Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@03:59:16 GMT

تنها روش صحیح استفاده از ماسک +عکس

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۷۷۷۱۸

تنها روش صحیح استفاده از ماسک +عکس

با شیوع کروناویروس جدید و توصیه بسیاری از کشورها مبنی بر استفاده از ماسک، بسیاری از افراد در محیط‌های خارج از خانه از ماسک استفاده می‌کنند اما روش پوشیدن این ماسک‌ها در برخی از افراد اشتباه است و آن‌ها را بی‌اثر می‌کند.

به گزارش مشرق، متخصصان می‌گویند ممکن است افراد برای عادت کردن به استفاده صحیح از ماسک به زمان نیاز داشته باشند اما بهتر است بدانند در روش صحیح استفاده از ماسک‌ها فرد کمی احساس خفگی می‌کند که طبیعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: صحبت کردن روش اصلی انتقال «کرونا» اغلب مسافران مترو ماسک و دستکش ندارند استفاده از ماسک در مترو اجباری می‌شود

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی که مردم انجام می‌دهند این است که زمانی که ماسک به آن‌ها احساس ناراحتی می‌دهد، آن‌ را زیر بینی خود می‌کشند یا کاملاً از صورت خود پایین آورده و زیر چانه‌هایشان قرار می‌دهند تا کمی راحت نفس کشیده و استراحت کنند.

متخصصان می‌گویند پس از پوشیدن ماسک و خروج از خانه به هیچ وجه نباید به ماسک خود دست بزنید و آن را جابه‌جا کنید. اگر فکر می‌کنید استفاده از ماسک شما را با مشکل مواجه کرده و اذیت‌تان می‌کند، بهتر است از ابتدا از ماسک استفاده نکنیم.

در ادامه چند اشتباه رایج در استفاده از ماسک و در آخر روش درست پوشیدن آن به نقل از "نیویورک‌ تایمز" آورده شده است:

۱) ماسک خود را زیر بینی‌تان قرار ندهید. ×

۲) چانه خود را خارج از ماسک قرار ندهید. ×

۳) از ماسک‌های گشاد که لبه‌هایش با صورت‌تان فاصله دارد استفاده نکنید. ×

۴) ماسک را تنها تا نوک بینی قرار ندهید و آن را به گونه‌ای قرار دهید که تا بالای بینی‌تان را پوشش دهد. ×

۵) ماسک را زیر چانه خود و روی گردن‌تان قرار ندهید. ×

۶) ماسک را به گونه‌ای بپوشید که تمام صورت از زیر چانه تا بالای بینی و زیر چشم‌ها را بپوشاند. سعی کنید لبه‌های کناریِ ماسک با صورت‌تان شکافی ایجاد نکند و تا حد ممکن روی پوست صورتتان بچسبد.️

پس از این که ماسک خود را به روش صحیحِ بالا پوشیدید، نکات زیر را نیز برای ایمنی بیشتر رعایت کنید:

- همیشه قبل و بعد از پوشیدن ماسک، دستان خود را با آب و صابون بشویید یا با مایع مخصوص ضدعفونی کنید.

- هنگام پوشیدن و در آوردن ماسک به قسمت پوشش پارچه‌ای جلوی ماسک دست نزنید و بندها یا کش آن را گرفته و از صورت خود بردارید.

- ماسک را زمانی که داخل خانه هستید بپوشید و در بیاورید، چرا که محیط آسانسورها و راه‌پله‌ها می‌توانند مناطقی با آلودگی بالا باشند.

- ماسک‌های پارچه‌ای خود را به طور روزانه شسته و تمیز کنید و سپس آن‌ها را در محیط خشک قرار دهید.

- در صورت استفاده از ماسک نیز احساس اشتباه امنیت کامل نداشته باشید و موارد لازم از جمله فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنید.

- ماسک‌ها محافظت محدودی دارند و با وجود استفاده از آن‌ها باید فاصله خود را با دیگران حفظ کرده و دست‌های خود را مرتب بشویید. 

- فراموش نکنید در صورتی که حتی خودتان از ماسک استفاده کنید، نمی‌توانید تاثیرات دیگران بر شیوع را خنثی کنید و از همین رو رعایت تمامی نکات ایمنی از اهمیت بالایی برخوردار است.

منبع: ایسنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا مدافعان سلامت سال جهش تولید ماسک کروناویروس ویروس کرونا نیویورک تایمز سلامت استفاده از ماسک قرار ندهید ماسک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۷۷۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبات کمیسیون اصل نود در حوزه قیمت‌گذاری صحیح آرد و نان چیست؟

به گزارش قدس آنلاین، علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه اخیر کمیسیون متبوعش به ریاست نصرالله پژمانفر، گفت: این جلسه با موضوع بررسی افزایش کیفیت، غنی‌سازی و کاهش ضایعات نان و همچنین بررسی عملکرد دستگاه‌ها در خصوص زنجیره ارزش نان و ارتقاء بهره‌وری برگزار شد که مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی، مدیران وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جهاد کشاورزی، کشور، امور اقتصادی و دارایی، سپاه پاسداران، سازمان ملی استاندارد و کارشناسان دانشگاهی و مراکز پژوهشی حضور داشتند.

وی افزود: با توجه به مضرات فراوانی که آرد تصفیه شده (سفید) برای سلامت انسان دارد و مشروح آن در گزارش کارشناسی مرکز پژوهش‌های مجلس به استناد مطالعات داخلی و خارجی آمده و نارضایتی‌هایی که از این محل در اذهان مردم ایجاد شده است، کمیسیون اصل نودم قانون اساسی پیرو اظهار نظر کارشناسی مرکز پژوهش‌ها به موضوع ورود کرد و با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی جلسه‌ای تشکیل داد.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس ادامه داد: در این جلسه مصوباتی به تصویب اعضای کمیسیون رسید تا در اسرع وقت و با قید فوریت، اقدامات قابل نظارت با محوریت شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور توسط دستگاه‌های مسئول انجام شود.

خضریان در تشریح مصوبات کمیسیون اصل نود، گفت: تدوین استاندارد نان کامل و ابلاغ آن، تدوین شیوه نامه پخت نان کامل و نظارت بر اجرای آن توسط نانوایی‌ها، فرهنگ‌سازی مصرف نان کامل، حمایت از راه اندازی کارخانجات آرد کامل در سطح استان‌های کشور، توسعه استفاده از آرد کامل در صنف نانوایی، افزایش تعداد نانوایی‌هایی که از آرد کامل استفاده می‌کنند، اقتصادی کردن تولید آرد کامل و پخت نان کامل از جمله مصوبات اصلی کمیسیون بود.

وی اظهار کرد: در حال حاضر با وجود زحمات قابل تقدیری که دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشیده است، ولی هنوز با وضعیت مطلوب فاصله زیادی وجود دارد. در جلسه امروز کمیسیون تأکید شد که آرد کامل باید نرخ گذاری صحیحی داشته باشد تا کارخانجات آرد برای ورود به این حوزه تشویق شوند. همچنین بیان شد که قیمت تمام شده نان کامل باید به نحوی باشد که اقشار مستضعف نیز بتوانند از این نعمت بهره‌مند شوند و باید کارگروه‌های نظارتی در سطح استان‌ها امکان نرخ گذاری متفاوت برای واحدهای پخت نان کامل را فراهم کنند.

وی گفت: در این جلسه تأکید شد که هر چه سریعتر دستورالعمل پخت نان کامل به صورت فراگیر ابلاغ و بر اجرای آن نظارت کامل اعمال شود چرا که عدم رعایت نکات فنی تخمیر سلامت مردم را به خطر می‌اندازد. از این رو باید اقدامات اساسی برای فرهنگ‌سازی مصرف نان کامل و ایجاد هدفمند و برنامه‌ریزی شده مطالبه مردمی در این زمینه انجام شود. از سوی دیگر دستگاه‌های مربوطه به ویژه وزارت بهداشت باید نسبت به افزایش سطح آگاهی مردم در زمینه اصول پخت نان کامل در نانوایی‌ها اقدام کند تا از این طریق امکان نظارت فراگیر و مردمی فراهم شود و اطلاعیه‌ای در این زمینه در نانوایی‌ها نصب شود.

نماینده تهران ادامه داد: در این نشست مطرح شد که موضوع پخت نان کامل باید به عنوان هنر-صنعت، مجدداً در روستاهای کشور با رعایت موازین بهداشتی احیاء شود تا ضمن ایجاد اشتغال، منجر به بهبود هر چه بیشتر سلامت مردم شود. نانوایان باید طی یک نامه مشخص، در خصوص نحوه پخت نان کامل و رعایت اصول مربوطه آموزش حرفه‌ای ببینند. همچنین فراهم سازی دسترسی نانوایان علاقه‌مند به پخت نان کامل چه در روستا و چه در شهر به آرد کامل توسط شرکت بازرگانی دولتی در اسرع وقت فراهم شود.

این نماینده مجلس یازدهم بیان کرد: بر اساس مصوبه کمیسیون، دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی می‌بایست ظرف یک ماه نسبت به ارائه برنامه جامع توسعه نان کامل مشتمل را بر اهداف کمی و زمان‌بندی به کمیسیون اقدام کند. از سوی دیگر وزارت کشور نیز ظرف دو ماه اقدامات لازم برای قیمت‌گذاری صحیح آرد و نان کامل را به عمل آورده و مقرر شد سازمان ملی استاندارد حداکثر تا خردادماه آیین نامه مربوط به کارخانجات تولید آرد کامل را تصویب کند و وزارت بهداشت نتایج مطالعه اثرات مصرف نان کامل بر سلامت مردم را در اسرع وقت بررسی و اقدام به فرهنگ‌سازی کند. از سوی دیگر مقرر شد سازمان ملی استاندارد ظرف دو ماه نسبت به بازنگری و کاهش درصد سبوس‌گیری با تأکید بر نان لواش و تافتون اقدام کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • سمیرم و لنجان ۲۱ اردیبهشت ماه میزبان دور دوم انتخابات مجلس هستند
  • مصوبات کمیسیون اصل نود در حوزه قیمت‌گذاری صحیح آرد و نان چیست؟
  • ربات انسان‌نمای تسلا سال آینده آماده فروش می‌شود
  • فرهنگ عبور صحیح از خیابان
  • ایلان ماسک: اگر فرازمینی‌ها وجود داشتند من می‌فهمیدم
  • خود مراقبتی و تغذیه صحیح عاملی موثر در پیشگیری از بیماری‌های قلبی
  • آمار خوب سپاهان در ۳ بازی اخیر
  • «ایکس» به جنگ بات‌ها می‌رود
  • هنرنمایی ایرانی 16ساله، چشم ایلان ماسک را گرفت
  • ایلان ماسک با ممنوعیت تیک‌تاک مخالفت کرد