Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس ارشد روان شناسی درباره روش‌های مراقبتی نوجوانان در ایام قرنطینه توضیح داد.

به گزارش مشرق، الهام پورمولایی کارشناس ارشد روان شناسی و آموزش کودکان استثنایی، درباره روش‌های مراقبتی نوجوانان در مقابل ویروس کرونا و ایام خانه نشینی گفت: از آن جایی که سن نوجوانی با یک سری تغییرات هورمونی که در بدن اتقاق می‌افتد، همراه است؛ بنابراین در جسم و روح افراد در سنین نوجوانی ما شاهد تغییرات گوناگون هستیم که باید به آن‌ها توجه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در نوجوانی، افراد نیازمند استقلال و هویت هستند و قرار گرفتن در جمع دوستانه مهم‌ترین بعد اجتماعی آنها است که همه امور را با دوستان خود می‌سنجند، به این معنا که اگر دوستانشان او را در کاری تشویق یا نهی کنند برایشان کافی است.

بیشتر بخوانید: از آموزش خط و نقاشی تا خوانندگی روی خط قرنطینه خانه، خانواده و قرنطینه! +عکس

پورمولایی تصریح کرد: اگر به صورت دستوری با نوجوانان به خصوص برای مقابله با ویروس کرونا رفتار شود، نتیجه آن لج بازی و انجام ندادن کارهایی است که مدنظر خانواده ها است و باید در نظر بگیریم که قرنطینه و خانه نشینی برای همه افراد در هر سنینی و جنسیتی سخت بوده و تبعاتی را به همراه دارد.

او ادامه داد: نوجوانان در سنینی هستند که نیازمند تحرک بیشتر هستند و اگر انرژی آن‌ها تخلیه نشود و خانواده‌ها مدام به شستشوی دست‌ها و بیرون نرفتن هشدار دهند، باید انتظار لج بازی آن‌ها را داشته باشیم.

ببینید: فیلم/ سرگرم کردن مردم در قرنطینه توسط پلیس

این کارشناس ارشد روان شناسی اظهار کرد: نوجوانان تا حدودی از سنین کودکی در حال فاصله گرفتن هستند که باید به استقلال آن‌ها احترام گذاشته و امر و نهی کردن را از آن‌ها دور کرده و سعی کنیم با اطلاعات گرفتن از آن‌ها درباره کرونا مانند سرچ کردن در سایت‌های گوناگون آن‌ها را در این امور مشارکت دهیم؛ چرا که مشورت کردن با نوجوانان در هر زمینه‌ای باعث می‌شود تا آن‌ها دیده شوند و به استقلال و اعتماد به نفس کافی دست یابند.

پورمولایی گفت: اگر خانواده‌ها به صورت امر و نهی با فرزندان خود رفتار کنند، هم کودکان و هم نوجوانان حتما با لج بازی کردن انجام تمامی امور به خصوص رعایت پرتکل‌های بهداشتی را حتما به تاخیر خواهند انداخت.

او افزود: وقتی نوجوانان به خانواده‌ها مطالبی را آموزش می‌دهند یا آن را از سایت‌های گوناگون می‌خوانند حتما خودشان با احساسات خوب هم این امور را رعایت می‌کنند ولج بازی را کنار می‌گذارند.

این کارشناس ارشد روانشناسی با بیان اینکه تغییر سبک زندگی تاثیر زیادی در رعایت اصول بهداشتی توسط نوجوانان دارد، گفت: تغییر سبک زندگی و توجه به علایق نوجوانان مانند پرسیدن سوال‌هایی مانند اینکه دوست داری چه کاری انجام دهی؟ یا برنامه مورد علاقه ات چیست؟ بتوانیم او را تشویق به رعایت اصول بهداشتی کنیم.

پورمولایی گفت: اولین نکته‌ای که والدین باید متوجه آن باشند این است که نوجوانان را در تمام امور مشارکت دهند، از آن‌ها نظر بگیرند و آن‌ها را به عنوان کودک در نظر نگیرند، متاسفانه والدین انتظار چشم گفتن را از فرزندان خود داشته و به استقلال آن‌ها توجهی ندارند، که در این صورت نوجوانان نسبت به دستور دادن جبهه گرفته و لج بازی می‌کنند.

او افزود: والدین باید فرزندان را از سبک زندگی یکنواخت در این شرایط خارج کرده، یعنی با فراهم کردن بازی‌های خانگی مانند انجام فعالیت‌های هنری، آشپزی، بازی‌های کامپیوتری که نوجوانان از آن‌ها لذت می‌برند، اجازه دهند تا آن‌ها انرژی خود را تخلیه کنند.

این کارشناس ارشد روان شناسی اظهار کرد: درک والدین از نوجوانان امری لازم و ضروری است و از آن جایی که انرژی نوجوانان امری مهم است در صورت درک نشدن شرایط قرنطینگی و خانه نشینی کمی سخت‌تر خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا مدافعان سلامت سال جهش تولید سلامت ویروس کرونا آمار مبتلایان به کرونا اخبار کرونا مبارزه با کرونا قرنطینه در خانه بمانیم نوجوانان جوانان کودکان خانه نشینی مشرق کارشناس ارشد روان شناسی خانواده ها لج بازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۷۷۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۵۰ هزار نسخه سرپایی از ابتدای طرح نوروزی

ایسنا/ایلام سرپرست معاونت دارو و غذای دانشگاه علوم پزشکی ایلام با اشاره به اقدامات صورت گرفته از ابتدای طرح سلامت نوروزی تا صبح امروز، گفت: 50 هزار و 959 مورد نسخه سرپایی و 5 هزار و 84 نسخه بستری در سطح داروخانه‌ها به ثبت رسیده است.

«یوسف زمانی» با بیان اینکه در این ایام تشدید ارزیابی و نظارت بر داروخانه‌ها و سلامت فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی توسط تمامی کارشناسان حوزه این معاونت صورت می‌گیرد، افزود: 79 مورد بازرسی و 57 مورد نمونه‌برداری از داروخانه‌ها و مواد غذایی و آشامیدنی صورت گرفته که شامل ثبت و گزارش مشاهده هرگونه عدم انطباق فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی در سطح عرضه و مصرف، پیگیری و انجام اقدامات قانونی موارد تخلف احتمالی، رسیدگی به شکایات مردمی مطابق با دستورالعمل‌های مربوطه به صورت مستمر در ایام نوروز در سراسر استان صورت می‌گیرد.

به گزارش ایسنا به نقل روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان،  زمانی به اهمیت پاسخگویی به مسائل دارویی در این ایام نیز اشاره و تصریح کرد: از ابتدای اجرای طرح سلامت نوروزی تا کنون، هزار و 102 مورد پاسخگویی به مسائل دارویی در سطح استان انجام شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سلامت روان سالمندان به اندازه هر زمان دیگری از زندگی مهمتر است
  • فرهنگسازی و ترویج کتابخوانی میان کودکان ضروری است
  • بیش از ۸۳ هزار مراجعه به مراکز درمانی همدان در نوروز امسال
  • آزادی ۴ زندانی جرایم غیر عمد به همت خدام الرضا
  • شما هم در تعطیلات خواب بی‌نظمی دارید؟ | خواب زیاد این بلاها را سر ما می‌آورد
  • درخواست سازمان نظام پزشکی از سازمان جهانی بهداشت برای لغو عضویت رژیم صهیونیستی
  • آستین: محافظت از غیرنظامیان در غزه یک موضوع اخلاقی است!
  • سازمان بهداشت جهانی خواستار حمایت از بیماران روانی در افغانستان شد.
  • برقراری بیش از ۴ هزار تماس با اورژانس در طرح سلامت نوروزی
  • ثبت ۵۰ هزار نسخه سرپایی از ابتدای طرح نوروزی