Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار جوین گفت: شدت بارندگی ها به حدی بود که هر لحظه احتمال شکستن و تخریب سد کمایستان وجود داشت و اگر این سد تخریب می شد روستاهای پایین دست در معرض خسارات زیاد جانی و مالی قرار می گرفتند.

حسین جمشیدی در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین عنوان کرد: در روز گذشته بارش باران در مدت زمان کوتاه ولی با شدت زیاد دراین منطقه رخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اتفاق باعث شد که ورودی سد کمایستان به ۶۰۰ متر مکعب آب برسد. وضعیت این سد به شدتی وخیم شد که سرریز سد پاسخگوی حجم ورودی آب نبود و آب درحجم بالا از روی تاج سد عبور کرده و به پایین دست سد منتقل می شد.

وی ادامه داد: این ماجرا بسیار نگران کننده بود و هر لحظه احتمال شکستن و تخریب سد کمایستان وجود داشت و اگر سد تخریب می شد روستاهای پایین دست در معرض خسارات زیاد جانی و مالی قرار می گرفتند. اما خوشبختانه با کاهش بارندگی، دبی ورودی به دریاچه سد کمتر شد و وضعیت سد کمایستان به شرایط نرمال رسید.

وی اظهار کرد: اکنون بیشترین مشکل موجود پس از بارندگی های اخیر جوین، مربوط به راه های ارتباطی می شود. راه اصلی جوین به جغتای پس از ساعتها مسدود بودن، به تازگی بازگشایی شد. اما راه جوین به نقاب به علت اینکه در روستاهای راضیه و زورآباد قسمتهایی از جاده تخریب شده است، هنوزنتوانسته ایم این راه را بازگشایی کنیم.

وی در خصوص وضعیت ریل های راه آهن وتردد قطارها در جوین نیز گفت: به علت سیل اخیر در جوین، راه آهن سراسری در این شهرستان به مدت سه ساعت مسدود شده بود که شب گذشته با تلاش های فراوان توانستیم آن را بازگشایی کنیم.

وی بیان داشت: در بخش کشاورزی و واحدهای مسکونی نیز خسارت های زیادی وارد شده است. برخی از خطوط گازرسانی نیز در سیل اخیر آسیب دیده است. خوشبختانه تاکنون خسارت جانی گزارش نشده است، اما خسارات مالی بسیار زیاد است. منتظر هستیم تا شرایط به حالت عادی در آمده تا بتوانیم خسارات وارده را برآورد کنیم.

برقراری مجدد خطوط اینترنت و آنتن دهی تلفن های همراه در کلات

مهدی ناصری، فرماندار کلات نیز به خبرنگار قدس آنلاین گفت: بارش های اخیر در کلات به رغم حجم بالا، خوشبختانه در مدت زمان زیاد و با شدت کم همراه بود و به همین دلیل باعث بروز سیلاب گسترده در شهرستان کلات نگردید. اما این بارندگی، بدون خسارت هم نبود.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که بارندگی های اخیر برای کلات بوجود آورد قطع تلفن های همراه بود. برخورد صاعقه به دکل تلفن همراه در محدوده کبکان باعث بروز این مشکل شده بود. همچنین در اثر آبگرفتگی ای که در محدوده امامقلی به سمت درگز رخ داده بود، خطوط فیبر نوری کلات آسیب دیده بود. این دو مشکل اکنون برطرف شده است.

وی ابراز کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی و شیب های تندی که در کلات وجود دارد، نزدیک به صد حوزه آبریز وارد شهر کلات می شود. با این شرایط در زمانی که بارندگی با شدت فراوان روبرو باشد شاهد بروز خسارات زیادی به کلات خواهد بود.

ناصری اضافه کرد: به همین دلیل در حوزه آبهای سطحی در شهر کلات مطالعاتی صورت گرفته است تا بتوانیم هر چه سریعتر با استفاده از طرح های آبخیزداری و آبخوان داری بر این مشکلات فائق آییم.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: شکستن سد خسارات جانی راه های ارتباطی بارندگی های اخیر سیلاب حسین جمشیدی مهدی ناصری کلات سد کمایستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۷۴۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق خسارات جبران ناپذیری برای رژیم صهیونیستی به همراه داشته است

امام جمعه اصفهان گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند خسارات طوفان الاقصی برای رژیم صهیونیستی جبران‌ناپذیر است، قطعاً عملیات وعده صادق نیز خسارات جبران ناپذیری برای رژیم غاصب صهیونیستی به همراه داشته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد ظهر امروز _جمعه سی‌ویکم فروردین_ در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان اظهار کرد: امام خمینی (ره) در ۲۹ فروردین سال ۱۳۵۸ ارتش را تثبیت کردند، در آن هنگام دشمنان و برخی افراد در داخل که نادان بودند مبحث انحلال ارتش را مطرح می‌کردند، اما امام خمینی (ره) بر خلاف همه این نظرها فرمودند در روز ۲۹ فروردین ارتشیان با تمامی تجهیزات خود در خیابان‌ها رژه بروند و مردم نیز از آن‌ها استقبال کنند و ارتش اسلامی نام‌گذاری کردند.

وی افزود: در دوم اردیبهشت سال ۱۳۵۸ امام خمینی (ره) دستور تأسیس سپاه پاسداران را صادر کردند، در روزهای ابتدایی تأسیس این نهاد وظایف سنگینی بر عهده داشتند و برخی از جدایی‌طلبان در کردستان و گنبد خدمات فراوانی داشته و شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کردند، حفاظت از پرواز، جهاد سازندگی و حضور در دفاع مقدس در کنار ارتش گوشه‌ای از خدمات ارزنده سپاه پاسداران است، نقش سپاه در دفاع مقدس همواره موجب ترس دشمنان ایران بوده است. خداوند در آیه‌ای که آرم سپاه به آن مزین شده است، می‌فرماید با تمام قدرت بر دشمنان وارد شوید و آن‌ها را بترسانید و آگاه باشید در این مسیر هرچه هزینه دادید خداوند جبران خواهد کرد.

طباطبایی‌نژاد تاکید کرد: بعد از هشت سال دفاع مقدس ارتش و سپاه پاسداران خدمات فراوانی را از جمله دستیابی به تجهیزات مدرن دفاعی داشتند، عملیات وعده صادق بسیار پیچیده و در نوع خود بی‌نظیر بود، بسیاری از موشک‌های ایرانی علی‌رغم ادعاهای دشمنان به هدف برخورد کرده است، دشمنی که ادعای گنبد آهنین داشت در ابتدا توسط طوفان الاقصی و در ادامه عملیات وعده صادق بهم ریخت.

وی ادامه داد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند خسارات طوفان الاقصی برای رژیم صهیونیستی جبران‌ناپذیر است، قطعاً عملیات وعده صادق نیز خسارات جبران ناپذیری برای رژیم غاصب صهیونیستی به همراه داشته است، امروز جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه موجب شده است برخی ملت‌های جهان حتی آمریکا علیه جنایات رژیم غاصب فریاد بکشند.

طباطبایی‌نژاد تاکید کرد: امروز صهیونیست‌ها به آلت دست آمریکا و انگلیس تبدیل شده است، جنگ غزه درس‌های فراوانی برای ما دارد، ابتدا نشان داد باید مردانه در مقابل دشمنان ایستاد، همچنین موضوع غزه نشان داد بسیاری از کشورهای عربی جرئت اعتراض به این جنایات را نداشتند، امروز تنها کشوری که مستقل از فلسطین حمایت می‌کند جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به انهدام امروز ریزپرنده‌های دشمن توسط پدافند هوایی گفت: دشمن نتوانست غلطی انجام دهد و پروازها نیز در کمال آرامش از صبح امروز در حال انجام است.

امام جمعه اصفهان تاکید کرد: امیدوارم خداوند توفیق دهد که تقوای الهی را که در ماه رمضان تمرین کردیم، ادامه دهیم، در این راستا انسان باید در اعمال خود محاسبه نفس داشته باشد به طوری که بعد از پایان یک روز به بررسی اعمال روز خود بپردازد.

کد خبر 745966

دیگر خبرها

  • سیلاب در هلمند خسارات جانی برجای گذاشت
  • عملیات وعده صادق خسارات جبران ناپذیری برای رژیم صهیونیستی به همراه داشته است
  • تعهد مهمی که وزارت ارتباطات از اپراتورهای تلفن همراه گرفت
  • تصادفی که بزرگراه ‌شمالی ‌کرمان را مسدود کرد + فیلم و تصاویر
  • کسب و کار‌های جدید در بستر روستا‌ها شکل خواهد گرفت
  • سیل راه ارتباطی ۲۹ روستای عنبرآباد را مسدود کرد
  • اتصال ۴۰۰ روستای آذربایجان شرقی به اینترنت پرسرعت
  • ۲۴۳ خانوار روستایی لرستان به اینترنت پرسرعت متصل شدند
  • وقوع سیلاب در کرمان خسارت جانی نداشت
  • نگرانی از بروز کم آبی در ۳ استان کشور