Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا صالح گفت: باتوجه به شیوع کرونا در جوامع غربی شاهد فروپاشی بنیان خانواده هستیم، اما در کشور ما با این سری از مشکلات با توجه به پیشنیه و اصالت خانواده ایرانی مواجه نیستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا صالح کارشناس ارشد روانشناسی در گفت و گو با خبرنگار صبح توس با اشاره به اینکه در شرایط کنونی ماندن در خانه چه برنامه ریزی باید در جهت متعادل تر شدن ارتباطات خانوادگی انجام شود، گفت: برای اینکه خانواده در شرایط کنونی دارای وضعیت متعادل تری باشد باید گفتمان داخل خانواده را بیشتر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه این مطلب، افزود:  با توجه به اینکه در شرایط عادی هر شخص از خانواده یکسری وظایفی دارد، در وضعیت موجود باید یک برنامه ریزی مشترک بین همه اعضای خانواده صورت بپذیرد و در مواقع تصمیم گیری همه اعضای خانواده سهیم باشند، حتی کوچکترین عضو خانواده نظر بدهد و نظر همه در آن تصمیم گیری لحاظ شود، و این موضوع خود کم کم باعث ایجاد احترام بین اعضای خانواده می شود، عدم مشارکت در تصمیم گیری باعث کنارگیری اعضای خانواده از هم می شود. اما ایفای نقش و مسئولیت با مشارکت دادن همه اعضای خانواده باعث انسجام در خانواده می شود.

صالح در ادامه گفت: در شرایط کنونی اعضای خانواده حتما داری سلایق مختلفی هستندوهرچه شکاف بین نسل بیشتر باشد، سلایق با هم فرق خواهد کرد در این وضعیت مهم ترین نقش این است که به سلایق هم احترام بگزاریم.

 وی در رابطه با پیشینه و قدمت فرهنگ ایرانی و بینان خانواده گفت: خانواده ما هنوز به نوعی سنتی هستند حتی در حوزه هایی که می خواهیم شبه مدرن باشیم بازهم الگو ها و روابطی که داریم همبستگی های که بین ما هست به مراتب یک فضای سنتی تر است که این فضای سنتی مراتب و به شدت به ما کمک می کند.

این کارشناس روانشانسی در ادامه یادآور شد: در شرایط کنونی موقعی که ما صبح تماس میگیرم با مادر، با دوست، به نوعی از آنها انرژی می گیریم و به آنها انرژی می دهیم، هرچه فضای این انرژی مثبت بیشتر باشد، به مراتب به ما کمک می کند، یهداشت روانی در بحث تسکین شما وقتی یک بار منفی به شما وارد میشود و بتوانی نزدیکان خود را به این بار منفی مشارکت دهید، از این بار منفی کاسته و کمک زیادی به شما می کند.

وی در ادامه این مطلب افزود:  در جوامع غربی شاهد فروپاشی بینان خانواده با خودکشی و ... هستیم اما ما به این سری از مشکلات با توجه به پیشنیه و اصالت خانواده ایرانی مواجه نیستیم، ما در شرایط کنونی بزرگترین دغدغه که داریم شاید تنها شرایط اقتصادی ما باشد.

وی افزود: موقعی که شرایط و رفتارها اینگونه باشد تاثیری که قرنطیه دارد به مراتب کمتر است، مشاجرت خانواده در شرایط کنونی بسیار کمتر هم شده چراکه شما زمانی که در شرایط عاطفی بیشتری هستند، قطعا باعث کاهش مشاجرات و افزایش احترام به یکدیگر می شود.

صالح در ادامه اذعان داشت: وضعیت ما از لحاظ استحکام و روابط بین خانواده بسیار در وضعیت بسیار خوبی نسبت به سایر جوامع و کشورهای دیگر دارد، سلامت روان ما به مراتب بهتر است، اگر تنها قسمتی از مشکلات اقتصادی توسط دولت برطرف شود ما به راحتی می توانی این فضا زا پشت سر بگذازیم و حتی شرایط اینقدر در محیط کوچک خوب است این در خانه ماندن ها خیلی به چشم نم آبد با وجود رعایت کردن خیلی وضعیت ماندگاری در خانه به دلیل راوبط ، فرهنگ قوی بین اعضای خانواده احساس نمی شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه همبستگی و کمک های مردمی دربزنگاه ها در ایران در هیچ جای دنیا قابل مشاهده نسیت، گفت: کمک های که در مساجد محل های ما انجام می شود در هیچ جای دنیا نیست، هیج جای دنیا نمیتوان دید مردم یک محل برای کمک به هم نوع خود اقدام به ساخت ماسک در مسجد محل می کنند، بسته غذایی تهیه کنند برای مردم و هرچه ما این ها را تقویت کنیم در محار و گذر از این شرایط موفق تر خواهیم بود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: شرایط کنونی اعضای خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۸۳۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افسردگی شدید میان اعضای یک خانواده منتقل می‌شود

ایتنا - یک مطالعه جدید تأیید کرد که ارتباط نزدیکی بین بروز افسردگی مقاوم به درمان و میزان بالای آن در میان بستگان درجه یک وجود دارد.
یک مطالعه جدید تأیید کرد که ارتباط نزدیکی بین بروز افسردگی مقاوم به درمان و میزان بالای آن در میان بستگان درجه یک وجود دارد.

به گزارش ایتنا، این مطالعه نشان داد که بستگان افراد مبتلا به افسردگی مقاوم به درمان، که به عنوان TRD نیز شناخته می‌شود، 9 برابر بیشتر در معرض ابتلا به آن هستند.

طبق گزارش CNN، افسردگی TRD اغلب به درمان‌های تایید شده مانند روان درمانی و داروهای ضد افسردگی پاسخ نمی‌دهد. پس از اینکه دو دوره داروهای ضد افسردگی مختلف نتوانستند علائم بیمار را کاهش دهند، می توان این نوع از افسردگی را تشخیص داد.

محقق ارشد دکتر چنگ تا لی، استاد کالج پزشکی در تایپه، خاطرنشان کرد که این مطالعه، انتقال ژنتیکی افسردگی مقاوم به درمان را در بین خانواده‌ها و ارتباط آن با سایر اختلالات روان‌شناختی عمده را تایید می‌کند.

اعضای خانواده افراد مبتلا به افسردگی مقاوم به درمان اغلب دارای انواع دیگری از شرایط بحرانی روانی مانند اضطراب، اختلال دوقطبی، اختلال وسواس فکری-اجباری، یا افسردگی اساسی، اختلال کمبود توجه/بیش فعالی و خودکشی هستند.

دیگر خبرها

  • تجلیل از خانواده‌های اعضای وابسته فرماندهی انتظامی لرستان
  • کنعانی: اگر اعضای گروه هفت دنبال ثبات هستند، با تجاوز‌ها مقابله کنند
  • اگر اعضای گروه هفت دنبال ثبات هستند، با تجاوزها مقابله کنند
  • از توجه ویژه وزارت فرهنگ به هنرمندان اصیل موسیقی تا حضور دیگر کشورها در نمایشگاه کتاب
  • افسردگی شدید میان اعضای یک خانواده منتقل می‌شود
  • شهادت یکی دیگر از اعضای خانواده هنیه
  • حکم مرگ برای مادر و ۲ فرزندش در محکمه خانوادگی
  • خداباوری وجه تمایز نیروهای مسلح ایران است
  • ۲ یافته پیمایش فرهنگی: ارتقا جایگاه خانواده و اعتقادات دینی
  • راه‌اندازی محل ملاقات خانوادگی عمومی در شهر آلمانی