Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید مسعود سیادتی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: شیوع ویروس کووید-۱۹ بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی و کسب و کار شهروندان را تحت تاثیر قرارد داده که کاهش درآمدها مهترین پیامد این امر است.

وی افزود: محاسبه عوارض‌های قابل پرداخت به شهرداری‌ها بر اساس تعرفه‌های سال گذشته از مصوبات جلسه شامگاه یکشنبه شورای شهر سمنان است که به منظور کاهش پیامدهای منفی شیوع کرونا در جامعه و حمایت از شهروندان به تایید اعضا رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیادتی با تاکید بر اینکه این تخفیف تنها تا ۱۵ اردیبهشت ۹۹ قابل اجراست، ادامه داد: تخفیف مذکور کلیه عوارض‌ها مانند عوارض ماده ۱۰۰، عوارض نوسازی و عمران شهری، عوارض کسب و پیشه (مشاغل)، بهای خدمات مدیریت پسماند (مسکونی و غیرمسکونی) و عوارض سالیانه خودروها را شامل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شهروندان باید با پرداخت به هنگام عوارض پایدار، در توسعه و عمران شهر خود سهیم باشند، گفت: درآمدهای مورد نیاز شهرداری برای تامین اداره شهر باید حرکت شهر به سمت توسعه پایدار را شتاب بخشد تا فرصت زندگی برای نسل‌های حال و آینده نیز به درستی فراهم آید.

وی با اشاره به اینکه شهرداری سمنان تخفیف‌های ویژه‌ای را برای عوارض احیای بافت فرسوده در نظر گرفته است، گفت: اعمال این تخفیف‌ها نیز تا ۱۵ اردیبهشت امسال تمدید شد.

رییس شورای شهر سمنان اضافه کرد: فرهنگ‌سازی به منظور آگاهی بخشی به عموم جامعه نسبت به اهمیت و ضرورت حفظ و احیای این بافت‌ها، خانه‌ها و بناها از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است که دستگاه‌های اجرایی با همکاری و همیاری رسانه ها می‌توانند به این مهم دست پیدا کنند.

سمنان در جنوب رشته کوه البرز و شمال دشت کویر، در فاصله ۲۱۶ کیلومتری تهران و در مسیر تهران به مشهد قرار دارد.

از ۲ هزار و ۹۵۰ هکتار محدوده شهر سمنان ۴۵۰ هکتار بافت فرسوده است که ۲۵۰ هکتار بافت تاریخی شامل بناهای تاریخی است و ۴۳ هکتار بافت ویژه شامل مسجد امام(ره)، مسجد جامع، امامزاده یحیی(ع)، راسته بازار و بازار شیخ علاالدوله محسوب می شود.

برچسب‌ها کرونا شهرداری سمنان ویروس کرونا شورای شهر سمنان مدیریت شهری عوارض شهری پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا شهرداری سمنان ویروس کرونا شورای شهر سمنان مدیریت شهری عوارض شهری کرونا شهرداری سمنان ویروس کرونا شورای شهر سمنان مدیریت شهری عوارض شهری شهر سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۷۹۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا ۱۵ اردیبهشت‌ تمدید شد

سخنگوی شهرداری تهران از تمدید ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا ۱۵ اردیبهشت سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عبدالمطهر محمدخانی در حاشیه دویست و بیست و هشتمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران در رابطه با طرح ترافیک خبرنگاری اظهار کرد: ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاری تا ۱۵ اردیبهشت تمدید شد. خبرنگاران از درگاه یا اپلیکیشن شهرزاد می‌توانند برای ثبت‌نام مراجعه و اقدام کنند. بعد از پایان ثبت‌نام‌ها جمع‌بندی صورت می‌گیرد و در مورد تعداد سهمیه‌ها اقدام می‌کنیم.

وی افزود: تا زمان تصمیم‌گیری نهایی درباره طرح‌های جدید و ابلاغ آنها، طرح ترافیک قبلی ادامه خواهد داشت.

سخنگوی شهرداری تهران با بیان اینکه اولویت شهرداری تهران ارائه خدمات در بستر جدید سامانه شهرزاد است، تصریح کرد: یکی از ویژگی این سامانه این است که از طریق سامانه شهرزاد در همه گوشی‌های هوشمند این دسترسی وجود دارد و ثبت‌نام در این سامانه مسیر ساده‌تری پیدا کرده است.

محمدخانی ادامه داد: اگر کسی هم در سامانه «تهران من» ثبت‌نام کرده باشد به سامانه شهرزاد منتقل می‌شود. تعامل ما با خبرنگاران در موضوع طرح ترافیک خبرنگاری از طریق سامانه شهرزاد است.

وی در مورد احتمال افزایش اعتبار کارت بلیت مترو خبرنگاران گفت: کارگروهی از سوی شورای شهر تهران در این خصوص تشکیل شده و در این خصوص باید تصمیم بگیرد، پیشنهاد ما افزایش این مبلغ است. امیدواریم که این عدد با نظر کارگروه افزایش پیدا کند.

کد خبر 745105

دیگر خبرها

  • ۲۵ درصد تخفیف پرداخت عوارض شهرداری قم تا پایان تیرماه
  • پرداخت ۶۴۴ میلیارد تومان عوارض مالیاتی در خراسان جنوبی
  • پرداخت بیش از ۶ هزار میلیارد عوارض مالیاتی در خراسان جنوبی
  • مجوز احداث ۲ باب هتل در تبریز صادر شد
  • خدمت رفاهی جدید برای مستمری بگیران کمیته امداد + جزئیات
  • تصویب لایحه تخفیف عوارض ۳۲ درصدی شهرداری به شهروندان شیرازی
  • دسترسی به بافت تاریخی شیراز تسهیل می‌شود
  • ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا ۱۵ اردیبهشت‌ تمدید شد
  • معافیت ۲۷ هزار مددجوی کمیته امداد از پرداخت عوارض
  • ارائه تخفیف ۴۰ درصدی برای اجرای طرح کلید به کلید