Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-20@15:57:23 GMT

بخش جدید برنامه پایش برای حل نیازهای فناورانه صنایع

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۷۳۶۲۳

بخش جدید برنامه پایش برای حل نیازهای فناورانه صنایع

در راستای حمایت از فرهنگ نوآوری و همچنین کمک به حل نیازهای فناورانه صنایع بزرگ بخش جدید برنامه پایش برای ارائه نیازهای فناورانه مورد نیاز سازمان‌ها و صنایع ایجاد شده است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا،  برنامه تلویزیونی پایش بخش جدیدی را برای دریافت تقضاهای فناورانه افزوده است. بخش جدید برنامه پایش برای ارائه نیازهای فناورانه، چالش‌های نوآوری باز و همچنین تامین قطعات و ماشین‌آلات مورد نیاز سازمان‌ها و صنایع افزوده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوآوری باز چیست؟

در گذشته شرکت‌ها بر این باور بودند که برای کسب ارزش از خلق نوآوری، بایستی نگاهی درون‌زا به شرکت داشت به این معنا که تمامی فعالیت‌های مربوط به نوآوری، از خلق تا تجاری‌سازی، باید در درون شرکت اتفاق بیفتد. به این نوع از نوآوری، نوآوری بسته می‌گویند. امروزه باورها به این مسئله دچار تغییر شده و به مواردی همچون برون‌سپاری و نوآوری باز توجه بیشتری می‌شود تا با استفاده از طرفیت گسترده متخصصین دیگر مسائل با صرف هزینه و زمان کمتری حل شود. در سال‌های اخیر در ایران نیز به اهمیت این مساله بیش از گذشته توجه گردیده است که از مصادیق آن می‌توان به چالش‌های نوآورانه متعدد، نمایشگاه‌های تخصصی در زمینه ارائه نیازهای فناورانه و تسهیلات و خدمات صندوق نوآوری برای شرکت‌های دانش‌بنیان خلاق و نوآور اشاره نمود.

در راستای حمایت از فرهنگ نوآوری و همچنین کمک به حل نیازهای فناورانه صنایع بزرگ، طی همکاری صورت گرفته میان ستاد رونق تولید سازمان صدا و سیما و شبکه تخصصی کسب‌و‌کار اینووین (innowin.ir)، قرار است از این هفته بخش جدیدی برای ارائه نیازهای فناورانه، چالش‌های نوآوری باز و همچنین تامین قطعات و ماشین‌آلات مورد نیاز سازمان‌ها و صنایع، به برنامه پایش اضافه گردد.

ارائه نیازهای فناورانه در برنامه پایش

در این بخش در هر قسمت یک تقاضای فناورانه از سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ، ارائه می‌شود و از کارآفرینان و شرکت‌های دانش‌بنیان دعوت به عمل می‌آید که برای حل این چالش به کمک صنایع بزرگ کشور بشتابند.

از ان‌جا که زمان برنامه محدود بوده و امکان ارائه تمامی اطلاعات و شرایط همکاری در زمان برنامه میسر نیست، پیش از برنامه، تیم اینووین به کمک کارشناسان صنایع و نمایندگان سازمان‌های ارائه‌دهده نیازهای فناورانه، فایلی تحت عنوان فایل تقاضای ارائه پیشنهاده (RFP) تهیه نموده است. این فایل شامل تمامی جزئیات و اطلاعات مربوط به نیاز و شرایط همکاری با سازمان مربوطه می‌شود که بلافاصله پس از پایان برنامه پایش و از طریق پلت‌فرم نوآوری اینووین در دسترس مخاطبین قرار می‌گیرد. مخاطبین نیز پس از مطالعه‌ی فایل RFP می‌توانند طرح‌های پیشنهادی خود برای حل نیاز فناورانه را به همراه یک راه ارتباطی، در قالب فایل و یا متن و از طریق ارسال پیشنهاده در همان صفحه، برای سازمان و یا شرکت متقاضی ارسال نمایند و منتظر ارتباط‌گیری و ارائه پاسخ از طرف آن‌ها باشند.

تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی در فرآیند تقاضای فناوری جدید

صندوق نوآوری و شکوفایی، در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و محصولات و خدمات عرضه شده توسط ان‌ها، تسهیلاتی را برای شرکت‌ها و محصولات دانش‌بنیان در نظر گرفته است که لیست تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی به صورت کامل در سایت این صندوق قابل مشاهده است. در اینجا ما به برخی از این تسهیلات اشاره می‌نماییم:

لیزینگ خرید: شرکت‌های دانش‌بنیانی که محصول دانش‌بنیان برای حل نیازهای فناورانه مطرح شده، ارائه می‌نمایند مشمول استفاده از این تسهیلات می‌گردند. در این طرح حمایتی، مبلغ محصول فروخته شده به صورت کامل به فروشنده پرداخت می‌گردد لکن خریدار می‌تواند 20 تا 30 درصد از مبلغ را به صورت نقد پرداخت و باقی آن را در قالب تسهیلات 9 درصدی به صورت اقساط پرداخت نماید. تسهیلات سرمایه در گردش و نمونه‌سازی: شرکت‌های دانش‌بنیان روی محصولات دانش‌بنیان خود می‌توانند از این تسهیلات استفاده نمایند. شرکت‌ها در نخستین حمایت می‌توانند تا 80% سرمایه در گردش موردنیاز برای تولید برآوردی خود را از طریق این صندوق تامین نمایند. نرخ بازپرداخت و حداکثر زمان تنفس نیز 11% و دو ساله می‌باشد. همچنین شرکت‌ها می‌توانند بخش قابل توجهی از هزینه نمونه‌سازی محصول دانش‌بنیان خود را از طریق این صندوق به صورت تسهیلات ۲٪ دریافت نمایند. ضمانت‌نامه‌ها: این خدمت به منظور صدور ضمانت‌نامه‌های پیمان از طریق بانک‌های همکار به شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه می‌گردد. این خدمت شامل دو ضمانت‌نامه پیش پرداخت و ضمانت‌نامه حسن انجام کار است. در این خدمت صندوق، 50% سپرده نقدی مورد نیاز بانک را تامین می‌کند و همچنین کارمزد صدور ضمانت‌نامه بانکی شما، مشمول تخفیف 30% خواهد شد.

سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ برای حضور در برنامه تلویزیونی پایش، به منظور ارائه نیازهای فناورانه خود، می‌توانند از طریق صفحه نوآوری باز اینووین اقدام نمایند. مراحل فرآیند با ثبت تقاضای فناوری و یک راه ارتباطی توسط شما آغاز و با برطرف شدن نیاز و تقاضای فناورانه شما به پایان می‌رسد. اینووین نیز به عنوان کارگزار تبادل فناوری، از ابتدا تا انتهای فرآیند و در تمام طول مسیر، در کنار شما خواهد بود.

انتهای پیام/4141

منبع: آنا

کلیدواژه: صنایع پایش برنامه پایش نیاز فناوری ارائه نیازهای فناورانه شرکت های دانش بنیان سازمان ها صندوق نوآوری برنامه پایش ضمانت نامه نوآوری باز مورد نیاز بخش جدید برای حل حل نیاز شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۷۳۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده همکاری با دولت برای استقرار شهر جهانی نوآوری در اصفهان هستیم

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مدیریت شهری اصفهان تمام قد آماده پشتیبانی و همکاری با دولت برای استقرار شهر جهانی نوآوری و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی و خلاق کشور در اصفهان است.

مصطفی نباتی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: به‌تازگی رئیس جمهور دستوری به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی داد مبنی بر اینکه پیشنهادی را برای راه‌اندازی شهر جهانی نوآوری و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی و خلاق کشور که ماده واحده آن در جلسه ۸۹۶ بیست‌وچهارم بهمن ۱۴۰۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی و بر اساس مصوبه جلسه ٤٦١ هفدهم بهمن ۱۴۰۲ شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی بنا به پیشنهاد شورای هنر به تصویب رسیده است، ارائه دهد.

وی افزود: با توجه به این موضوع درخواست و پیشنهاد ما از تمام جریان ذی‌نفع در استان اصفهان این است که یکپارچه پیگیری کنند تا شهر جهانی نوآوری با محوریت ظرفیت‌های میراثی و بالقوه فعلی اصفهان شکل گیرد.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: با توجه به اینکه اصفهان، شهر خلاق صنایع دستی و عضو شبکه جهانی «شهرهای یادگیرنده» یونسکو، پایتخت صنایع دستی کشور و مقصد گردشگری بیشتر گردشگران داخلی و خارجی است و علاوه بر آن، بیشترین میراث ثبت شده جهانی را دارد و بیشترین تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان را به نسبت سرانه جمعیتی در کشور در استان اصفهان داریم، همچنین پیشرو در تأسیس پارک‌های علمی و فناوری است و ظرفیت‌های مختلف فرهنگی و هنری در این شهر وجود دارد، بی‌شک زیبنده است که شهر جهانی نوآوری و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی و خلاق کشور نیز باشد.

نباتی‌نژاد با بیان اینکه با توجه به این موضوع و سابقه فعالیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اصفهان، به‌طور ویژه از استاندار اصفهان و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان درخواست می‌کنیم این موضوع را پیگیری کنند تا محقق شود، گفت: امیدواریم همدلی و هماهنگی لازم بین وزارت ارشاد و استانداری اصفهان وجود داشته باشد.

وی تاکید کرد: مدیریت شهری نیز تمام قد آماده پشتیبانی و همکاری با دولت برای استقرار شهر جهانی نوآوری و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی و خلاق کشور در اصفهان است.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: امکان دارد شهر تجلی مجازی هم داشته باشد، اما پیگیری، ابتکار، سیاست‌گذاری و عرض اندام فعالیت‌های منسجم و منظم موضوع می‌تواند توسط کل اکوسیستم نوآوری اصفهان پایه‌گذاری شود.

کد خبر 745450

دیگر خبرها

  • ماموریت‌ فناورانه نخبگان در اقتصاد ایران
  • جذب سرمایه گذاری خارجی در پتروشیمی با کمک شرکت های دانش بنیان
  • ۴۸ درصد از دانش آموزان تهرانی اضافه وزن دارند
  • گردشگری فناورانه باید در زنجان مورد توجه قرار گیرد
  • اصفهان می‌تواند قطب فعالیت دانش‌بنیان‌ها در کشور باشد
  • حمایت صندوق نوآوری از راه‌اندازی خط تولید دانش‌بنیان‌های ایرانی در کنیا 
  • محصولات فناورانه ایران در نمایشگاه روسیه
  • مطالبات شهرداران کلانشهرها پیگیری می‌شود
  • محصولات فناورانه دانشگاه آزاد یادگار امام افزایش می‌یابد
  • آماده همکاری با دولت برای استقرار شهر جهانی نوآوری در اصفهان هستیم