۷۲۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجله علمی «روانشناسی ارتباطات» دانشگاه آزاد میاندوآب مجوز انتشار گرفت

پیام خدایی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا ضمن تقدیر از تلاش‌های ایرج محمودی مدیر مسئول و گروه روانشناسی و آموزش راهنمایی و مشاوره در پیگیری اخذ مجوز انتشار این مجله از سوی دانشگاه آزاد گفت: مجله علمی «روانشناسی ارتباطات» دارای درجه علمی از سازمان مرکزی دانشگاه آزاد است و بعد از چاپ و انتشار چهار شماره نسبت به اخذ تأییدیه مجله از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ در راستای اشاعه مأموریت علمی و فرهنگی خود، نقش ارتباطات در زمینه روانشناسی، شناخت روان و پیامد‌های روانشناختی ارتباطات دانشجویان و دانشگاهیان در مقابله با جنگ هیبریدی و تأثیر رسانه‌ها از جمله فضای مجازی، برنامه‌های تلویزیونی ماهواره‌ای و آسیب‌های مربوطه با شناسایی موازین و شاخص‌های ارتقای مجله علمی در بین دانشجویان، موفق به اخذ مجوز نشریه در حوزه ارتباطات و روانشناسی شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب با اشاره به اهمیت این مجله علمی که برای نخستین‌بار در این دانشگاه صورت گرفته را مرهون پیگیری‌های ایرج محمودی از استادان گروه روانشناسی و عضو هیئت علمی تمام‌وقت این دانشگاه برشمرد.

خدایی ابراز امیدواری کرد که مجله علمی «روانشناسی ارتباطات» بتواند راهگشای مسیر‌های تازه‌ای برای دانشگاهیان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب باشد.

مدیر مسئول مجله علمی «روانشناسی ارتباطات» هم درباره ارکان این مجله به خبرنگار آنا گفت: سردبیر مجله مزبور منصور بیرامی استاد تمام روانشناسی از دانشگاه تبریز و جزء دو درصد از دانشمندان تاثیرگذار جهانی است.

ایرج محمودی در ادامه افزود: در شورای هیئت تحریریه داخلی هفت استاد و هشت دانشیار مطرح دانشگاه‌های دولتی و آزاد در رشته‌های ارتباطات، روانشناسی و مدیریت رسانه حضور داشتند.

وی در ادامه توضیح داد: همچنین یحیی کمالی‌پور استاد ممتاز ارتباطات دانشگاه کارولینای شمالی، منیژه دانشپور استاد ممتاز روانشناسی و شروتی اس پالسون دانشیار روانشناسی از دانشگاه بین‌المللی الاینت از اعضای شورای تحریریه بین‌المللی با مجله مزبور همکاری دارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اخذ مجوز راه‌اندازی فصلنامه پژوهشی در دانشگاه آزاد مرودشت
  • تعیین تکلیف طرح‌های مسکن مهر در خوزستان
  • محصولات فناورانه دانشگاه آزاد یادگار امام افزایش می‌یابد
  • اساتید و نخبان نقش موثری در توسعه خوزستان دارند
  • تمدید مهلت ثبت نام آزمون EPT اردیبهشت ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد
  • ۳۰۰ دانشجوی دانشگاه آزاد یزد بورسیه صنعت کاشی شدند
  • مجله علمی «روانشناسی ارتباطات» دانشگاه آزاد میاندوآب مجوز انتشار گرفت
  • تمدید مهلت ثبت نام آزمون EPT اردیبهشت ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی
  • آیت‌الله اعرافی: موقوفات در اختیار ادارات تعیین تکلیف شود
  • راه‌اندازی ۲ آزمایشگاه مرزی دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی