Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@04:55:17 GMT

تشریح فعالیت های آموزشی در دیگر کشورها

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۷۳۳۸۴

تشریح فعالیت های آموزشی در دیگر کشورها

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامرضا کریمی با تبریک اعیاد شعبانیه و قدردانی از اقدامات وزارت آموزش و پرورش برای اجرای شبکه شاد گفت: خوشبختانه با اقدامات موثری که وزارت آموزش و پرورش در طول دو ماه اخیر انجام داد، بازتاب جهانی فعالیت‌های کشورمان در زمینه آموزش مجازی بسیار گسترده و چشم‌گیر بوده است و در سطح سازمان‌های بین‌المللی، جزو ۱۰ کشور برتر جهان به شمار می‌رود که توانسته به صورت متمرکز و پیوسته، آموزش‌های مجازی خود را ارائه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همین اقدامات به ویژه فعالیت‌ها در زمینه آموزش تلویزیونی در سطح بین‌المللی مورد توجه جهانی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در این برهه از زمان بیش از هر زمان دیگری مسائل روحی و روانی دانش‌آموزان و خانواده‌ها و انجام مشاوره‌های برخط نیز به شدت پیگیری شده و در اولویت آموزش‌های مجازی قرار دارد، تاکید کرد: وزارت آموزش و پرورش بر حفظ ارتباط دانش‌آموزان و معلمان و آموزش والدین و کودکان برای استفاده امن از محیط شبکه مجازی و اینترنت برای جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی تاکید دارد.

استفاده از پلتفرم‌های غیرمتمرکز اما تحت مدیریت موزش و پرورش

کریمی با تاکید به تجربه‌های جهانی، دادن اختیارات بیشتر به مدارس و استفاده از پلتفرم‌های غیرمتمرکز اما تحت مدیریت وزارت آموزش و پرورش، اظهار کرد: مناسب است در کنار استفاده از شبکه اجتماعی دانش آموزی (شاد)، از ظرفیت معلمین که پیش از این فعال بوده‌اند، نیز استفاده شود.

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور به تاثیرات شیوع ویروس کرونا بر وضعیت آموزش در جهان اشاره و تصریح کرد: بر اساس آمار یونسکو تا تاریخ ۱۱ آوریل برابر با ۲۳ فروردین‌ماه، یک میلیارد و ۵۷۶ میلیون و ۲۱ هزار و ۸۱۸ یادگیرنده در ۱۸۸ کشور که مدارس و دانشگاه‌ها را تعطیل کرده‌اند، تحت تأثیر بحران کووید ۱۹ قرارگرفته‌اند. این رقم ۹۱.۳ درصد از کل یادگیرندگان ثبت‌نام شده در مدارس و دانشگاه‌های جهان را تشکیل می‌دهد.

کشورهایی که مدارس را تا پایان سال تعطیل کرده‌اند

وی نوع واکنش‌ها به این بحران را در دنیا به چهار گروه تقسیم کرد و افزود: بسیاری از کشورها با توجه به ادامه‌دار بودن این بحران، تعطیلات مدارس را تا پایان سال اعلام کرده و برنامه‌ریزی بلندمدت را شروع کرده‌اند، آنها اجازه لغو حضوری امتحانات را داده‌اند و ارزیابی‌های پایانی را به معلمان واگذار کرده‌اند.

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور به کشورهایی که مدارس را تا پایان سال تعطیل کرده‌اند اشاره و بیان کرد: ۱۹ ایالت و ۳ بخش ایالات متحده تاکنون دستور یا توصیه بسته شدن مدارس را تا پایان سال تحصیلی دریافت کرده‌اند.

کریمی در ادامه خاطرنشان کرد: پرتغال، امارات، کویت، انگلیس، پاکستان نیز جزو کشورهایی هستند که مدارس را تا پایان سال تعطیل کرده‌اند.

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور از احتمال تعطیلی مدارس در بسیاری از کشورهای دیگر هم خبر داد و گفت: تعطیلی مدارس در اسپانیا، ترکیه، ازبکستان، اکراین، هندو … بسیار محتمل است و برگزاری کلاس در پاییز آینده هم در این کشورها مورد تردید است.

وی به مدارس ایتالیا اشاره کرد و افزود: کشور ایتالیا اعلام کرده است امکان برگزاری کلاس حضوری تا پایان سال تحصیلی وجود ندارد و پس از سپتامبر نیز با بررسی شرایط ممکن است بازگشایی مدارس به تدریج و مرحله‌ای صورت گیرد. احتمال ادامه آموزش از راه دور نیز دور از انتظار نیست.

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور در ادامه گفت: این کشورها معتقدند باید بر تقویت سیستم آموزش از راه دور تمرکز کنیم و تسهیلات و آموزش‌های لازم برای مدیران، معلمان، دانش‌آموزان و والدین را فراهم کنیم، بودجه‌بندی را بازبینی کنیم و کلاً همه چیز را بر اساس شرایط جدید تغییر دهیم تا بتوانیم از بحران با آسیب کمتری خارج شویم.

کشورهایی که مدارس را تعطیل و آموزش مجازی را مدیریت می‌کنند

کریمی به کشورهایی که مدارس را تعطیل کرده‌اند و آموزش مجازی را مدیریت می‌کنند اشاره و بیان کرد: در کشورهای ایران، قطر، فرانسه، آلمان، عراق و… علی‌رغم تعطیلی مدارس، معلمان آموزش‌های از راه دور را مدیریت می‌کنند. این کشورها مشخص نکرده‌اند که آموزش‌ها مروری باشد یا جدید و در مورد ارزیابی‌ها، تصمیم‌گیری دقیقی نشده و حتی میزان شمول آموزش‌ها هنوز برآورد نشده است.

کشورهایی که مدارس را به تدریج و به صورت پایه تحصیلی و منطقه بازگشایی کرده‌اند

وی با اشاره به کشورهایی که مدارس را به تدریج و به صورت پایه تحصیلی و منطقه بازگشایی کرده‌اند، اظهار کرد: در چین بجز پکن و هوبئی (استانی که شهر ووهان در آن واقع شده) که تاریخ بازگشایی آن مشخص نشده، در بقیه استان‌ها مدارس باز است یا به زودی باز خواهند شد.

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور به وضعیت آموزشی کشورهای تایوان و ژاپن اشاره کرد و افزود: کشور تایوان پس از دو هفته تعطیلی در ۶ اسفند مدارس را باز کرده است و کشور ژاپن در برخی استان‌های وضعیت سفید، سال تحصیلی جدید از هفته گذشته آغاز کرده است.

کشورهایی که مدارس تعطیل نبوده است

کریمی با تاکید بر این که برخی کشورها مدارس را تعطیل نکرده‌اند، بیان کرد: مدارس در کشور سنگاپور تعطیل نشده است ولی از دو هفته قبل مدل ترکیبی را انتخاب کرده‌اند.

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور در پایان افزود: کشورهای تاجیکستان، ترکمنستان، کومور، هندوراس و برخی مدارس روسیه به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

کد خبر 4898756

منبع: مهر

کلیدواژه: غلامرضا کریمی مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش ویروس کرونا شورای شهر تهران شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش نیروی انتظامی شهر تهران فاصله گذاری اجتماعی شیوع کرونا قوه قضاییه آموزش مکمل سیدابراهیم رئیسی کمیته امداد امام خمینی طرح ترافیک محسن هاشمی رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور مدارس را تا پایان سال وزارت آموزش و پرورش تعطیل کرده اند آموزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۷۳۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس و ادارات ۱۴ فروردین تعطیل است؟

به گزارش «تابناک» به نقل از ۹ صبح، دانش آموزان تا پایان ۲۸ فروردین باید به مدرسه می‌رفتند.اما بیشتر دانش آموزان از تاریخ ۲۶ اسفندماه به مدارس نرفتند و مدارس به صورت نیمه تعطیل بود.

بعد از تعطیلات نوروز دانش آموزان از تاریخ ۱۴ فروردین باید به مدرسه بروند و مدارس دایر است.

سیزده به در که همان روز طبیعت است مصادف است با روز دوشنبه ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ و ۲۱ رمضان ۱۴۴۵ و تعطیل رسمی است. با توجه به اینکه برخی از دانش آموزان و اولیا در سفر هستند و در این فکر هستند که مدارس تعطیل می‌شود احتمال می‌رود که این روز تعطیل باشد، اما طبق هر سال مدارس از روز ۱۴ فروردین به صورت حضوری باز است.

آیا سه شنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ تعطیل است؟

تا این لحظه دولت هیچ تصمیمی برای تعطیل رسمی اعلام کردن این روز نگرفته است؛ و مدارس و ادارات در روز ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ فعال هستند.

دیگر خبرها

  • کسب رتبه اول پروژه و تحویل کلاس درس سیستان و بلوچستان در کشور
  • توانمندسازی ۱۸۳ آموزگار ابتدایی در طرح افق شاهد
  • هرگونه توسعه و پیشرفت کشور از آموزش و پرورش آغاز می شود
  • مدارس دولتی امسال ضعیف‌تر می‌شوند؟ 
  • پروژه های نیمه تمام خیرساز در اولویت تکمیل
  • مدارس و ادارات ۱۴ فروردین تعطیل است؟
  • سینماهای ایران در این تاریخ‌ها تعطیل است
  • ارسال کاروان تجهیزات آموزشی و سرمایشی مدارس به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • برنامه تعطیلی سینما‌ها در شب‌های قدر
  • برنامه تعطیلی سینماها در شب‌های قدر