Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر محمدباقر حیدری با اشاره به ابلاغ دستورالعمل جدید در خصوص نحوه فعالیت مطب پزشکان در روزهای شیوع بیماری کرونا گفت: بر اساس این دستورالعمل ابلاغی در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند، همه کلینیک‌های ویژه، درمانگاه‌های شبانه‌روزی، داروخانه‌های شبانه‌روزی، آزمایشگاه‌ها و فیزیوتراپ‌ها به همراه مطب پزشکان متخصص در رشته‌های ضروری از جمله عفونی، اطفال، زنان و زایمان، داخلی و ریه باید در این روزهای شیوع بیماری کرونا باید  فعال باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سایر مطب‌های پزشکی مختار هستند در این روزها فعال بوده یا تعطیل باشند که اغلب به نظر می‌رسد بیش از ۹۵ درصد مطب‌های استان کرمانشاه فعال شوند.

حیدری بیان کرد: مطب‌هایی که ضرورتی برای فعالیت آن‌ها در این روزهای کرونایی وجود ندارند در صورتی‌که تمایل به فعالیت داشته باشند باید رعایت نکات بهداشتی را داشته و نکات ضروری در بحث فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

وی افزود: پزشکان مطب موظف هستند نکات ضروری در بحث استفاده از ماسک و دستکش را برای خود و پرسنل مطب رعایت کرده و نسبت به رعایت نکات بهداشتی از سوی بیماران نیز توجه داشته باشند.

حیدری بیان کرد: پزشکان باید به منشی‌های خود متذکر شوند که نوبت‌دهی را طوری تنظیم کنند که تجمعی در محیط مطب انجام نشود و بیماران بتوانند در محیطی خلوت به‌ راحتی ویزیت شده و خارج شوند.

وی گفت: به همه پزشکان ابلاغ‌شده که تنها کارهای اورژانسی و ضروری را برای بیماران انجام دهند، به‌طور مثال اگر فرد مراجعه‌کننده به مطب می‌خواهد خال بردارد یا اعمالی از این‌دست انجام دهد، پزشک باید انجام این اعمال را مدتی به تأخیر بیندازد و ضرورتی برای انجام این کارها در این شرایط وجود ندارد.

وی با اشاره به‌ضرورت دوچندان رعایت نکات بهداشتی در مطب‌های دندانپزشکی، اظهار کرد: به همه دندانپزشکان ابلاغ‌شده که اعمال غیرضروری مانند ارتودنسی، سفید کردن دندان و ... را فعلاً انجام نداده و تنها کارهای ضروری مانند عصب‌کشی و پر کردن دندان و ... را انجام دهند.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان کرمانشاه در خصوص ساعت کار مطب‌های استان نیز بیان کرد: ساعت کار مطب‌ها همانند گذشته است و تغییری نداشته و در ساعات بعدازظهر فعال هستند.

حیدری با توجه به شیوع بیماری کرونا و لزوم خانه‌نشینی افراد، از مردم خواست تا از مراجعه  غیرضروری و غیر اورژانسی به مطب پزشکان خودداری کنند.

وی افزود: افراد باید بدانند هرچه در سطح جامعه کمتر حاضر شوند، شانس ابتلا به بیماری کرونا کمتر می‌شود، بنابراین اگر افراد مشکل جسمی دارند که می‌توانند تحمل کنند بهتر است مراجعه به پزشک را به تأخیر بیندازند و تنها برای کارهای ضروری به مطب مراجعه کنند.

این مسئول همچنین توصیه کرد: افراد قبل از مراجعه با مطب پزشک تماس داشته و از فعالیت کار مطب اطمینان حاصل کنند و هنگام مراجعه نیز رعایت فاصله با سایر افراد را داشته و حتماً از ماسک و دستکش استفاده کنند.

رئیس سازمان نظام پزشکی کرمانشاه  اضافه کرد: هم‌اکنون بیش از ۳۲۰۰ پزشک، دندانپزشک، داروساز، ماما، کارشناسان علوم آزمایشگاهی، کارشناسان پروانه دار ازجمله فیزیوتراپ ها، کارشناس تغذیه و ... عضو سازمان نظام پزشکی استان هستند.

کد خبر 500672 برچسب‌ها كرونا در ايران استان کرمانشاه سازمان نظام پزشکی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كرونا در ايران استان کرمانشاه سازمان نظام پزشکی شیوع بیماری کرونا سازمان نظام پزشکی مطب پزشک مطب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۸۱۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش دمای هوا در کرمانشاه/موجی کم‌رطوبت به کرمانشاه وارد می‌شود

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه از افزایش دمای هوا در این استان طی روزهای آتی خبر داد و گفت: در روزهای یکشنبه و دوشنبه (روز طبیعت) موجی کم‌رطوبت به کرمانشاه وارد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمدعلی زورآوند، امروز_ چهارشنبه هشتم فروردین _ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس آخرین تحلیل از داده‌های هواشناسی، روز سه‌شنبه بارشی برای سطح استان نداشتیم.

وی افزود: اما امروز و فردا (چهارشنبه و پنجشنبه) علاوه بر افزایش ابر و در بعضی ساعات وزش باد، ممکن است شاهد رگبارهای موقت و پراکنده‌ای از باران، به‌ویژه در مناطق غربی و شمالی استان باشیم.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: به دنبال این وضعیت، در روزهای جمعه و شنبه، جوی نسبتاً آرام و بدون بارش در منطقه حاکم می‌شود.

وی ادامه داد: در روزهای یکشنبه و دوشنبه (روز طبیعت) با عبور موجی کم‌رطوبت، مجدداً شرایط برای وقوع رگبارهای بهاری در سطح استان فراهم خواهد شد.

به گفته زورآوند تا شنبه هفته آینده، متوسط دمای هوا در غالب نقاط، به آرامی افزایش پیدا می‌کند.

کد خبر 739710

دیگر خبرها

  • افزایش دمای هوا / روز طبیعت در کرمانشاه بارانی است
  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • فصل آخر زندگی حمیدرضا صدر
  • افزایش دمای هوا در کرمانشاه/موجی کم‌رطوبت به کرمانشاه وارد می‌شود
  • فعالیت مراکز منتخب معاینه فنی شهر تهران در روزهای ۱۰ و ۱۲ فروردین ماه + نحوه فعالیت بعد از سیزدهم
  • کشاورزان بوشهری مراقب شیوع بیماری زنگ زرد گندم باشند
  • نحوه جامعه‌پذیری و چگونگی پزشک شدن دانشجویان پزشکی
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • چهار نفر در زاهدان به تب کریمه کنگو مبتلا شدند