Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل جبهه پایداری تاکید کرد افرادی که تاکنون به مجلس نرفتند، وعده استیضاح می‌دهند.

«مرتضی آقاتهرانی» دبیرکل جبهه پایداری و نماینده منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم، در واکنش به اینکه گفته می‌شود شما یکی از کاندیداهای ریاست مجلس یازدهم هستید؟ به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: این مربوط به نمایندگان می‌شود که به چه کسی اعتماد کنند و چه کسی می‌تواند کار مجلس را برای آنها انجام بدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لذا باید منتظر ماند که وقتی وارد مجلس شدیم به چه کسی رأی می‌دهند. بهر حال هر فردی برنامه‌ای دارد البته باید خودمان را آماده کنیم که مجلسی در تراز انقلاب داشته باشیم. باید در این راستا کار و برنامه‌ریزی کرد که مجلس پرباری داشته باشیم تا بتواند به خوبی پاسخگو باشد.

او در پاسخ به اینکه برای ریاست مجلس کاندیدا خواهید شد و در این راستا برنامه‌ دارید؟ افزود: فعلا در حال انجام اقدامات مقدماتی هستیم و به شروع مجلس یازدهم نزدیک می شویم. هم‌اکنون خیلی از آن زمان فاصله داریم و باید دید که چه کسانی می‌آیند، چگونه است، چه ویژگی‌هایی دارند و چه کارهایی می‌خواهند انجام دهند و چقدر در توان آنهاست، باید نشست‌هایی گذاشت و صحبت‌های کرد که معلوم شود، چه باید کرد.

آقاتهرانی در پاسخ به اینکه شما به عنوان نماینده منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی به چه کسی برای ریاست مجلس رأی می‌دهید؟ تصریح کرد: من که هنوز نماینده نیستم؛ وقتی به مجلس بروم مشخص می‌شود. من روی این خیلی فکر می‌کنم مجلسی که می خواهیم داشته باشیم باید در تراز انقلاب باشد. در حال حاضر کرونا وارد کشور شده و کل جهان درگیر آن هستند. ببینید مردم چگونه مجاهدانه ورود کردند، واقعا برابر پزشکان خجالت می‌کشم، حدود 70 نفر از پزشکان در این راه جان خود را از دست دادند. حتی بازاری‌ها هم وارد عمل شدند، تعداد زیادی از صاحبخانه‌ها کرایه نگرفتند و به این صورت همه جامعه اعم از زن و مرد به میدان آمده‌اند و کسی مواردی از این قبیل که تو برای فلان حزب هستی، را نمی‌گوید. من نشنیدم بگویند این مریض عضو فلان گروه است. لذا همه داریم تلاش می‌کنیم و به این پیروزی هم افتخار می‌کنیم.

دبیرکل جبهه پایداری ادامه داد: وزارت بهداشت می‌گوید 20درصد این پیروزی برابر کرونا برعهده این نهاد است و 80 درصد این پیروزی سهم مردم است لذا این مردم شایسته خدمت هستند. آدم باید به مجلس و یا هر جای دیگر برود و به مردم خدمت کند. هر کسی به مردم خدمت کند، ضرر نمی‌بیند و خدا هم دست ما را می‌گیرد و یاری‌مان می‌کند. در حال حاضر اقتصاد بهم ریخته است و به بسیاری از وعده‌‌ها عمل نشده است، مجلس باید همه اینها را بررسی کند. در حقیقت به یک مجلس شجاع، انقلابی، بزرگ، فعال، کارآمد و کاردان نیاز داریم که الحمدالله نماینده‌هایی که دارم می‌بینم، نمایندگان خوبی هستند و امیدوارم این امیدی که مردم به این مجلس بستند، ناامید نشود و همه به وجود این مجلس افتخار کنند.

آقاتهرانی در پاسخ به این پرسش که برخی از نمایندگان منتخب به استیضاح‌های گسترده در بدو ورود به مجلس اشاره می‌کنند، چنین اقدامی در این شرایط درست است؟ اظهار کرد: پاسخ به این موارد از دور حرف زدن است و بسیاری از افراد هنوز به مجلس نرفتند بنابراین وعده‌هایی می‌دهند. آنها چون در مجلس نبودند، من در مجلس بودم و می‌دانم پیش از ورود هیچ چیزی نمی‌توان گفت باید بعد از ورود به مجلس صحبت کرد.

این نماینده منتخب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دولت باید سرخط شود و بررسی شود، به وعده‌هایی که داده عمل کرده است یا نه. به عنوان مثال مرکز پژوهش‌های مجلس در تحقیقی که در مورد علت عدم سرمایه‌گذاری مردم در اقتصاد انجام داده، به عمل مسئولان ملی به وعده‌های داده شده و اعمال نفوذ، تبانی و پارتی بازی اشاره کرده است.

آقاتهرانی در پایان یادآور شد: مجلسی در تراز انقلاب است که با هر نوع فساد اقتصادی برخورد کند و بسیار جدی در این قضیه ایستادگی و اگر مسئول یا مسئولانی مشکل دارند را قشنگ به محاکمه بکشاند و مطالبه کند. البته مجلس باید از اختیاراتی که دارد استفاده کند و بنده از اختیاراتی که در مجلس دارم، تلاش می‌کنم که حسن استفاده را داشته باشم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مرتضی آقاتهرانی مجلس یازدهم ریاست مجلس چه کسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۷۷۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطالبات دانشگاهیان دانشگاه آزاد مشهد از منتخبان مردم در مجلس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، جلسه‌ای با حضور استادان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی مشهد و نمایندگان منتخب مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی برگزار و دانشگاهیان مطالبات خود را از منتخبان مردم مشهد مطرح کردند.

محسن مرادی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی در این نشست با ارائه گزارشی مختصر از عملکرد این دانشگاه به بیان برخی از مسائل پیش روی دانشگاه آزاد اسلامی استان پرداخت و با تأکید بر ضررورت همراهی هر چه بیشتر نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بدنه دانشگاهی، مسائلی از جمله مطالبات بیمه‌ای، مسائل پیرامون تأمین مسکن استادان، کارکنان و ضرورت رفع وجود تبعیض بین دانشگاه آزاد اسلامی و سایر دانشگاه‌های دولتی در زمینه جذب اعتبارات پژوهشی و آموزشی را مطرح کرد.

ضرورت توجه ویژه نمایندگان مجلس به ظرفیت‌های پژوهشی دانشگاه

منتخب مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به نقش مؤثر نهاد‌های پژوهشی و دانشگاهی در عرصه برطرف کردن مشکلات جامعه در حوزه‌های تخصصی گفت: در کنار مجموعه متمرکز پژوهشی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، نهاد‌های دانشگاهی و پژوهشی محلی نیز می‌توانند نقش مهم و مؤثری را ناظر به نگاه‌های سیاستگزارانه و تبدیل تولید علم به گزاره‌های علمی برای سیاستگزاری ایفا کنند از این رو، ضروری است نمایندگان مجلس برای تأمین پشتوانه‌های فکری در قانونگذاری با بدنه دانشگاهی ارتباط مؤثر و مداوم داشته باشند.

میثم ظهوریان‌ابوترابی از تشکیل کمیسیون‌های تخصصی محلی به‌عنوان راهکاری برای استفاده هر چه بهتر از ظرفیت دانشگاهی در حوزه سیاستگزاری نام برد و افزود: تلاش می‌کنیم این موضوع را تا حد ممکن مورد توجه قرار دهیم.

وی بیان کرد: نهاد‌های آموزشی غیردولتی مانند دانشگاه آزاد اسلامی به دلیل محدودیت‌های دولت در عرصه تأمین نیاز‌های آموزشی به وجود آمده و در حقیقت برخی از بار‌های به زمین مانده دولت را برداشته‌اند؛ بنابراین نباید دولت با نگاه رقیب به آنها نگاه کرده و این نگرش باید تغییر کند.

منتخب مردم مشهد و کلات در مجلس با تأکید بر ضرورت ایجاد تغییرات در زمینه تعیین حقوق و دستمزد در قانون خدمات کشوری درباره ضرورت توجه به موضوع عفاف و حجاب در جامعه عنوان کرد: این موضوع از جمله مسائل هویتی است که باید مورد توجه قرار داشته باشد. مصوبه حجاب و عفاف مصوب مجلس که در مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان در رفت و برگشت بوده نیز به نسبت قوانین گذشته، قانون پخته‌تری است که بخش‌های مختلف در آن مورد توجه قرار گرفت.

ضرورت توجه به دو کلیدواژه «تحول» و «وحدت»

دیگر منتخب مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی باید نصب العین نمایندگان مجلس دوازدهم قرار بگیرد، عنوان کرد: سال‌هاست در کلام رهبر انقلاب اسلامی، موضوع اصولگرایی و اصلاح طلبی مطرح نمی‌شود و مهم، انقلاب اسلامی و پیشرفت کشور بوده، ایشان دو کلیدواژه جدی دارند که باید مورد توجه قرار بگیرد و این کلیدواژه‌ها «تحول» و «وحدت» است.

احسان عظیمی‌راد توضیح داد: دانشگاه آزاد اسلامی در کشور دچار برخورد دوگانه سیاسی است که نقات قوت آن را به حاشیه برده؛ بنابراین مورد کم توجهی وزارت علوم نیز قرار گرفته از این رو، برقراری عدالت در این زمینه باید مورد توجه مجلس شورای اسلامی نیز قرار بگیرد. نظارت بر اجرای قوانین از مهمترین وظایف نمایندگان مجلس بوده و این موضوع باید در مجلس دوازدهم به صورت جدی مورد توجه نمایندگان باشد تا آیین نامه‌های وضع شده در وزارتخانه ها، مانع از اجرای قوانین نشود.

وی از تشکیل ۲۰ کارگروه تخصصی در مشهد خبر داد که قرار است با حضور متخصصان در حوزه‌های مختلف به نمایندگان مجلس کمک کنند. همچنین نمایندگان نیز با تشکیل مجلس دوازدهم، در کنار برقراری ارتباط مداوم با بدنه مردمی، جلسات ثابت را با جوامع نخبگانی دانشگاهی برگزار خواهند کرد تا نگاه تخصصی بتواند برای رفع مسائل و مشکلات اجتماعی مورد توجه قرار بگیرد.

دیگر منتخب مردم مشهد و کلات در مجلس بر مطالبه مردمی از نمایندگان مشهد و کلات برای استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت‌های شهرستان کلات تأکید کرد.

به گزارش آنا، اعتقاد نمایندگان به این که مجلس باید در رأس امور قرار داشته باشد، توجه نمایندگان به مأموریت اصلی خود یعنی تقنین و نظارت بر اجرای قوانین، حضور فعال نمایندگان در کمیسیون‌های تخصصی که تحصیلات دانشگاهی آنها در آن زمینه بوده، حضور فعالانه نمایندگان در مجلس، استفاده از ابزار‌های قانونی مانند سوال و استیضاح در موارد ضروری و بدون رعایت تعارفات با افراد، توجه به این که آثار فعالیت نمایندگاه در سال‌های پس از پایان دوران نمایندگی آنها نیز در جامعه باقی می‌ماند، حمایت نمایندگان از جامعه دانشگاهیان، توجه به قوانین و مسائلی از جمله موضوع عفاف و حجاب، تلاش برای تحقق شعار سال، حمایت از تولیدکنندگان، توجه به مسائل و مشکلات زنان شاغل و ... از جمله مواردی بود که در این جلسه به آن اشاره شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مطالبات دانشگاهیان دانشگاه آزاد مشهد از منتخبان مردم در مجلس
  • نایب رئیس مجلس: برخورد تند در لایحه حجاب با افرادی است که تعمدا هنجارشکنی کنند/ کسانی که حجاب غیرکاملی دارند، داغ و درفش نمی‌شوند
  • افزایش قیمت کارخانه ای این خودرو کلید خورد | منتظر افزایش قیمت‌ سایر خودروها باشیم؟
  • درخواست از بیت رهبری درپی تکرار یک ادعای عجیب درباره ریاست مجلس آینده
  • مساله بحرین و استیضاح دولت هویدا + عکس های تاریخی
  • نماینده مجلس: کاش رئیسی، بلوچ بود
  • وعده صادق هیمنه اسرائیل را فرو ریخت/ نیرو‌های مسلح ما آماده و منتظر فرمانده کل قوا هستند
  • معین الدین سعیدی: کاش رئیسی، بلوچ بود؛ انتظار دارند صرفا مجیزگوی دوستان باشیم
  • مجلس جدید قوانینی را وضع کند که تحولات اقتصادی را به دنبال داشته باشد
  • بسیاری از مردم هر سال منتظر برگزاری نمایشگاه کتاب تهران هستند