Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشگاه آزاد اسلامی با ابتکار عمل در ایام کرونا، چگونگی حضور اعضای هیئت علمی و کارکنان را مشخص کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم دایر بودن فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و اداری در سال جهش تولید و پرهیز از تعطیلی فعالیت‌ها مدل جدیدی از اقدامات را در دستور کار قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس دستورالعمل دانشگاه آزاد اسلامی؛ عدم حضور در محیط‌های کاری به معنای تعطیلی فعالیت‌ها نیست. همکاران دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به استفاده از امکانات فناوری اطلاعات با رعایت اصل کمترین حضور فیزیکی و انجام خدمت به صورت حضور چرخشی، دورکاری، ارائه خدمات بر بستر سامانه‌های مجازی و مواردی که از سوی دانشگاه ابلاغ می‌شود، به انجام خدمت در ساعات اداری خواهند پرداخت.

 حضور کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی در محل کار تابع ابلاغیه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا است.

ادامه آموزش های الکترونیکی

واحدهای دانشگاهی برابر بخشنامه‌های صادره، آمادگی لازم برای ارائه فعالیت‌های آموزشی خود تا پایان نیمسال دوم تحصیلی ۹۹-۱۳۹۸ ارتقاء و تثبیت کنند تا در صورت ادامه روند عدم برگزاری کلاسهای حضوری از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا، کلاس‌های درسی نظری به صورت مجازی برقرار و نیمسال تحصیلی فعلی بدون هیچ گونه افت کیفی و با موفقیت پایان یابد.

برای ارائه دروس عملی، آزمایشگاهی و کارگاهی با توجه به در پیش بودن تابستان تدابیر لازم در موعد مناسب اتخاذ خواهد شد.

حضور اعضای هیئت علمی غیر اجرایی از تاریخ 23 فروردین‌ماه تا زمان اجازه حضور کامل از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا، غیرضروری است و در مورد اعضای محترم هیئت علمی اجرایی، حضور بر اساس ضرورت و با مدیریت رؤسای محترم واحدهای دانشگاهی صورت می‌پذیرد. انجام امور محوله آموزشی و پژوهشی بر بستر فضای مجازی مورد انتظار است. عدم انجام وظایف محوله در شکل جدید برخلاف تعهدات کاری است.

انجام دورکاری تا حدامکان

انجام وظیفه کارکنان عضو غیر هیئت علمی واحدهای دانشگاهی از تاریخ 23 فروردین‌ماه نیز با حداقل حضور، از طریق انجام دورکاری و بر پایه حداکثر یک‌سوم حضور و به‌صورت چرخشی تا زمان عدم تمدید تعطیلی دانشگاه‌ها از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا با نظر رؤسای محترم واحدهای دانشگاهی است.

کارکنان شاغل در بخش‌ها و قسمت‌های مرتبط با حوزه علوم پزشکی و کادر بهداشتی و درمانی دانشگاه آزاد اسلامی، از شرایط بند فوق مستثنا بوده و تابع تصمیمات ابلاغی معاونت علوم پزشکی دانشگاه هستند.

کارکنان آموزشکده‌ها و مدارس سما، تابع بخشنامه‌های دانشگاه، مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و مقررات و تصمیمات وزارت آموزش‌وپرورش که از طریق معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی ابلاغ است، هستند.

طبق تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا، سازمان مرکزی حضور کارکنان ستادی از روز شنبه 23 فروردین نیز بر پایه یک‌سوم حضور گردشی و استفاده حداکثری از دورکاری همه همکاران و با مدیریت معاونت‌ها و مراکز ستادی خواهد بود.

به‌منظور جبران زحمات آن گروه از کارکنان که در طی مدت تعطیلی دانشگاه‌ها که از سوی ستاد مقابله با کرونا اعلام شده یا می‌شود، در چارچوب فعال‌سازی آموزش‌های مجازی یا پشتیبانی خدمات مقابله با کرونا با دانشگاه همکاری داشته‌اند، پرداخت فوق‌العاده اضافه‌کار به نسبت میزان حضور اعم از فیزیکی یا دورکاری با نظر رؤسای دانشگاهی استان بلامانع خواهد بود.

توقف محدودیت اضافه کار

محدودیت پرداخت اضافه‌کار تا پایان ممنوعیت حضور در محل کار، متوقف می‌شود. عدم حضور کارکنان غیر هیئت علمی تا زمان تعطیلی دانشگاه‌ها که از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام می‌شود، موجه تلقی می‌شود.

در طی دوره تعطیلی دانشگاه‌ها، ساعات کاری در حالت حضور فیزیکی تا ساعت 13 و 30 دقیقه و در حالت دورکاری مطابق روال عادی تعیین می‌شود.

با توجه به بخشنامه‌های ابلاغی و به‌منظور ایجاد وحدت رویه، کلیه کلاس‌ها از روز شنبه 16 فروردین‌ماه باید کلاس‌ها برخط برگزار شود. هرگونه اقدام خارج از شرایط برخط یادشده در آن بخشنامه‌ها قابل پذیرش نبوده و تخلف آموزشی محسوب شده و مسئولیت آن متوجه معاون آموزشی واحد دانشگاهی می‌شود. انجام فعالیت‌های آموزشی که از طریق روسای استانی و یا واحدهای ویژه به تأیید اینجانب رسیده است بلامانع است.

باتوجه به تقویم آموزشی ابلاغی نیمسال دوم تحصیلی ۹۹-۹۸ و با توجه به زمان شروع بحران ناشی از ویروس کرونا، امور ثبت نام تکمیلی دانشجویان برای نیمسال دوم تا تاریخ اول اردیبهشت ماه نهایی شد و پس از آن مورد قبول نیست.

امتحان جامع در نیمه دوم تابستان ۹۹ برگزار خواهد شد که زمان دقیق آن پس از عبور از شرایط بحرانی فعلی، متعاقباً اطلاع رسانی می‌شود.

مرکز فناوری دانشگاه با همکاری معاونتهای موضوعی اقدام لازم را در خصوص امور مربوط به کمیسیون موارد خاص از طریق سامانه به عمل می‌آورند. جلسات کمیسیون مواردخاص به صورت مجازی تشکیل و مکاتبات لازم به صورت دورکاری از سوی کارکنان ذیربط انجام می‌پذیرد.

در شرایط کنونی، زمان امتحانات مطابق تقویم آموزشی ابلاغی خواهد بود و در صورت هرگونه تغییر، مراتب از سوی سازمان مرکزی دانشگاه مبنی بر تغییر تاریخ امتحانات اعلام می‌شود و امتحانات طبق روال گذشته به صورت حضوری خواهد بود.

برگزاری جلسات دفاع از پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله‌های دکتری در شرایط فعلی باتوجه به ملاحظات و دستورالعمل‌های فاصله گذاری اجتماعی تا پایان فروردین ابلاغ خواهد شد.

انتهای پیام/4040/

منبع: آنا

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی ویروس کرونا دورکاری سوی ستاد ملی مقابله با کرونا دانشگاه آزاد اسلامی تعطیلی دانشگاه ها واحدهای دانشگاهی بخشنامه ها فعالیت ها هیئت علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۷۷۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور تیم رباتیک دانشگاه آزاد یزد در مسابقات بین‌المللی ربوکاپ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، تیم رباتیک دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی یزد به سرپرستی محمدرضا جناب‌زاده مسئول انجمن علمی رباتیک دانشجویی دانشگاه و ۱۳ نفر از اعضای این تیم در دو تیم ربات پرنده و خودرو خودران مسابقات بین المللی روبوکاپ آزاد ایران که به همت باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی و کمیته ملی ربوکاپ ایران و در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات برگزار می‌شود، شرکت کرد. 

محمدرضا جناب‌زاده هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی یزد، داوری مسابقات لیگ ربات پرنده را بر عهده دارد.

مسابقات بین‌المللی روبوکاپ آزاد ایران که با شعار «یادگیری؛ آینده روشن» برگزار می‌شود، بیش از یک هزار و ۸۰۰ شرکت کننده در قالب ۳۱۶ تیم در ۲۴ لیگ دانشجویی و دانش‌آموزی به رقابت خواهند پرداخت.

به گزارش آنا، دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی پس از افتتاح هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی روبوکاپ آزاد ایران با حضور در سالن رقابت‌ها از لیگ‌های در حال برگزاری بازدید و با دانشجویان و دانش‌آموزان شرکت کننده در این رقابت‌ها گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برتری نشریات دانشجویی واحد رودهن میان سایر واحد‌های دانشگاهی
  • حوزه فرهنگ نیازمند طراحی‌های کاربردی برای مقابله با شرایط انحرافی دشمن است
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه آزاد برای پویایی و شکوفایی کشور
  • حضور تیم رباتیک دانشگاه آزاد یزد در مسابقات بین‌المللی ربوکاپ
  • مجله علمی «روانشناسی ارتباطات» دانشگاه آزاد میاندوآب مجوز انتشار گرفت
  • مجوز برگزاری دومین همایش ملی «ترویج فرهنگ ایثار و شهادت» صادر شد
  • تدوین دانشنامه دفاع مقدس در دانشگاه آزاد استان فارس
  • بهره‌گیری از ظرفیت پژوهشی دانشگاه آزاد برای توسعه و تعالی چابهار و سواحل مکران
  • ارتقای رتبه علمی اعضای هیئت علمی تغییر می‌کند
  • نشست شورای مسکن دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد