Web Analytics Made Easy - Statcounter

مینو محرز گفت: پلاسما درمانی راهکاری برای تقویت سیستم ایمنی بدن مبتلایان به کووید ۱۹ و اقدامی امیدبخش در بهبود مبتلایان به ویروس کروناست اما در عین حال به تحقیق و بررسی بیشتری نیاز دارد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مینو محرز، عضو کمیته کشوری مبارزه با بیماری‌های واگیر، با اشاره به برخی روش‌های درمان کرونا گفت: پلاسما درمانی در بیمارستان  مسیح دانشوری در حال انجام است و به نظر می‌رسد این روش موثر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما آمار دقیقی از این عمل وجود ندارد چون این روش در دست بررسی بوده و  هنوز در حال انجام است.

محرز با بیان اینکه ویروس کرونای جدید در دنیا فقط یک نوع است، بیان کرد: این  ویروس همان ویروسی است که در ووهان چین بوده و در حال حاضر در ایران و سایر کشورها انتشار پیدا کرده است.

او در پاسخ به این سوال که آیا امکان دارد بهبودیافتگان دوباره به این بیماری مبتلا شوند؟ گفت: هیچ سند علمی در این رابطه وجود ندارد و مشاهدات علمی نشان می‌دهد افراد بعد از یکبار ابتلا به این ویروس واکسینه می‌شوند بنابراین دانشمندان سعی می‌کنند تا از پلاسمای خون افرادی که واکسینه شده‌اند، داروی بیماری کووید ۱۹ را تولید کنند.

عضو کمیته کشوری مبارزه با بیماری های واگیر  با تشریح روش پلاسما درمانی گفت: وقتی کسی به بیماری ویروسی مبتلا شده و بهبود پیدا می کند، بدن آن فرد در برابر عامل بیماری، آنتی بادی تولید می‌کند و فرد در برابر بیماری مصون می‌شود.

محرز تاکید کرد: شیوه مبارزه علیه بیماری‌ها با استفاده از آنتی بادی پلاسمای خون، روش تازه‌ای نیست و در برابر بیماری‌های سارس، مرس و ابولا از این روش استفاده شده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا کرونا در ایران مینو محرز پلاسما درمانی پلاسما درمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۸۲۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان رایگان انواع سرطان‌ها در دست برنامه‌ریزی است

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام عین الهی ظهر پنج شنبه در بازدید از مرکز جامع تشخیص و درمان سرطان بیمارستان کوثر سمنان ضمن بیان اینکه درمان رایگان انواع سرطان‌ها در دست برنامه‌ریزی است، ابراز داشت: در حال حاضر دارو و درمان سرطان‌ها بار مالی گزافی بر دوش خانوارها تحمیل می‌کند که به دنبال کاستن از این درد و رنج برای خانواده‌ها هستیم.

وی ضمن بیان اینکه طی دولت سیزدهم دستگاه‌های جدید و پیشرفته برای چرخه درمان به کشور وارد شده است، افزود: با توجه به اینکه فرد سرطانی توان کار ندارد ورود این دستگاه‌ها می‌تواند ضمن تسریع روند درمان به کاهش هزینه‌ها نیز کمک کند.

وزیر بهداشت ضمن بیان اینکه در مراکزی نظیر سمنان افراد مشکوک به بیماری سرطان غربالگری خواهند شد، ابراز داشت: تشخیص زودهنگام و به موقع بیماری نیز اقدامی که می‌تواند در این بین مؤثر باشد تا فرد قبل از پیشرفته شدن مراحل درمانی هزینه‌های کمتری را متقبل شود.

عین الهی ضمن بیان اینکه دستگاه‌های پیشرفته وارد مرکز تشخیص و درمان سرطان بیمارستان کوثر سمنان شده است، تصریح کرد: موضوع پیش بینی شد که این مرکز بتوانند منجر به بهره‌مندی افراد سایر استان‌ها نیز شود.

وی ضمن بیان اینکه در دولت سیزدهم برای این بیمارستان ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار منظور شد، افزود: ۴۵ میلیارد تومان نیز اعتبار قبلی این بیمارستان بوده است.

کد خبر 6081857

دیگر خبرها

  • همه‌چیز در مورد یک ویروس بهاری؛ بیشتر مراقب کودکان خود باشید
  • ارائه خدمات درمانی به ۱۹۸ بیمار مبتلا به هموفیلی
  • ساخت دستگاهی که میزان اکسیژن بیمارستان‌ها را مدیریت می‌کند
  • درمان رایگان انواع سرطان‌ها در دست برنامه‌ریزی است
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • بهره‌برداری از ۷۱ طرح درمانی طی دو سال گذشته در لرستان
  • بهره برداری از ۷۱ طرح درمانی طی دو سال گذشته در لرستان
  • بهره مندی بیش از یک هزار و ۵۰۰ بیمار هموفیلی از خدمات درمانی و مراقبتی
  • افتتاح ۱۲ پروژه بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم در کردستان
  • آماده باش نیروهای امدادی و درمانی برای یادواره عملیات بازی دراز