Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره کاهش پروازهای عبوری از آسمان ایران در پی شیوع ویروس کرونا و کاهش سفرهای هوایی اظهار داشت: در روزهای اخیر تعداد پروازهای عبوری از آسمان ایران به روزانه بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ پرواز کاهش یافته است به گونه‌ای که صنعت هوانوردی با چالش بزرگی روبرو شده است.

وی افزود: بیشترین میزان پروازهای عبوری از آسمان ایران در روزهایی که کرونا شیوع یافته بود، ۱۱۷ پرواز در روز بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که سال گذشته پیش از بحران نیمه دوم سال، روزانه ۹۰۰ تا ۱۰۰۰ پرواز عبوری از آسمان ایران انجام می‌شد و پس از آن به ۷۰۰ پرواز به دلیل تنش‌های منطقه‌ای کاهش یافته بود اما اینکه به کمتر از ۱۲۰ پرواز در روز رسیده، یک تنش بزرگ برای شرکت فرودگاه‌ها به حساب می‌آید.

عضو هیئت مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ادامه داد: این شرکت، یک شرکت وابسته به درآمد از محل پروازهای عبوری و خدمات فرودگاهی است و بودجه دولتی ندارد. در نتیجه در دو ماه اخیر با چالش کمبود منابع مالی و درآمد روبرو شده‌ایم.

اکبری با بیان اینکه این مشکل در طول امسال احتمالاً ادامه خواهد داشت و حتی به حوزه پرداخت حقوق کارکنان نیز تسری خواهد یافت، گفت: با توجه به اینکه شرکت دولتی هستیم، امکان تعدیل نیرو نداریم ضمن اینکه اکثر کارکنان شرکت فرودگاه‌ها جزو متخصصان صنعت هوانوردی هستند و نمی‌توانیم آنها را از دست بدهیم.

راهبر عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه چالش کرونا سبب شده تا صنعت هوانوردی به دلیل طولانی بودن روند بازیابی آن به مشکل بخورد، اظهار داشت: حتی در صورت از بین رفتن ویروس کرونا، باز هم مدت زمان زیادی طول خواهد کشید تا بتوانیم درآمدهای شرکت فرودگاه‌ها را به حالت قبل برگردانیم.

وی یکی دیگر از مشکلات شرکت فرودگاه‌ها را تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران در کنار شیوع ویروس کرونا دانست و یادآور شد: علت تأخیر در بازگشت درآمدها، ازسرگیری مذاکرات با شرکت‌های هواپیمایی برای بازگشت به آسمان ایران و نیز استفاده از خدمات فرودگاهی در نشست و برخاست‌ها در فرودگاه‌های کشورمان است که سبب می‌شود روند بازگشت منابع مالی به این شرکت، تدریجی باشد.

عضو هیئت مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران درباره راهکارهای جبران کاهش درآمد شرکت فرودگاه‌ها گفت: قرار است شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران مشمول تسهیلات ۷۵ هزار میلیارد تومانی دولت برای بنگاه‌های آسیب‌دیده از کرونا می‌شود اما رقم تسهیلاتی که به شرکت فرودگاه‌ها اختصاص می‌یابد هنوز مشخص نشده است ضمن اینکه روش‌های دیگری هم که می‌تواند جایگزین باشد، با توجه به اینکه عمدتاً به نشست و برخاست هواپیما و فعال بودن صنعت هوانوردی وابسته است، باز هم جوابگو نخواهد بود.

اکبری، راه دیگر جبران کاهش درآمدها را کم کردن از هزینه‌های شرکت فرودگاه‌ها عنوان و اظهار کرد: مجبوریم طرح‌های عمرانی موجود را متوقف کرده و قراردادهای جدید پروژه‌های عمرانی را لغو کنیم. همچنین از هزینه‌های پرسنلی و کارکنان صرفه‌جویی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: تاکنون میزان زیان وارده به شرکت فرودگاه‌ها محاسبه نشده است اما با توجه به اینکه شرکت فرودگاه‌ها یک شرکت خدماتی است، بیشتر از آنکه زیان‌ده باشد، با کاهش درآمد مواجه خواهد شد. به عبارت دیگر، زیان‌ها از دست دادن درآمدها است بخصوص که حدود ۶۰۰۰ نیرو در این شرکت شاغلند و حدود ۱,۵۰۰ میلیارد تومان در سال برای حقوق و مزایای کارکنان پرداخت می‌کنیم که می‌توان آن را به نوعی زیان شرکت در برابر کاهش درآمدها دانست.

به گفته عضو هیئت مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، کاهش ۸۸ درصدی پروازهای عبوری از آسمان ایران در ۴۰ سال اخیر بی‌سابقه است.

کد خبر 4898736 برهان محمودی

منبع: مهر

کلیدواژه: سعید اکبری پروازهای عبوری ویروس کرونا ویروس کرونا قیمت نفت بانک مرکزی ایران تولید نفت اوپک کاهش تولید نفت وزارت جهاد کشاورزی ایالات متحده آمریکا سازمان بورس و اوراق بهادار حقوق و دستمزد قیمت دلار وزارت صنعت معدن و تجارت بورس تهران بورس شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران پروازهای عبوری از آسمان ایران صنعت هوانوردی کاهش درآمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۷۳۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۷ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

برنامه پروازهای امروز فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اطلاعات پروازهای داخلی و خارجی فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان امروز _سه‌شنبه هفتم فروردین_ به شرح زیر است:

جهت اطلاع از تأخیرها و تغییر برنامه پروازی با تلفن ۱۹۹ از اصفهان و شماره ۳۵۲۷۵۲۰۰ از شهرستان‌ها تماس بگیرید یا به تارنمای فرودگاه به نشانی https://isfahan.airport.ir مراجعه کنید.

کد خبر 738450

دیگر خبرها

  • افزایش پروازهای فرودگاه بین المللی اهواز در نوروز امسال
  • کاهش ۵۰ درصدی نرخ بازگشت پروازها در ایام نوروز به دلیل نقص فنی
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول
  • برنامه پروازهای فرودگاه بین المللی ارومیه
  • استقرار اورژانس هوایی در بام نفت ایران
  • معرفی فرودگاه دبی
  • تأمین امنیت مطلوب در نوروز ۱۴۰۳ / افزایش ۲۳ درصدی پروازهای خارجی
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول
  • اهتمام پلیس برای تأمین امنیت فرودگاه‌های کشور و مسافران نوروزی
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۷ فروردین ۱۴۰۳ + جدول