Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@20:11:59 GMT

فعالیت اتوبوس ها و ون های شهر همدان از فردا آغاز می شود

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۷۵۵۹۷

ایسنا/همدان شهردار همدان گفت: بر اساس تصمیم ستاد مبارزه با کروناویروس استان، فعالیت حمل و نقل عمومی شهر همدان با رعایت پروتکل های بهداشتی از سر گرفته می شود.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری همدان، عباس صوفی در این باره اظهار کرد: با توجه به نیاز مبرم مردم به حمل و نقل درون شهری و سوءاستفاده برخی از مسافربرهای شخصی از عدم فعالیت ناوگان عمومی در سطح شهر و نارضایتی شهروندان از این موضوع، در جلسه امروز ستاد مبارزه با کرونا استان بر ادامه فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی شهر همدان با رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر اساس تصمیم این ستاد، ناوگان حمل و نقل شهری اعم از تاکسی ها، خودروهای وَن و اتوبوس ها از روز دوشنبه ۲۵ فروردین ماه با یک فرآینده ویژه فعالیت خود را از سر خواهند گرفت.

شهردار همدان در ادامه بر لزوم حفظ سلامت عمومی شهروندان تاکید کرد و گفت: طبق تصمیم اتخاذ شده، تمامی رانندگان حمل و نقل عمومی از فردا دوشنبه ملزم به استفاده از ماسک و دستکش شدند.

صوفی افزود: در همین راستا و بر اساس تدابیر اندیشیده شده در ستاد مبارزه با کرونا شهرداری همدان، معاونت تاکسیرانی و اتوبوسرانی که پیش از این اقدام به تهیه و توزیع ماسک و دستکش به رانندگان کرده بودند، مجددا این اقلام بهداشتی را تهیه کرده و از فردا در اختیار رانندگان قرار خواهند داد که رانندگان ملزم به استفاده از این اقلام هستند و در صورت عدم استفاده از ماسک و دستکش با آنها برخورد جدی خواهد شد که طبق قانون و با همکاری پلیس راهور، خودرو رانندگان متخلف به پارکینگ منتقل می شود.

وی تصریح کرد:‌ با توجه به لزوم رعایت قوانین فاصله گذاری اجتماعی و در راستای پیشگیری از ابتلای شهروندان به کرونا، ظرفیت جابجایی مسافر در ناوگان حمل و نقل عمومی تا عادی شدن شرایط فعلی تغییر کرد که بر این اساس تاکسی ها مجاز به حمل سه مسافر، تاکسی های ونَ مجاز به جابجایی پنج سرنشین و اتوبوس ها نیز موظف شدند با ۵۰ درصد ظرفیت خود و به صورت تک صندلی اقدام به جابجایی شهروندان کنند.

صوفی بر لزوم همکاری شهروندان با عوامل اجرایی تاکید کرد و گفت: بازرسان تاکسیرانی و اتوبوسرانی به صورت مستمر بر وضعیت تعریف شده نظارت خواهند داشت و رانندگان به هیچ عنوان حق دریافت کرایه اضافه از مسافران را ندارد و شهروندان در صورت مشاهده می توانند هر گونه تخلف احتمالی را از طریق سامانه ۱۳۷ شهرداری همدان اطلاع دهند.

شهردار همدان گفت: با توجه به ادامه فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی و با همکاری نیروهای خدمات شهری و گروه های جهادی، ایستگاه های تاکسی و اتوبوس در طول شبانه روز چندین نوبت گند زدایی و ضدعفونی خواهند شد که در همین رابطه محلول ضدعفونی تهیه و در اختیار رانندگان تاکسی قرار داده شده است و اتوبوس ها نیز توسط عوامل خدمات شهری ضدعفونی و خواهند شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس ناوگان حمل و نقل حمل و نقل عمومی اتوبوس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۷۵۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظات رعب آور سرنشینان دو اتوبوس مسافربری برای نجات از سیل+ فیلم

تین نیوز

مسافران دو دستگاه اتوبوس مسافربری محور چابهار به زاهدان ‌در حدفاصل روستای گرین دوک شهرستان نیکشهر که در سیل گرفتار شده بودند، لحظات رعب آوری را تجربه کردند.

به گزارش تین نیوز، بامداد روز 29 فروردین ماه 1403 حدود ساعت یک و نیم،  به علت بارندگی شدید و جاری شدن سیل در مسیرچابهار به طرف محور کنارک به نیکشهر دو دستگاه  اتوبوس مسافربری زاهدان چابهار از شرکت میهن نور و پیک صبا در یک نقطه از مسیر در محل روستای گرین دوک  در سیل گرفتار شدند.

رانندگان اتوبوس و فعالان بخش حمل و نقل مسافری که در این مسیر تردد می کنند، در شبکه های اجتماعی شرح این حادثه را روایت کردند.

به گفته آنان این محور هر ساله در زمان بارندگی نقطه ای سیل خیز است و همه مسئولان استان هم واقف به این موضوع بوده که امکان بروز حادثه مثل جاری شدن  سیلاب و شکستن پل  وخطر جانی و مالی برای تمامی سرنشینان خودروهای درحال تردد از جمله ناوگان مسافربری و باربری هنگام بارندگی وجود دارد.

رانندگان و مالکات اتوبوس خاطرنشان کردند: به علت کم کاری مسئولان در اطلاع رسانی درست، جلوگیری از تردد خودروها و مستقر نکردن اکیپ ثابت و سیار در محور خصوصا نقاط سیل ساز مثل همین نقطه یا پیش بینی و انجام اقداماتی در خصوص جلوگیری از جاری شدن احتمالی سیلاب در جاده و هدایت آب به سمت دیگر و سد کردن راه آب، بامداد روز چهارشنبه 29 فروردین جان حدود ۵۰ نفر ازسرنشینان دو اتوبوس مسافری به خطر افتاد.

آنان تاکید کردند: این حادثه در نهایت با لطف پروردگار و تلاش پرسنل اتوکار و همکاری و همیاری مردم عادی  و شکستن شیشه ها و.. با وجود رعب و وحشت زیاد به خیر گذشت و سرنشینان  دو اتبوس مسافربری نجات پیدا کردند. 

به گفته رانندگان اتوبوس، رودخانه و نقطه مذکور هر ساله  پس از بارندگی مشکل ساز شده و جان مردم به خصوص ناوگان مسافربری و باربری که همیشه در هر ساعتی از شبانه روز در حال تردد در مسیر هستند به خطر می افتد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • آغاز بارش های رگباری بهاره از فردا
  • افزایش حمل بار توسط ناوگان جاده‌ای آذربایجان‌شرقی
  • امسال تعداد اتوبوس‌های تهران به ۸۰۰۰ دستگاه می‌رسد؟
  • ممنوعیت دریافت وجه نقد توسط ناوگان اتوبوسرانی درون شهری ارومیه
  • دریافت وجه نقد از سوی رانندگان ناوگان اتوبوس‌رانی ارومیه ممنوع است
  • لحظات رعب آور سرنشینان دو اتوبوس مسافربری برای نجات از سیل+ فیلم
  • اراک؛ مقصد بعدی اتوبوس های برقی/ درخواست از دولت برای احداث ایستگاه های شارژ
  • مشکل ارز اتوبوس های جدید را پشت گمرک گذاشت
  • ورود ۴۵۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان مشهد
  • ◄ معادله نامتوازن برای رانندگان کامیون؛ افزایش 300 درصدی هزینه ها و عدم افزایش کرایه ها