Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، علی طیب نیا، وزیر پیشین اقتصاد در یادداشتی پیرامون تغییر رییس سازمان بورس نوشت:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

وَ أَوْفُوا الْکَیْلَ إِذا کِلْتُمْ وَ زِنُوا بِالْقِسْطاسِ الْمُسْتَقِیمِ ذلِکَ خَیْرٌ وَ أَحْسَنُ تَأْوِیلًا «آیه 35، سورة الإسراء»

آقای دکتر شاپور محمدی یکی از مدیران متخصص، کاردان و توانای اقتصادی کشور است که در عرصه‌های متعدد و خطیر مسئولیت باپایبندی به اصول و موازین حرفه‌ای از یکسو و جد و جهد و پشتکاری همراه با خلاقیت و نوآوری از دیگر سو به مدد نیروی جوانی و نشاطی که دارد، در پیشبرد اهداف عالیه اقتصادی نظام و سازمان تحت مدیریت خود از هیچ سعی و تلاشی دریغ نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر محمدی زمانی که دعوت اینجانب را برای پذیرش مسئولیت در معاونت امور اقتصادیِ وزارت امور اقتصادی و دارایی اجابت کرد با همت مضاعف در پیشبرد برنامه‌های اقتصادی دولت یازدهم و مجموعه وزارت‌خانه قدم پیش نهاد.

مشارکت موثر در تدوین برنامه‌های اقتصادی و حضور در جلسات با نمایندگان مجلس شورای اسلامی بویژه برای تصویب قانون رفع موانع تولید و تدوین برنامه و راهبردهایی که اینجانب در طول ۴ سال مسئولیت خود در وزارت اقتصاد داشتم از ایشان تصویر مدیری هرچند جوان اما عالم و با روحیه‌ی جهادی را تداعی می‌نمود. از جمله مهمترین این برنامه‌ها تلاش برای بهبود فضای کسب و کار بود که سنگ بنای اولیه آن با همت ایشان و همکارانش در معاونت اقتصادی برداشته شد. هنگامی که ایشان سکاندار بازار سرمایه شد با چنین مشی و منشی آستین همت را بالا زد و ایده‌ها و راهبردهای سازنده‌ای را برای اقتصاد آن روز کشور پی گرفت و بلوغ و بالندگی بازار سرمایه در دوران مسئولیت ایشان در سازمان بورس و اوراق بهادار نشان‌دهنده این موضوع می‌باشد. تداوم موفقیت ایجاد شده برای بازار سرمایه در گرو همراهی همه نهادهای حاکمیتی و فعالان این بازار است. انتصاب رییس جدید سازمان بورس و اوراق بهادار بهانه‌ای شد که از تمام تلاش‌ها و همراهی‌های مجدانه آقای دکتر محمدی در دولت یازدهم تشکر کرده و برایشان آرزوی موفقیت در سایر مراحل زندگی را نمایم. همچنین برای رییس جدید سازمان بورس و اوراق بهادار جناب آقای دکتر قالیباف‌اصل که از مدیران باسابقه بازار سرمایه می‌باشند موفقیت در انجام این مسئولیت حساس را مسئلت دارم.

علی طیب‌نیا                                

وزیر اسبق امور اقتصادی و دارایی            

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بورس علی طیب نیا سازمان بورس شاپور محمدی بازار سرمايه بازار سرمایه سازمان بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۷۴۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهامداران عدالت بخوانند/ زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت مشخص شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در برنامه صف اول عملکرد سازمان بورس و اوراق بهادار بررسی شد و مجید عشقی، رئیس سازمان بورس به سوالاتی پاسخ داد.

عشقی گفت: سال ۱۴۰۲، به واسطه اتفاقاتی که افتاد سال سختی برای بازار سرمایه بود. در طول دو سال و نیم گذشته سعی شده که بسترسازی لازم برای جذب سرمایه به بخش مولد اقتصاد و ارائه خدمات به سهامداران انجام شود و تلاش شد افرادی که در صف مجوز مربوط به ارائه خدمات مالی بودند بررسی و پاسخگویی شوند که اکنون این صفوف پایان پیدا کرده و به درخواست‌ها به روز پاسخ داده می‌شود.

او افزود: سال گذشته علیرغم تلاطم در بازار سرمایه دو نمونه داشتیم که شرکت‌ها به صورت خرد برای تامین مالی حضور پیدا کردند. بورس به دلیل ماهیتی که دارد یکی از مصادیقی است که می‌تواند شعار سال و مشارکت مردم را تحقق بخشد. مشارکت مردم در بورس سابقه دارد و ۱۲ میلیون نفر به صورت مستقیم در بورس سرمایه گذاری کرده اند و ۵۰ میلیون نفر نیز از طریق سهام عدالت در بورس ذی نفع هستند. برای ایجاد این مشارکت نیازمند اعتمادسازی هستیم. اگر میخواهیم مشارکت مردم را در بازار سرمایه جلب کنیم باید مفروضاتی داشته باشیم و تا پایان دوره سرمایه گذاری به آنها پایبند باشیم. اعتمادسازی مهمترین بخش در بازار سرمایه است و تمام دستگاه‌ها باید کمک کنند که اعتماد با تصمیمات به موقع به بازار سرمایه بازگردد.

عشقی ادامه داد: موردی که رئیس جمهور و مقام معظم رهبری هم به آن اشاره نمونده اند، بحث تصدی گری دولت و دخالت دستگاه‌های دولتی در شرکت هاست که مخاطرات جدی برای امنیت سرمایه گذاری ایجاد می‌کند. تغییرات متعدد مدیران در بنگاه‌های اقتصادی هم ضربه جدی به بنگاه‌ها می‌زند و سرمایه گذاری در این شرکت‌ها با مخاطره روبرو می‌شود. در حال حاضر طیف وسیعی از ابزارها و صندوق‌ها در اختیار سرمایه گذاران قرار داده ایم تا نسبت به ریسکی که تمایل دارند سرمایه گذاری انجام دهند.

او در خصوص بازگشت سرمایه افرادی که تاکنون در بورس متضرر شده اند گفت: از سال ۹۹ تاکنون تورم تجمیعی ما حدود ۳۰۰ درصد بوده، اما قیمت سهم‌ها تقریبا ۲۵ درصد زیر شرایط اوج در سال ۹۹ است. سهامداران سبد خود را با اوج سال ۹۹ مقایسه می‌کنند که باید بگوییم همچنان جبران نشده است. یکی از دلایل این موضوع این مسئله است که سودآوری شرکت‌ها به واسطه افزایش قیمت‌های سمت بهای تمام شده، کاهش پیدا کرده است.

عشقی با اشاره به وضعیت بورس با توجه به رخدادهای اخیر گفت: رخدادهای سیاسی در کل دنیا روی بازارهای سرمایه اثر می‌گذارد و در بازار ما هم این اتفاق طبیعی بود و در بازار هیجان ایجاد شد. به همین دلیل سازمان بورس برای آنکه از حق سهامدار دفاع کند و معاملات تحت تاثیر هیجانات نباشد، دامنه نوسان برای چند روز محدود شد. این نوع تصمیم‌ها چه در کشور ما چه در کشورهای دیگر مسبوق به سابقه است. روز گذشته و امروز معاملات متعادل بود و التهابات کنترل شد. از هفته آینده به روند عادی معاملات و دامنه نوسان عادی بازمی گردیم.

عشقی در خصوص واریز سود سهام عدالت گفت: مجموعه اتفاقاتی که برای شرکت‌ها افتاده، باعث شد شرکت‌ها مرتکب تخلف شوند و در پایان سال نتوانند سود سهام عدالت را پرداخت کنند. امیدواریم تا خرداد بتوانیم سودهارا جمع آوری کنیم و باقی مانده سود سهام عدالت را پرداخت کنیم. زمان دقیق این پرداخت توسط شورای عالی بورس مشخص خواهد شد.

رئیس سازمان بورس در خصوص اقدامات آموزش بازار سرمایه گفت: برنامه مدونی در حال اجرا شدن است که سواد مالی و اقتصادی به صورت پایه‌ای به دانش آموزان آموزش داده می‌شود که البته در کوتاه مدت نتایج آن حس نخواهد شد.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896087

دیگر خبرها

  • سهامداران عدالت بخوانند/ زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت مشخص شد
  • کاهش حاشیه سود شرکت ها از ۳۴ درصد به ۱۳ درصد
  • خبر خوب درباره مرحله جدید واریز سود سهام عدالت
  • احتمال پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت در خرداد ماه
  • باز کردن یکباره دامنه نوسان اقدام مناسبی خواهد بود؟
  • جلیقه نجات بورس
  • کاهش بیش از ۱۱ هزار واحدی شاخص کل بورس/تغییر دامنه نوسان اقدامی موثر بود؟
  • دامنه نوسان بورس و فرابورس تغییر کرد
  • دامنه نوسان بورس و فرابورس برای سه روز تغییر کرد
  • تخلیه رشد بهاری بورس