Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-03-28@17:49:33 GMT

پیش‌بینی بازدهی بورس درسال جاری

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۸۳۵۶۰

یک تحلیل‌گر بازار سرمایه ضمن بیان اینکه سال گذشته بورس بالاترین بازدهی را نسبت به بازارهای موازیداشته است، گفت: امسال هم این بازار از نظر بازدهی، مطلوب پیش‌بینی می‌شود اما باید انتظار معقولی از این بازار داشت. مردم نباید امسال انتظار بازدهی بازار بورس همانند سال گذشته را داشته باشند. ناطقان:  پیمان حدادی درباره آینده بازار بورس در سال جاری، با اشاره به اینکه امسال بازار سرمایه از سایر بازارهای موازی بازدهی بیشتری دارد، اظهار کرد: بازدهی بازار سرمایه بیشتر از نرخ تورم است و مانند هر بازار دیگری برای سرمایه‌گذاری در آن باید دانش لازم را داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی به مردم توصیه کرد که با سرمایه های مازاد خود در این بازار سرمایه‌گذاری کنند و البته قبل از ورود به بازار بورس، آموزش‌های لازم را بگذرانند.

حدادی که در برنامه پایش سخن می‌گفت، اظهار کرد: بهترین راه حل برای سرمایه‌گذاری مردم استفاده از صندوق‌های سرمایه گذاری و شرکت‌های سبد گردانی است.

این کارشناس اقتصادی، بازار سرمایه ۱۳۹۹ را از نظر بازدهی، مطلوب ارزیابی کرد و گفت: باید انتظار معقولی از این بازار داشت. مردم نباید امسال انتظار بازدهی بازار بورس همانند سال گذشته را داشته باشند.

وی در خصوص عملکرد سازمان بورس اوراق بهادار نیز افزود: سیاست گذاری های این سازمان خوب بوده اما به تصمیمات هر مدیر انتقاداتی وجود دارد. تغییرات در قوانین بازار بورس در چندماه اخیر زیاد شده که این امر نادرست بوده و باعث بدبینی سرمایه گذاران می شود.

حدادی با بیان اینکه سازمان بورس باید به سمت اصلاح سیستم و معاملاتی برود، گفت: فعالان بازار سرمایه از هسته معاملات به شدت ناراضی هستند، چرا که با افزایش حجم معاملات این هسته کشش لازم را ندارد و مداوم سیستم معاملاتی بورس کشور مختل می شود.

این کارشناس اقتصادی افزود: مردم باید با دانش به بازار سرمایه وارد شوند و از نظرات کارشناسان دارای مجوز استفاده کنند، چراکه ممکن است در آینده با استفاده از کارشنان غیر رسمی متضرر شوند.

همچنین در این برنامه علی لشکری - عضو هیئت مدیره جامعه صنعت کفش کشور - درباره وضعیت این صنعت گفت: صنعت کفش یکی از صنایعی است که می تواند به اشتغال کشور کمک کند و می توان ادعا کرد که این صنعت هم‌پای صنعت خودرو می تواند در کشور نقش آفرینی کند.

وی افزود: به دلیل اینکه این صنعت از جنس صنایع کوچک و متوسط است، نقش مهمی در اشتغال کشور دارد و می توان در همه جای کشور نیز از کارگاه های تولید کفش بهره برداری کرد.

لشکری گفت: در چند سال گذشته واردات و قاچاق کمی به صنعت کفش فشار آورد اما با افزایش نرخ ارز و کاهش قاچاق این صنعت توانست خدمات ارزنده ای را به مردم ارائه دهد، اگر موانع مورد نظر در صنعت کفش برطرف شود می توان به رونق و جهش این صنعت امیدوار بود.

این کارآفرین برتر ملی در خصوص تاثیر کرونا بر صنعت کفش نیز بیان کرد: با توجه به مصرفی بودن تولیدات این صنعت، رونق آن در اواخر سال صورت می گیرد، به طوریکه در بهمن و اسفند صنعت کفش روزهای شلوغی را پشت سر می گذارد اما بحران کرونا باعث شد که کار زمین‌گیر شود و مشکلات عمده ای از جمله چک های برگشتی گریبان گیر تولیدکنندگان شده است.

وی ادامه داد: در برنامه های توسعه کشور عمدتا بر صنایعی تاکید شده است که ارزش افزوده بالاتری دارد اما اشتغال پایداری ندارد، اما در حال حاضر همه به این نتیجه رسیده اند که اشتغال شاخصی مهم است و باید به صنایع کوچک و متوسط توجه ویژه ای داشت، چراکه در بحران این صنایع می توانند یه دولت کمک شایانی کنند.

لشکری گفت: باید سرعت گیرها را از محیط کسب و کار حذف نمود و تولیدکنندگان نیاز به کمک دولت ندارند، بلکه ما از آنها می خواهیم که قوانین دست و پا گیر حذف شوند.

عضو هیئت مدیره جامعه صنعت کفش کشور بیان کرد: پیشنهاد می شود یک قرارگاه جهش تولید با حضور مقامات دولتی و خبرگان صنعت تشکیل شود تا متولی بحث جهش تولید در کشور باشد؛ به گونه ای که این قرارگاه طرف حساب سازمان ها باشد و نقش حمایتی از تولید را ایفا کند.
منبع: ایسنا برچسب ها: بورس ، بازدهی ، ناطقان ، پیش بینی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: بورس بازدهی ناطقان پیش بینی سرمایه گذاری بازار سرمایه بازار بورس سال گذشته صنعت کفش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۸۳۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار سرمایه کاهشی شد

رشد دو روز گذشته بورس، امروز ادامه نیافت و شاخص کل با افت ۴۱۸۵ واحد به رقم دو میلیون و ۲۴۹ هزار واحد رسید.

به گزارش ایسنا، بازار سرمایه که در دو روز کاری ابتدای سال ۱۴۰۳ به ترتیب با دو رشد ۴۱ هزار و ۱۷ هزار واحد مواجه شده بود امروز کاهش پیدا کرد؛ به طوری که شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در هفتمین روز از فروردین ۴۱۸۵ واحد افت کرد و در عدد دو میلیون و ۲۴۹ هزار و ۴۱۶ واحد ایستاد.

شاخص هم‌وزن اما ۵۷۴ واحد رشد کرد و به رقم ۷۶۷ هزار و ۶۳۹ واحد رسید.

روز سه‌شنبه بیش از ۳۵۳ هزار فقره معامله در بورس به ارزش ۴۵۹۶ میلیارد تومان انجام شد.

فولاد، فملیف شپنا و شتران بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند. همچنین خودرو، چکاپا، پارسیان و فولاد از نمادهای پرتراکنش بودند که بجز چکاپا سایر نمادها منفی به کار خود پایان دادند.

فرابورس ایران نیز امروز ۷۵ واحد کاهش یافت و شاخص کل آن به ۲۵ هزار و ۹۶۵ واحد رسید.

تعداد معاملات فرابورس بیش از ۲۲۹ هزار فقره به ارزش ۴۲۰۲ میلیارد تومان بود.

خاور، وسپر، انتخاب و آریان بیشترین تاثیر را بر شاخص فرابورس داشتند که بجز آریان سایر نمادها قرمز شدند. نماهای پرتراکنش نیز فن افزار، خاور، کرمان و بیوتیک بودند.

با وجود کاهش شاخص کل از اواخر وقت معاملات امروز برخی نمادها روند صعودی به خود گرفتند و به همین دلیل بازار مقداری متعادل شد. سهام انبوه‌سازی، فعالیتهای وابسته به یارانه و محصولات شیمیایی، امروز مورد توجه سهامداران قرار داشتند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نگاهی بنیادی به شرکت‌های صنعت دارویی در بازار سرمایه
  • پیش بینی بورس در بهار ۱۴۰۳| بورس سبزپوش می‌شود؟
  • بازدهی ۷۸ درصدی سهام بیمه ملت در بازار سرمایه
  • بازدهی ۷۸ درصدی سهام بیمه ملت در بازار سرمای
  • تصمیمات نادرست دولت بورس را سوزاند؟
  • رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری
  • بیگانی : پیش بینی بازاری داغ برای فعالان بورس در تابستان 1403 / صندوقهای طلا، کالا و بعضی سهامی، برندگان سال 1402 بازار سرمایه / حضور ترامپ در انتخابات تمام بازارهای مالی ایران را تحت تاثیر قرار می دهد
  • بازار سرمایه کاهشی شد
  • پرداخت مطالبات جاری نیروگاه‌های برق به روز شد
  • سرریز سرمایه حقیقی به بورس؛ پیش بینی بازار سهام