Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-24@11:01:16 GMT

آوارگان سوری به ادلب باز می‌گردند

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۸۳۳۱۲

به گزارش ایسنا، رویترز گزارش داد، در یک سال گذشته بعد از آن که نیروهای دولتی سوریه با پشتیبانی روسیه حملاتشان برای بازپس‌گیری آخرین مناطق تحت کنترل شورشیان را بعد از ۹ سال جنگ در این کشور تشدید کردند، نزدیک به یک میلیون سوری شروع به فرار از ادلب و مناطق حومه ای آن در حوزه شمال غرب سوریه کردند.

با این حال از ماه مارس و از زمانی که ترکیه به عنوان حامی برخی از گروه‌های مخالف دولت سوریه، با روسیه به عنوان حامی دمشق به یک آتش‌بس دست پیدا کرد درگیری‌ها در این حوزه فروکش کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنوز هیچگونه مورد مثبت ابتلای به کروناویروس جدید در شمال غرب سوریه گزارش نشده است اما پزشکان نگران هستند که از بین رفتن زیرساخت‌های پزشکی این منطقه و وجود کمپ‌های پرجمعیت آوارگان در نزدیکی آن سبب شود که هرگونه شیوع بیماری در آنجا سریعاً تبدیل به یک فاجعه انسانی شود.

با ادامه آتش بس آزمایشی مذکور، آوارگان سوری در حال سنجش انتخاب هایی دشوار هستند؛ آنها یا باید در کمپ‌های مملو از جمعیت و  بدون خدمات کافی که ممکن است هر گونه شیوع ویروس در آن را مرگبار سازد، بمانند و یا به خانه هایشان که همچنان در خطر گرفتار شدن در دور جدید خشونت‌ها و درگیری‌ها هستند، برگردند.

روز یکشنبه خانواده‌های آوارگانی که چند ماه پیش سکونت‌گاه‌های خود را به جهت فرار از حملات هوایی ترک کرده بودند، به روند بازگشتشان ادامه دادند و کامیون ها و وانت های مملو از لوازم خانگی و تُشک‌ها،  جاده‌ای که از استان ادلب گذشته و به سمت جنوب میرود را شلوغ ساختند.

یک آژانس امدادرسان فعال در شمال غرب سوریه به نام گروه هماهنگی پاسخ سوریه اعلام کرد، تعداد ۱۰۳ هزار و ۴۵۹ سوری از زمان برقراری آتش بس به شهرهایشان در  مناطق حومه ای حلب و ادلب بازگشته‌اند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۸۳۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایگاه آمریکا در شمال حسکه هدف حمله پهپادی قرار گرفت

پس از حمله پهپادی به نزدیکی پایگاه آمریکا در فرودگاه خراب الجیر واقع در شمال حسکه صدای سه انفجار به گوش رسیده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، المیادین اعلام کرد پس از حمله پهپادی به نزدیکی پایگاه آمریکا در فرودگاه خراب الجیر واقع در شمال حسکه صدای سه انفجار به گوش رسیده است.

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع امنیتی اعلام کرد پنج موشک از موصل به سمت پایگاه آمریکایی در حسکه سوریه شلیک شد.

مقاومت عراق از حمله به پایگاه آمریکا در سوریه خبر دادحمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه آمریکایی «حریر» در شمال عراقمقاومت عراق: عین‌الاسد در عراق و دو پایگاه آمریکایی‌ها را در سوریه هدف قرار دادیم

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بمباران تجمع آوارگان فلسطینی در غزه توسط رژیم صهیونیستی
  • افزایش شدید تعداد آوارگان فلسطینی در دیرالبلح
  • حمله پهپادی به پایگاه عین‌الاسد عراق
  • (ویدیو) هدف قرار گرفتن دو پایگاه آمریکایی در سوریه
  • حمله مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در شمال شرق سوریه
  • حمله به پایگاه آمریکا در شمال حسکه
  • هدف قرار گرفتن دو پایگاه آمریکایی در سوریه
  • پایگاه آمریکا در فرودگاه حسکه سوریه هدف قرار گرفت
  • پایگاه آمریکا در فرودگاه حسکه سوریه هدف گرفته شد
  • پایگاه آمریکا در شمال حسکه هدف حمله پهپادی قرار گرفت