Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی از پویش استانی در خانه کتاب بشنویم در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا درآذربایجان شرقی، سیدمحمدحسین بلاغی با بیان این مطلب اظهار کرد: همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی، پویش استانی در خانه کتاب بشنویم با همکاری حوزه هنری آذربایجان شرقی و بسیج هنرمندان استان برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: این طرح با توجه به شرایط ایجاد شده در رابطه با گسترش بیماری کرونا، با هدف ترغیب مردم به ماندن در خانه و بر طرف کردن بخشی از نیازهای فرهنگی مردم انجام می گیرد.

 

رئیس حوزه هنری استان در ادامه اظهار کرد: علاقمندان می توانند کتاب های صوتی منتشر شده در حوزه تاریخ شفاهی را سایت حوزه هنری آذربایجان شرقی به نشانی artabriz.ir دریافت کنند و به 10 نفر از عزیزانی که بهترین خلاصه کتاب را بنویسند، هدایای نفیسی اهدا می شود.

 

وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه حوزه هنری استان برنامه های مختلف فرهنگی را در هفته هنر انقلاب اسلامی از سوی فضای مجازی برگزار می کند، ادامه داد: برپایی نمایشگاه های مجازی، برگزاری عصر شعر روایت قلم، برگزاری عصر داستان، تولید کلیپ های مختلف و همچنین سایر فعالیت های فرهنگی در فضای مجازی با هدف ترویج هنر انقلاب در جامعه برگزار می شود.

 

گفتنی است، علاقمندان می توانند خلاصه کتاب را به ایمیل artabriz@yahoo.com و یا دایرکت اینستاگرام @hhtabriz تا مورخه 30 اردیبهشت ماه 1399 ارسال کنند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تبریز آذربایجان شرقی حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۸۰۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور موثر بانوان در عرصه‌های هنری نقطه قوت تقویت فرهنگ اسلامی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا نوری، ظهر سه‌شنبه در دیدار با جمعی از بانوان هنرمند خراسان شمالی که در سالن سوره حوزه هنری خراسان شمالی برگزار شد، ضمن قدردانی از حضور مؤثر و پررنگ بانوان در عرصه‌های مختلف هنری، این امر را نقطه قوتی برای تقویت فرهنگ اسلامی دانست و گفت: فعالیت‌های بانوان توانمند استان مصداق جمله «آنهایی که رفتند کار حسینی کردند و آنهایی که ماندند کاری زینبی کردند» است.

وی عبور انقلاب از توطئه‌های بی‌شمار دشمنان را از برکات جنگ عنوان کرد و افزود: جنگ برای اهلش سخت نبود، رزمندگان با داشتن روحیه ایثار و رشادت توانستند روزهای سخت جنگ را تبدیل به فضایی روحانی و معنوی کنند که تحمل آن سهل و آسان شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی بیان کرد: زیبایی کار نویسندگان و تصویرسازان در خواندنی‌تر کردن سیره زندگی شهدا بسیار ارزشمند است که باید ادامه یابد تا از مهجور ماندن یاد شهدا جلوگیری شود.

حجت الاسلام رضا نوری نویسندگان و هنرمندان خراسان شمالی را به ورود در حوزه عفاف و حجاب، جبهه مقاومت و مباحث مربوط به جمعیت فراخواند و خاطر نشان کرد: نویسندگان می‌توانند با قلم فرسایی در این حوزه‌ها و خلق آثاری خواندنی در ترویج فرهنگ صحیح نقشی حیاتی داشته باشند.

وی با اشاره به کتاب «دا» یادآور شد: این کتاب روایتی جامع و کامل دارد و بیانگر زندگی خانوادگی، سقوط خرمشهر، مقاومت مردم و راوی اتفاقات و رویدادهای اشغال خرمشهر است. امروزه بسیار نیازمند این قبیل کتاب‌ها هستیم که بتوانیم فرهنگ جنگ و شهادت را نشر و به نسل بعد انتقال دهیم.

در این نشست ضمن معرفی هنرمندان تصویرساز، نویسنده، طراح و عکاس استان، نمونه‌ای از آثار آنها برای حضار نمایش داده شد. در ادامه نویسندگانی چون عفت نیستانی، مرضیه آق قلعه، عاطفه حسن پور، مائده گوهری و زهرا علیپور حضار را به شنیدن قسمت‌هایی از کتاب‌هایی که خود نگارش کرده بودند، مهمان کردند.

کد خبر 6080309

دیگر خبرها

  • دستورالعمل حمایت از زنجیره‌های ارزش در استان تدوین شود
  • حضور موثر بانوان در عرصه‌های هنری نقطه قوت تقویت فرهنگ اسلامی است
  • اعلام برنامه‌های روز ملی گندم و نان در استان آذربایجان شرقی
  • اعلام برنامه های روز ملی گندم و نان در آذربایجان شرقی
  • آذربایجان شرقی تنها استانی که در انتخابات اسفند ۱۴۰۲، اصلاح طلبان در آن پیروز شدند
  • برگزاری بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویداد فرهنگی - ورزشی آذربایجان شرقی ۲۸ اردیبهشت در کلیبر
  • فراخوان پیوستن هنرمندان به پویش مردمی وعده صادق به همت حوزه هنری گلستان
  • فراخوان پیوستن هنرمندان به پویش مردمی وعده صادق
  • تجلیل از فعالان عرصه ادبیات انقلاب اسلامی
  • افزایش ظرفیت جوجه ریزی در آذربایجان شرقی