Web Analytics Made Easy - Statcounter

روند کنونی اصلاح اساس نامه فدراسیون فوتبال حاکی از این است که حداقل ۶ ماه تا انتخابات این فدراسیون باقی مانده و چه بسا تاریخ پیشنهادی مجمع بیشتر از این موعد باشد.

به گزارش ایسنا، در حالی که اصلاح اساس نامه فدراسیون فوتبال با حضور مهدی محمدنبی، دبیرکل جدید روی غلتک افتاده و از چند روز قبل زمان‌بندی روند اصلاحات به اطلاع فیفا رسیده است، برخی در حال گمانه زنی درباره تاریخ جدید برگزاری انتخابات هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عده‌ای معتقدند در مهر ماه و عده‌ای هم از برگزاری انتخابات در آبان ماه سال جاری خبر می‌دهند. شاید این تاریخ‌ها و گمانه زنی‌ها چندان بی‌راه نباشند چرا که اظهارات دبیرکل فدراسیون فوتبال حاکی از این است که طبق روند جدید، فاصله زیادی تا آن روز و تعیین رئیس جدید برای فوتبال ایران داریم.

در حال حاضر، اعضای مجمع فدراسیون فوتبال باید پیشنهادات خود را به منظور بازنگری در اساس نامه به دبیرکل ارائه دهند تا از این طریق به کمیته حقوقی و تدوین مقررات ارائه و در اساس نامه جدید لحاظ شود.

* بررسی پیش نویس اساس نامه

نبی می گوید پس از این مرحله، مجمع فدراسیون فوتبال به منظور ارائه پیش نویس اساس نامه جدید برگزار و برای اعضا تشریح خواهد شد. به گفته دبیرکل فدراسیون به علت ایرادهای فیفا، موازی با این فرایند، باید آیین نامه مجزایی برای برگزاری انتخابات نیز نوشته شود که این موضوع هم در دستور کار خواهد بود.

در ادامه این فرایند، پیشنهادات مدنظر اعضای مجمع دریافت و بعد از لحاظ در اساس نامه، راهی هیات رئیسه می‌شود و در صورت تایید مجمع دیگری برای تایید اساس نامه نهایی برگزار خواهد شد. اعضای مجمع ارائه می‌شود تا آخرین پیشنهادها نیز به این شکل ارائه شود و بعد از بازنگری مجدد و تایید این اساس نامه در هیات رئیسه راهی مجمع فدراسیون فوتبال شود.

* تایید اساس نامه جدید و تعیین تاریخ انتخابات

دومین مجمع سال جاری با هدف تایید مفاد اساس نامه و ارسال به فیفا و همین‌طور تعیین زمان انتخابات جدید این فدراسیون برگزار خواهد شد. البته پس از تایید اساس نامه فیفا به عنوان متولی اصلی فوتبال باید این اساس نامه و همین‌طور تاریخ انتخابات را نیز تایید کند.

* انتخاب رئیس و اعضای هیات رئیسه

پس از این مرحله، کمیته انتخابات اقدامات لازم از قبیل فراخوان و نام نویسی از داوطلبان را انجام خواهد داد و پس از ارائه اسناد و مدارک طبق اساس نامه جدید، مجمع انتخاباتی برگزار و رئیس و اعضای هیات رئیسه انتخاب خواهند شد.

* انتخابات چه زمانی خواهد بود؟

با نگاهی به اساس نامه کنونی این فدراسیون، می توان از جزییات برگزاری مجمع مطلع شد. طبق قوانین، پس از تایید اعضای هیات رئیسه، دبیرکل فدراسیون فوتبال باید از ۲۵ روز قبل جزییات و زمان برگزاری مجمع را به اطلاع اعضا برساند. اگر بین هر مجمع این فدراسیون، یک ماه فاصله وجود داشته باشد، بدون ذره‌ای اتلاف وقت و بدون توجه به جزییاتی مانند روند بازنگری، دریافت پیشنهادات و حتی پروسه انتخابات، فدراسیون در مرداد می‌تواند انتخابات را برگزار کند.

اما اگر چالش‌های مربوط به این قبیل مسائل را در نظر گرفت که شامل بررسی اساس نامه در کمیسیون‌های تخصصی دولت و اخذ مجوزهای فیفا و همین‌طور فرآیند مربوط به بررسی و تایید صلاحیت نامزدهای برای شرکت در انتخابات می‌شود، فدراسیون قادر به برگزاری انتخابات در تابستان نخواهد بود.

هر چند به نظر می‌رسد این فدراسیون بتواند در مهر یا آبان امسال انتخابات را برگزار کند اما تصمیم گیر نهایی اعضای مجمع هستند که باید در دومین مجمع سال جاری درباره زمان دقیق انتخابات تصمیم گیری کنند.

تا آن زمان، حدود شش ماه باقی مانده که در خلال آن باید درباره موضوعات مهمی از قبیل سرنوشت فصل جاری و لیگ بعدی تصمیم گیری شود. شرکت در انتخابی جام جهانی و تعیین تکلیف بدهی‌های فدراسیون نیز از دیگر برنامه‌های دبیرکل کنونی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فدراسيون فوتبال انتخابات فدراسیون فوتبال برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال اساس نامه جدید هیات رئیسه اعضای مجمع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۸۱۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلالی: فدراسیون فوتبال برای بخش فنی اهمیتی قایل نبود

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، مجید جلالی، رئیس کمیته فنی فدراسیون فوتبال گفت: فدراسیون فوتبال سال‌های سال برای بخش فنی اهمیتی قایل نبود حتی آقای تاج به من می‌گفت ما سال هاست در فدراسیون فقط کار اداری و اجرایی انجام دادیم، کار فنی خیلی کم بوده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فدراسیون جهانی شمشیربازی سهمیه المپیکی ایران را تایید کرد
  • منشور اخلاقی؟ کار تاج و عزیز محمدی بود! / اگر بودم، کاری می‌کردم پول ویلموتس را از جیب‌شان بدهند
  • ژیمناستیک در ۱۴۰۲، مدال تاریخی در اوج بلاتکلیفی
  • شرق؛ حکایت ظریف و وسط بازی و گرفتاری میان دو آرزو/ تجربه ورق زدن سال‌نامه در گوشی
  • یک نماینده: FATF و برجام بر اساس فرهنگ غربی‌هاست
  • زمان برگزاری اولین انتخابات فوتبال در سال 1403
  • خبر مهم برای حقوق بگیران؛ آیین‌نامه دستمزد ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد
  • جلالی: فدراسیون فوتبال برای بخش فنی اهمیتی قایل نبود
  • نیمار از هلیکوپتر بتمن محروم شد!
  • انتخابات آمریکا موجب رای متفاوت این کشور به قطعنامه شد/ آتش بس فوری در غزه انجام نخواهد شد