Web Analytics Made Easy - Statcounter

خسروی گفت: گشت های حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی با وجود شیوع کرونا در ۱۴ شهرستان گلستان برقرار است و با هر گونه تغییر کاربری و ساخت و ساز غیرمجاز برخورد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «حسن خسروی» عصر امروز(یکشنبه 24 فروردین) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: حفظ جنگل، محیط زیست و زمین های کشاورزی یک وظیفه ملی است و به همان نسبت دستگاه های استانی موظف هستند در این راستا کوشا باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان ادامه داد: برنامه های ما در راستای نگهداری جنگل، محیط زیست سالم و حفظ کاربری اراضی کشاورزی و باغی است.

 

وی بیان کرد: دستگاه های اجرایی باید حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی را در دستور کار قرار دهند و اگر مردم این مهم را در عملکرد دستگاه های اجرایی مشاهده کنند نسبت به رعایت این مهم بیشتر راغب می شوند.

 

خسروی تغییر کاربری اراضی کشاورزی را تهدید امنیت و استقلال کشور دانست و متذکر شد: فعالیت ها و طرح های دستگاه های اجرایی در کنار پیوست زیست محیطی باید پیوست حفظ کاربری اراضی هم داشته باشد تا زمین های کشاورزی در کنار اجرای طرح ها حفظ شود.

 

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان تأکید کرد: متأسفانه آثار تغییر کاربری اراضی در حاشیه روستاها دیده می شود و کسانی که دست به تغییر کاربری می زنند قطعاً سودی نخواهند برد.

 

وی اضافه کرد: خوشبختانه بین دستگاه های اجرایی استان گلستان همسبتگی خوبی وجود دارد و همه بر این مهم واقف هستند که اهمیت طرح ها به سمت حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی حرکت کند لذا تغییر کاربری اراضی کشاورزی هر ساله کمتر می شود.

 

خسروی افزود: متقاضیان ساخت مسکن روستایی و همچنین افراد متقاضی اجرای طرح های اشتغالزا و سرمایه گذاری می توانند نسبت به اخذ مجوز اقدام کنند و ما نیز به آنها زمین واگذار می کنیم تا طرح های خود را اجرایی کنند لذا مردم قبل از تغییر کاربری نسبت به اخذ مجوز اقدام کنند تا با مشکل مواجه نشوند.

 

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان با بیان اینکه اراضی کشاورزی سرمایه ملی محسوب می شوند، ابراز داشت: ما از طرح های اشتغالزا که موجب ورود سرمایه به گلستان می شوند حمایت خواهیم کرد.

 

وی با بیان اینکه گشت های حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی با وجود شیوع کرونا در 14 شهرستان گلستان برقرار است، یادآور شد: ما همه تلاش خود را به کار می گیریم تا تغییر کاربری اراضی زراعی در همان ابتدا متوقف شود و اگر این اتفاق در نقطه ای از استان رخ دهد مشمول تخریب و زیان های اقتصادی برای متخلفان خواهد شد.

 

پایان پیام/695

منبع: شبستان

کلیدواژه: شیوع کرونا حفاظت از اراضی ملی حسن خسروی حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی تغییر کاربری اراضی دستگاه های اجرایی اراضی کشاورزی استان گلستان طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۷۶۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قانونی با سودجویان در اراضی کشاورزی وباغی شهرستان نیشابور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیشابور  گفت: گشت‌های یگان حفاظت و رصد‌های ماهواره‌ای در تعطیلات نوروز با شناسایی تغییر کاربری‌های غیر مجاز و صدور ۷۶ مورد اخطاریه بهترین عملکرد را داشت.

علی مبارکی افزود: در راستای وظایف قانونی و اجرای قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی وباغی در خصوص توقف عملیات قانون تبصره یک ماده ۱۰ و قلع وقمع تبصره ۲ ماده ۱۰ و اجرای احکام قطعی قلع وقمع ماده ۳ بیشترین توقف عملیات را  داشته ایم.

وی از فعالان بخش کشاورزی خواست بدون هماهنگی و استعلام از این اداره اقدام به هیچ گونه فعالیتی در اراضی کشاورزی و باغی خود انجام ندهند.


دیگر خبرها

  • سه هزار مورد تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • رفع تصرف ۱۲ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان
  • آزادسازی ۱۰ هکتار از زمین های کشاورزی گرگان
  • جلوگیری از ۲۱۲ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی لرستان
  • ۳۹۵ هکتار اراضی کشاورزی در آذربایجان شرقی واگذار شد
  • بیشترین تغییر کاربری اراضی کشاورز در لرستان مربوط به خرم‌آباد است
  • شناسایی ۲۴۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی اردبیل
  • بررسی ۴۳ پرونده تغییر کاربری اراضی در مازندران
  • برخورد قانونی با سودجویان در اراضی کشاورزی وباغی شهرستان نیشابور
  • شناسایی و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی تفرجگاه غربالیز