Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-23@23:05:56 GMT

دانشگاه علوم پزشکی بزرگترین مصرف کننده ماسک است

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۷۹۹۴۲

دانشگاه علوم پزشکی بزرگترین مصرف کننده ماسک است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری به نقل از وب دا   ،دکتر مجید شیرانی در ارتباط تلفنی با بخش خبر ۲۰ صدا و سیمای مرکز استان در بیست و چهارمین روز از فروردین ماه ۹۹، در خصوص کمبود ماسک در برخی داروخانه های سطح استان اظهار داشت: پس از شیوع بیماری کووید ۱۹، تقاضا برای خرید ماسک افزایش یافت در حالی که ظرفیت تولیدی کشور عدد خاص و تناسبی بین میزان تقاضاها و ظرفیت تولید نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: هر چند ظرفیت تولید ۲ تا ۳ برابر افزایش یافت، اما همچنان با کمبود مواجه هستیم و اولویت تامین ماسک برای کادر بهداشتی و درمانی در حال خدمت در خط مقدم جبهه مقابله با کرونا و متصدیان مشاغل فعال و پر خطر می باشد.
دکتر شیرانی افزود: با افزایش خط تولید ماسک وضعیت توزیع آن در داروخانه ها بهتر شده و ماسک فیلتر دار تا حدودی در داروخانه ها موجود و تعدادی ماسک سه لایه نیز از هفته آینده توزیع خواهد شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به فعال شدن کارگاه های تولید ماسک توسط گروه های خود جوش مردمی و بسیجیان و نهادهای مختلف خاطر نشان کرد: ماسک های تولیدی در این کارگاه ها قابلیت توزیع در مراکز بهداشتی و درمانی ندارد ولی در بین مردم با شعار "من برای تو ماسک میزنم تو برای من ماسک بزن" برای همگان قابل استفاده و دارای مزیت می باشد.
دکتر شیرانی در پایان اظهار امیدواری کرد: با فروکش کردن بیماری و افزایش ظرفیت کارگاه های تولید ماسک، وضعیت توزیع ماسک در استان نیز بهبود یابد.

46
 

کد خبر 1376192

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان چهارمحال و بختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۷۹۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش چشمگیر آمار سرطان در استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، محمود شهامت در آئین تودیع و معارفه مدیران سابق و جدید بیمارستان شهید جلیل یاسوج افزود: روزانه ۳ نفر در استان به شکل میانگین به سرطان مبتلا می‌شود. وی ادامه داد: تغذیه، محوری‌ترین مسئله در بحث سرطان است. شهامت با تاکید بر نظارت بر تولید محصولات غذایی، گفت: مواد غذایی که به عنوان ضد سرطان و آنتی اکسیدان مطرح است، خود عامل سرطان است. معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: چرا در بخش سلامت فقط دانشگاه علوم پزشکی محور است و باید دید نقش سایر بخش‌ها و دستگاه‌ها به چه شکل است؟ شهامت تصریح کرد: نقش جهاد کشاورزی ما و بخش‌های متولی در سلامت غذایی چگونه است؟. شهامت خواستار تشکیل کارگروهی در محور سلامت شد و ادامه داد: کمبود این کارگروه در استان احساس می‌شود. معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان خاطرنشان کرد: در بحث مطالبات بیمه‌ای باید اقدامات مطلوب و مناسبی شکل بگیرد و مشکلات و موانع برطرف شود. شهامت با اشاره به تلاش برای رفع مشکلات معوقات کارکنان بیمارستان‌ها، گفت: در بخش کارانه‌ها و معوقات بروزرسانی از مواردی است که هدفگذاری شد.

دیگر خبرها

  • انواع شیرخشک در تمام داروخانه‌های قم موجود است
  • واکسیناسیون فلج اطفال در مناطق عشایری کرمانشاه
  • مشاهده سرو یک نوع قلیان کشنده در کافه‌های لاکچری شهرهای تهران، تبریز و شیراز | بعد از کشیدن این قلیان افراد از خود بی‌خود شده و بعد بیهوش می‌شوند
  • پدیده عجیب قلیان اکسیژن در کافه‌های تهران؛ قلیان اکسیژن چیست؟
  • افتتاح سرای دانشجویی دخترانه با ظرفیت ۲۵۰ دانشجو
  • افزایش چشمگیر آمار سرطان در استان
  • پدیده عجیب قلیان اکسیژن در کافه‌های تهران
  • "قلیان اکسیژن"؛ بازی با جان جوانان در کافه‌های تهران
  • بازی با جان جوانان در کافه‌های تهران با سرو قلیان اکسیژن
  • سرطان روده بزرگ سهم ۱۰درصدی از کل سرطان‌ها دارد