Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-29@10:52:38 GMT

دستگیری عاملان اختلاس ۴ میلیاردی در بندرعباس

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۸۲۹۰۸

دستگیری عاملان اختلاس ۴ میلیاردی در بندرعباس

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، سردار غلامرضا جعفری، فرمانده انتظامی هرمزگان از شناسایی و دستگیری متهمان پرونده کلاهبرداری ۴ میلیاردی از یک شرکت خصوصی در بندرعباس خبر داد.

سردار جعفری گفت: در پی مراجعه نماینده حقوقی یک شرکت بیمه به پلیس فتا و اعلام شکایت وی مبنی بر اینکه فردی ناشناس بر اساس مدارک هویتی دیگران با دسترسی به نام کاربری و رمز عبور مدیر ارشد پس از نفوذ به بخش مدیریتی سامانه اینترنتی شرکت موفق به تهیه اسناد پرداخت با ثبت داده‌های غیرمجاز شده و ۴ میلیارد ریال به کارت‌های بانکی افراد صوری و زیان دیده غیرحقیقی انتقال داده، کارشناسان پلیس فتا موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: کارشناسان پلیس فتا استان با بهره گیری از تجربیات اجرایی ارزنده خود و همچنین تحلیل‌های فنی با تلاش شبانه روزی و بی وقفه سرانجام مالکان حساب‌های واسط را شناسایی کردند.

سردار جعفری گفت: با بررسی‌های دقیق صورت گرفته مشخص شد فردی به بهانه خرید لنج و بر اساس داستانی دروغین موفق به دریافت مدارک هویتی و کارت بانکی ۴ نفر از اعضای یک خانواده با وضعیت مالی ضعیف شده و مبلغ یک میلیون تومان به آن‌ها پرداخت کرده است که پس از دستگیری متهم مربوطه محرز شد وی با یکی از کارمندان همان شرکت خصوصی برای اجرای سناریوی مجرمانه و پولشویی همکاری کامل داشته است.

فرمانده انتظامی هرمزگان افزود: متهم دستگیر شده در بازجویی فنی به عمل آمده به فعالیت‌های مجرمانه به ویژه تهیه حواله و سند‌های جعلی اعتراف و حاضر به استرداد وجوه سرقتی به حساب شرکت شد که در این رابطه پرونده تشکیل و به مرجع قضائی ارسال و از آن طریق برای متهمان قرار مناسب صادر شد.

سردار جعفری گفت: جهت امنیت سامانه‌های کاری و مدیریتی در سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی و خصوصی تنها تعریف سطح دسترسی برای کارکنان ارشد و سطح میانی کافی نیست، بلکه نظارت بر اجرای پروتکل‌های امنیتی و حفاظتی برای صیانت از صحت عملکرد کارکنان و عدم سرقت شناسه‌های حساب‌های کاربری بسیار ضروری است.

او با اشاره به اینکه آگاهی بخشی و پیشگیری از وقوع جرایم در فضای مجازی از اولویت‌های کاری پلیس فتا استان است، از عموم شهروندان خواست به صورت مستمر برای مطالعه اخبار جرایم سایبری، مصونیت از شگرد‌های مجرمانه و گزارش جرایم سایبری به وب سایت ‎www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پلیس فتا پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۸۲۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود ۶۰۰ شاکی در پرونده کلاهبرداری ۱۰۰۰ میلیاردی ساری

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ علی قیصری رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی مازندران گفت: سال هاست افرادی با اسامی مستعار تحت عنوان شرکت‌های سرمایه گذاری و یا هرمی با تبلیغات فریبنده در فضای واقعی و مجازی توانسته اند با وعده سودهای نجومی و تضمینی (فعالیت هرمی طرح پانزی) اقدام به کلاهبرداری از شهروندان بویژه افراد ناآگاه کنند که این امر چالش‌های عظیمی برای خانواده‌ها بخصوص قشر جوان جویای کار جامعه ایجاد کرده است.

وی افزود: در همین راستا برابر اخبار واصله افرادی در سطح شهرستان ساری با تبلیغ شرکتی با عنوان WDC اقدام به عضوگیری و کلاهبرداری به صورت هرمی از افراد زیادی کردند که با توجه به حساسیت، موضوع سریعاً در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی مازندران گفت: در تحقیقات میدانی کارآگاهان، دو لیدر شرکت مذکور با همکاری یکی دیگر از برادران خود ساکن در کشور آلمان با تبلیغ پلت فرم شرکت بازاریابی شبکه‌ای WDC در فضای مجازی با وعده معاملات ارز دیجیتال و پرداخت سودهای کلان با حداقل عضویت ۱۰۰ دلار اقدام به عضوگیری (برابر گزارشات بالغ بر ۶۰۰ نفر در سطح کشور) و در نهایت کلاهبرداری کردند که موضوع به مقام قضائی گزارش و دستورات لازم در خصوص تحقیق، شناسایی و دستگیری متهمان اخذ شد.

سرهنگ قیصری افزود: با توجه به حساسیت موضوع و اخبار واصله از منابع موثق مبنی بر احتمال متواری و فرار از کشور متهمان با توجه به انجام تحقیقات پلیسی و میدانی و همچنین اشرافیت اطلاعاتی بر محل سکونت، کارآگاهان این پلیس در یک اقدام ضربتی، آنها را شناسایی و دستگیر کردند.

وی گفت: متهمان به پلیس آگاهی دلالت و در تحقیقات به عمل آمده سایر اعضای دخیل و تأثیرگذار شرکت شناسایی و با اخذ دستور قضائی سریعاً نسبت به دستگیر آنها اقدام که همگی به بزه انتسابی اعتراف و پرونده تکمیل و به همراه متهمان به دادسرا ارسال شد.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مازندران با بیان اینکه متهمان با قرار مناسب روانه زندان شدند و پرونده با شناسایی شکات در حال رسیدگی در اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری این پلیس است، خاطرنشان کرد: تا این لحظه بالغ بر ۳۰۰ فقره شکایت واصل و مبلغ بزه کلاهبرداری بالغ بر هزار میلیارد ریال بوده و برابر اخبار تعداد شکات و مال باختگان بیش از ۶۰۰ نفر است.

کد خبر 6064783

دیگر خبرها

  • وجود ۶۰۰ شاکی در پرونده کلاهبرداری ۱۰۰۰ میلیاردی ساری
  • موتورسیکلت ۸ میلیاردی قاچاق در توقیف پلیس بندرعباس
  • ۶۰۰ شاکی در پرونده ۱۰۰۰ میلیاردی کلاهبرداری
  • دستگیری عاملان جنایت هولناک در بوستان نهج البلاغه
  • محموله قاچاق میلیاردی در توقیف پلیس بوکان
  • دستگیری گروگان گیر در شاهرود
  • دستگیری عاملان افیونی در شهرستان آمل
  • دستگیری عاملان ۳ قتل مرد جوان در جنوب تهران
  • دستگیری عاملان نزاع دسته‌جمعی در کوهدشت
  • دستگیری عاملان قتل ۳ مرد جوان در جنوب تهران