Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@10:24:56 GMT

نحوه فعالیت مطب‌های کرمانشاه در روزهای کرونایی

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۷۹۱۵۲

نحوه فعالیت مطب‌های کرمانشاه در روزهای کرونایی

ایسنا/کرمانشاه رییس سازمان نظام پزشکی استان کرمانشاه نحوه فعالیت مطب‌های پزشکی استان را تشریح کرد.

دکتر محمدباقر حیدری در گفت و گو با ایسنا با اشاره به ابلاغ دستورالعمل جدید در خصوص نحوه فعالیت مطب پزشکان در روزهای شیوع بیماری کرونا گفت: بر اساس این دستورالعمل ابلاغی در طرح فاصله گذاری اجتماعی هوشمند، تمامی کیلینیک‌های ویژه، درمانگاه‌های شبانه روزی، داروخانه‌های شبانه روزی، آزمایشگاه‌ها و فیزیوتراپ‌ها به همراه مطب پزشکان متخصص در رشته های ضروری از جمله عفونی، اطفال، زنان و زایمان، داخلی و ریه باید در این روزهای شیوع بیماری کرونا حتما فعال باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سایر مطب‌های پزشکی مختارند در این روزها فعال بوده یا تعطیل باشند که عمدتا به نظر می‌رسد بیش از 95 درصد مطب‌های استان فعال شوند.

حیدری تصریح کرد: مطب هایی که ضرورتی برای فعالیت آنها در این روزهای کرونایی وجود ندارند در صورتی که تمایل به فعالیت داشته باشند باید رعایت نکات بهداشتی را داشته و نکات ضروری در بحث فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

وی افزود: پزشکان مطب موظف هستند نکات ضروری در بحث استفاده از ماسک و دستکش را برای خود و پرسنل مطب رعایت کرده و نسبت به رعایت نکات بهداشتی از سوی بیماران نیز توجه داشته باشند.

حیدری خاطرنشان کرد: پزشکان باید به منشی‌ها خود متذکر شوند که نوبت دهی را طوری تنظیم کنند که تجمعی در محیط مطب صورت نگیرد و بیماران بتوانند در محیطی خلوت به راحتی ویزیت شده و خارج شوند.

وی با بیان اینکه به همه پزشکان ابلاغ شده که تنها کارهای اورژانسی و ضروری را برای بیماران انجام دهند، گفت: بطور مثال اگر فرد مراجعه کننده به مطب می خواهد خال بردارد یا اعمالی از این دست انجام دهد، پزشک باید انجام این اعمال را مدتی به تاخیر بیندازد و ضرورتی برای انجام این کارها در این شرایط وجود ندارد.

وی با اشاره به ضرورت دوچندان رعایت نکات بهداشتی در مطب‌های دندانپزشکی، اظهار کرد: به همه دندانپزشکان ابلاغ شده که اعمال غیرضروری مانند ارتودنسی، سفید کردن دندان و ... را فعلا انجام نداده و تنها کارهای ضروری مانند عصب کشی و پُرکردن دندان و ... را انجام دهند.

رییس سازمان نظام پزشکی استان کرمانشاه در خصوص ساعت کار مطب‌های استان نیز تصریح کرد: ساعت کار مطب‎ها همانند گذشته است و تغییری نداشته و عمدتا در ساعات بعدازظهر فعال هستند.

حیدری با توجه به شیوع بیماری کرونا و لزوم خانه نشینی افراد، از مردم خواست تا از مراجعات غیرضروری و غیراورژانسی به مطب پزشکان خودداری کنند.

وی افزود: افراد باید بدانند هرچه در سطح جامعه کمتر حاضر شوند، شانس ابتلا به بیماری کرونا کمتر می‌شود، بنابراین اگر افراد مشکل جسمی دارند که می توانند تحمل کنند بهتر است مراجعه به پزشک را به تاخیر بیندازند و تنها برای کارهای ضروری به مطب مراجعه کنند.

این مسئول همچنین توصیه کرد: افراد قبل از مراجعه با مطب پزشک تماس داشته و از فعالیت کار مطب اطمینان حاصل کنند و هنگام مراجعه نیز رعایت فاصله با سایر افراد را داشته و حتما از ماسک و دستکش استفاده کنند.

رییس سازمان نظام پزشکی کرمانشاه در پایان خاطرنشان کرد: هم اکنون بیش از 3200 پزشک، دندانپزشک، داروساز، ماما، کارشناسان علوم آزمایشگاهی، کارشناسان پروانه دار از جمله فیزیوتراپ ها، کارشناس تغذیه و ... عضو سازمان نظام پزشکی استان هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی كرمانشاه منطقه کرمانشاه کروناویروس سازمان نظام پزشکی پزشکی استان مطب پزشک مطب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۷۹۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمار پزشکان متخصص در شهرستان‌های همدان افزایش یافت

به گزارش جام جم آنلاین همدان، دکتر محمدمهدی مجذوبی اظهار داشت: توسعه متوازن و متناسب با ظرفیت شهرستان‌ها در راستای افزایش دسترسی به خدمات درمانی از اولویت‌های اصلی دانشگاه علوم پزشکی همدان است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: حضور پزشکان بومی در همدان و جذب نیروهای جدید متخصص و فوق‌تخصص بخش زیادی از کمبودها را رفع کرده و هم اینک همه مراکز درمانی استان همدان دارای متخصص رادیولوژی خانم است.

وی از افزایش بی‌سابقه نیروی متخصص در شهرستان بهار خبر داد و گفت: ۲۸ متخصص در رشته‌های ارتوپدی، قلب و عروق، زنان و زایمان، آسیب‌شناسی، داخلی، عفونی، بیهوشی، پوست، اورولوژی، رادیولوژی، روان‌پزشکی و کودکان در این شهرستان حضور دارند.

دکتر مجذوبی بیان کرد: برای نخستین بار در شهرستان بهار پزشک متخصص ارتوپد جذب شده و خدمات تخصصی ارتوپدی در این شهرستان به مردم ارائه می شود همچنین تعداد نیروهای متخصص در رشته‌های قلب و عروق، اورولوژی و آسیب‌شناسی افزایش چشمگیری داشته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: با وجود فاصله کم شهرستان بهار تا همدان تمام متخصصین در این شهرستان حضور دارند و آماده خدمت‌رسانی به مردم هستند.

وی عنوان کرد: ۳۴ نیروی متخصص در شهرستان تویسرکان در رشته‌های مغز و اعصاب، روان شناسی، قلب و عروق، داخلی، عفونی، گوش ،حلق و بینی، کودکان، رادیولژی جراح عمومی به بیماران به صورت شبانه روزی خدمات ارائه می‌دهند.

دکتر مجذوبی ادامه داد: تا ۲ سال گذشته این شهرستان از متخصصان طب فیزیکی و توانبخشی، جراح مغز و اعصاب بی بهره بود اما در حال حاضر ظرفیت نیروی متخصص در بیشتر رشته‌ها افزایش یافته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار داشت: شهرستان نهاوند هم از پزشکان متخصص برای تمام رشته‌های تخصصی بهره می‌برد و تعداد نیروهای متخصص ارتوپدی از یک به سه نفر در ۲ سال اخیر افزایش داشته است.

وی افزود: هم اینک همه خدمات تخصصی طب فیزیکی و توان‌بخشی، روان‌شناسی، زنان و زایمان، بی‌هوشی، پوست و مسمومیت در ۲ بیمارستان نهاوند به مردم ارائه می‌شود.

مجدوبی بیان کرد: برای نخستین بار در ملایر علاوه بر حضور همه متخصصان در رشته‌های مختلف و ارائه خدمات فوق تخصصی، خدمات تخصصی دندان‌پزشکی دهان و دندان، درمان ریشه، جراح فک و صورت، رادیولوژی پیش بینی شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان همچنین از انجام خدمات تخصصی ناباروری در ملایر خبر داد و گفت: همه خدمات مربوط به ناباوری، زنان و زایمان و روان شناسی در این مرکز ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: شهرستان‌های رزن، کبودرآهنگ، فامنین و سایر شهرستان‌های استان هم ظرفیت پزشکان متخصص به میزان قابل‌توجهی افزایش‌یافته است.

به گفته وی افزایش نیروهای متخصص و حضور متخصصان در شهرستان‌های استان همدان سبب کاهش هزینه درمان، کاهش اتلاف وقت بیماران و افزایش دسترس‌ بیماران به خدمات بهداشت و درمان شده است.

دیگر خبرها

  • وزیر کشور: اساس طرح نور اصلاح با تذکر است / مأموران فراجا برای نحوه برخورد توجیه شده‌اند
  • اساس طرح نور اصلاح با تذکر است/ ماموران فراجا برای نحوه برخورد توجیه شده‌اند
  • خدمت بی منت بسیج جامعه پزشکی یزد
  • فعالیت مستمر ۶۵ تیم نظارتی پلیس راه در محورهای مواصلاتی کرمانشاه
  • خدمت بی منت بسیج جامعه پزشکی
  • قم کمبود پزشک متخصص و عمومی دارد
  • شمار پزشکان متخصص در شهرستان‌های همدان افزایش یافت
  • خدمت پزشکان قمی، به بیش از ۵ هزار نفر در اندیکا
  • نشست بررسی نحوه خروج اتباع غیر مجاز
  • جلب مشارکت خیرین در امر سلامت ضروری است