Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شیوه نامه فعالیت آزمایشگاه ها و کارگاه‌های دانشگاه آزاد اسلامی در شرایط فاصله گذاری هوشمند ناشی از شیوع کرونا را ابلاغ کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر طهرانچی در این بخشنامه تأکید کرده، با شیوع ویروس کرونا و نقش تأثیرگذار قرنطینه و فاصله گذاری اجتماعی در مهار این بیماری، محدودیت هایی برای بسیاری از فعالیت های اجتماعی از جمله فعالیت های آموزشی و پژوهشی مراکز آموزش عالی و دانشگاه ها به وجود آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لیکن در کنار لزوم مقابله با کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی، موضوع انجام بهینه این فعالیت ها نیز باید مورد توجه باشد. از این رو با توجه به جایگزینی طرح فاصله گذاری هوشمند به جای فاصله گذاری اجتماعی، انجام فعالیت های پژوهشی در دانشگاه می تواند ضمن رعایت کلیه موارد پروتکل های بهداشتی توصیه شده از سوی مراجع ذیصلاح انجام شود.

دانشگاه آزاد اسلامی در جایگاه یکی از ارکان قدرتمند علمی کشور و به عنوان یک دانشگاه پیشرو و حل مسأله، همواره در تلاش است با تکیه بر توانمندی نیروی انسانی و امکانات و ظرفیت تجهیزاتی خود در حل مسائل و مشکلات کشور گام های اساسی برداشته و در جهت توسعه و پیشرفت کشور به ویژه در مقاطع حساس و سرنوشت ساز، فعالانه به ایفای نقش بپردازد. در همین راستا با توجه به شرایط خاص پیش آمده در کشور به واسطه شیوع ویروس Covid-19، به منظور بهره برداری بهینه از امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی برای کمک به رفع نیازهای بهداشتی جامعه و از سوی دیگر پاسخگویی به نیازهای پژوهشی ضروری، به خصوص نیازهای تحقیقاتی دانشجویان تحصیلات تکمیلی، شیوه نامه فعالیت آزمایشگاه ها و کارگاه ها در شرایط فاصله گذاری هوشمند ناشی از شیوع کرونا به رؤسای استان ها ابلاغ می شود.

از جمله اهداف این شیوه نامه، کمک به انجام فعالیت های پژوهشی ضروری مربوط به رساله های دکترای تخصصی و پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکترای حرفه ای، تسهیل شرایط استفاده از امکانات آزمایشگاهی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی و کمک به کاهش حجم جابه جایی دانشجویان بین محل سکونت و تحصیل، استفاده از امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی واحدهای دانشگاهی برای تولید محصولات یا ارائه خدمات در راستای خدمت رسانی به جامعه و نظام بهداشتی و درمانی کشور به منظور مقابله با ویروس کرونا، ادامه روند همکاری آزمایشگاه ها و کارگاه های واحدهای دانشگاهی با واحدها و سازمان های خارج از دانشگاه از جمله واحدهای صنعتی، گمرک، سازمان ملی استاندارد و...، مرتفع شدن نیاز آزمایشگاهی و کارگاهی ضروری طرح های پژوهشی اعضای هیأت علمی دانشگاه و امکان انجام ارزیابی های دوره ای تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته و رعایت اصول نگهداری آنها به منظور جلوگیری از خسارت های احتمالی است.

در این بخشنامه آمده است: به منظور ایجاد فاصله مطمئنه بین افراد حاضر و کنترل بهتر فضا در آزمایشگاه، بر اساس پروتکل های بهداشتی لازم است، حداکثر تعداد افراد حاضر در آزمایشگاه طوری تعیین شود که اصول فاصله گذاری اجتماعی رعایت و فاصله افراد کمتر از 2 متر نباشد. همچنین لازم است کلیه سطوح و وسایل و تجهیزات مورد استفاده در هر نوبت کاری در انتهای کار با نظارت مسئول آزمایشگاه توسط مواد ضدعفونی کننده مناسب به طور کامل ضدعفونی شود. ضروری است کلیه افراد حاضر در محیط آزمایشگاه یا کارگاه همواره از دستکش و ماسک بهداشتی استفاده کنند و از ورود افراد با علایم مشکوک به کرونا به محیط آزمایشگاه و کارگاه ممانعت شود. در صورت فعالیت همزمان چندین آزمایشگاه، از تردد غیرضروری بین آزمایشگاه ها خودداری شود.

براساس بندهایی از این بخشنامه، لازم است هر یک از واحدهای دانشگاهی در اسرع وقت نسبت به آماده سازی فضای آزمایشگاهی یا کارگاهی مورد نیاز برای انجام پروژه های تحقیقاتی مربوط به پایان نامه ها و رساله های دانشجویی متناسب با شرایط خاص فعلی اقدام کنند. به همین منظور ضمن استقرار تجهیزات و امکانات مورد نیاز دانشجویان در آزمایشگاه های مشخص، نسبت به تهیه کلیه اقلام بهداشتی مورد نیاز برای کار در این فضاها از قبیل مواد ضدعفونی کننده مناسب سطوح، دست و همچنین ماسک بهداشتی و عینک اقدام کنند.

در صورتی که امکان تأخیر در انجام آزمایشات مربوط به پایان نامه یا رساله دانشجویان تحصیلات تکمیلی وجود نداشته باشد و در صورت ضرورت برای حضور دانشجو در آزمایشگاه، لازم است تا در هر واحد دانشگاهی درخواست مربوطه از سوی استاد راهنمای پایان نامه/رساله به معاونت پژوهشی/ علمی واحد ارسال شود. معاونان پژوهشی/علمی واحدهای دانشگاهی موظفند با هماهنگی مدیر آزمایشگاه های واحد براساس ظرفیت آزمایشگاه ها نسبت به تنظیم برنامه زمانبندی این شیوه نامه برای حضور دانشجویان معرفی شده اقدام کنند.

همچنین حضور فیزیکی کارشناسان آزمایشگاه ها به صورت شیفتی در آزمایشگاه های فعال جهت انجام پروژه های تحقیقاتی مربوط به پایان نامه ها و رساله های دانشجویی ضروری است.

در این بخشنامه تأکید شده که با توجه به اشتغال به تحصیل تعدادی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در شهرهای غیر از محل سکونت خود، نظر به ضرورت رعایت توصیه های بهداشتی و راهکارهای ارائه شده برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، به منظور کاهش حجم جابجایی افراد، این دسته از دانشجویان می توانند از امکانات موجود آزمایشگاه ها و کارگاه های واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی محل سکونت خود استفاده کنند.

در صورت ضرورت به استفاده از امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی برای انجام طرح های پژوهشی، چنانچه به هیچ عنوان امکان تعویق زمان انجام آزمایشات مربوطه وجود نداشته باشد، لازم است درخواست استفاده از امکانات آزمایشگاهی /کارگاهی واحد با ذکر دلایل توجیهی توسط مجری طرح به معاونت پژوهشی علمی واحد ارائه شود. معاونان پژوهشی/علمی واحدهای دانشگاهی موظفند با درنظر گرفتن شرایط آزمایشگاه های واحد و با توجه به اولویت های موجود، نسبت به بررسی درخواست ها اقدام کنند. در صورت تأیید معاونت پژوهشی واحد امکان استفاده از امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی برای مجری طرح فراهم خواهد بود.

در این بخشنامه آمده است، استفاده از امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی واحدهای دانشگاهی به منظور تولید محصولات بهداشتی و همچنین ارائه خدمات آزمایشگاهی در راستای مقابله با کرونا ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی برای حفظ سلامت نیروی انسانی شاغل در آزمایشگاه و کارگاه با نظر رؤسای واحدهای دانشگاهی در اولویت است. لازم است تا گزارش محصولات و خدمات ارائه شده در این خصوص به پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی ارسال شود.

با توجه به فعالیت تعدادی از آزمایشگاه های واحدهای دانشگاهی به عنوان آزمایشگاه همکار استاندارد و یا در قالب ارائه خدمات آزمایشگاهی و کارگاهی به واحدهای صنعتی خارج از دانشگاه، در صورت وجود تقاضا، ارائه خدمات مذکور براساس شرایط واحد و اولویت های برنامه آزمایشگاه ها و کارگاه ها با نظر رؤسای واحد بلامانع است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، در این بخشنامه تأکید شده با توجه به تعطیلی ناپذیری فعالیت های پژوهشی و به منظور تسهیل روابط بین دانشجو و اعضای هیأت علمی در راستای راهبری رساله ها، پایان نامه های دانشجویی، پروژه، کارآموزی و ... واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی موظف هستند از بستر فضای مجازی استفاده مؤثر کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامي فاصله گذاری هوشمند کروناویروس آزمایشگاه ها و کارگاه آزمایشگاه ها و کارگاه ها دانشگاه آزاد اسلامی پروتکل های بهداشتی واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد واحدهای دانشگاه پایان نامه ها ارائه خدمات اقدام کنند فعالیت ها شیوه نامه علمی واحد رساله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۷۹۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه مشاغل خانگی راهی برای ایجاد اشتغال و رونق تولید 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، ناهید فلک الدین کارآفرین و بافنده فرش با راه اندازی کارگاه تولید و بافت فرش دست باف، گلیم، گبه توانسته است برای ۲۰ نفر از بانوان علاقمند به فعالیت در این حرفه اشتغال ایجاد کند.

این کارآفرین موفق سالانه بیش از ۵۰۰ متر مربع فرش، گلیم. گبه تولید می‌کند.

مسئول فنی و حرفه‌ای شهرستان نهاوند گفت: در این شهرستان بیش از ۲۸ کارگاه تولید وبافت فرش فعالیت داد.

سیما فاطمی با بیان اینکه به فعالان این حوزه گواهینامه مهارت بین‌المللی داده می‌شود افزود: همچنین این افراد برای دریافت تسهیلات به اداره صنعت معدن تجارت معرفی می‌شوند.

 

دیگر خبرها

  • آخرین مهلت ارائه پروپوزال به فراخوان طراحی سامانه هوشمند تشخیص بیماری‌های دندان
  • جذب هسته‌های فناور جدید در دانشگاه آزاد تربت‌حیدریه
  • ارائه خدمات آزمایشگاهی به بیش از ۲۰۰۰ نفر در تعطیلات نوروز در هرمزگان
  • ۷۹ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد درالبرز معدوم شد
  • پیمودن هزاران کیلومتر فاصله برای خدمت به هموطنان قصرقندی
  • صدور ۶۱۹ پروانه تولید صنایع دستی در گیلان
  • ظروف سفالی سوغات مسافران نوروزی در سفر به میبد
  • فعالیت ۴۵ کارگاه تولیدی در شهرستان نیر
  • تولد نخستین دوقلو‌های سال ۱۴۰۳ در استان سمنان
  • توسعه مشاغل خانگی راهی برای ایجاد اشتغال و رونق تولید