Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-16@23:02:53 GMT

چگونه آلرژی فصلی را از کرونا تشخیص دهیم؟

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۸۳۷۵۷

آفتاب‌‌نیوز :

فصل بهار زمان شیوع حساسیت فصلی است و در حال حاضر به دلیل همزمانی با شیوع کرونا، علائم این دو می تواند باهم اشتباه گرفته شود،که در این راستا دکتر سید جلیل موسوی در گفت و گو با ایسنا بااشاره به علائم هر دو بیماری با اشاره به علائم حساسیت فصلی آلرژی افزود آلرژی زمینه ارثی و خانوادگی دارد و فرد ممکن است سال‌های متمادی خود یا از اعضای خانواده درگیر این بیماری باشند که معمولاً آلرژی در فصل های بهار و پاییز در برخی افراد ممکن است در تمام طول سال درگیر باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دکتر موسوی با بیان اینکه آلرژی با عوامل محیطی همچون گرد و غبار، عطریات و بوی تند، مصرف ادویه و ترشیجات و غذاهایی با طبع گرم تشدید شود، تصریح کرد: عطسه، سرفه خشک، خارش چشم از علائم آلرژی است و حساسیت فصلی معمولا دستگاه تنفسی فوقانی ازجمله گلو چشم و بینی را درگیر میکند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با اشاره به علائم کرونا ویروس تصریح کرد: کرونا یک بیماری ویروسی است و ارتباطی به وراثت ندارد و شایع ترین علامت آن تب بوده و ریه انسان را درگیر می‌کند.

وی ادامه داد: علاوه بر تب، سرفه های خشک، ضعف و بی حالی، سردرد، اختلال بویایی و چشایی از دیگر علائم بیماری کرونا است.

این متخصص بیماری های عفونی با بیان اینکه بیماری کرونا و حساسیت های فصلی، هم پوشانی مشترکی از جمله سرفه های خشک، سوزش و خارش گلو دارند، تصریح کرد: علاوه بر اینکه در آلرژی تب و ضعف و بی حالی وجود ندارد و شایع‌ترین علامت کرونا تب و بی حالی است، موارد افتراق بسیاری نیز بین این دو بیماری وجود دارد که با شرح حال بالینی فرد به راحتی قابل تشخیص است.

وی ادامه داد: راههای تشخیص و درمان این دو بیماری نیز متفاوت است چرا که فرد مبتلا به کرونا پس از ۱۰ـ۱۴ روز درمان و سپری کردن دوران نقاهت بهبود می یابد اما فردی که حساسیت فصلی دارد ممکن سالیان متمادی با این بیماری درگیر باشد.

این متخصص عفونی تاکید کرد: شهروندان با رعایت الزامات بهداشتی تا حد ممکن از منازل خود خارج نشوند و با در خانه ماندن مانع شیوع هر چه بیشتر کرونا در جامعه شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: آلرژی فصلی کرونا ویروس حساسیت فصلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۸۳۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا تغییرات اقلیمی در افزایش حساسیت بهاری نقش دارد؟

بهار با همه زیبایی و طراوتی که همراه می‌آورد، برای برخی افراد آغاز عذاب و دردسر می‌شود، وقتی همراه با آن مشکلاتی چون خارش چشم‌ و آبریزش بینی و سرازیر شدن اشک و عطسه‌های مداوم هم از راه می‌رسند.

به گزارش ایسنا، به هر نحو که نگاه کنیم، می‌بینیم اوضاع بدتر شده است و کارشناسان هم بر این موضوع اتفاق نظر دارند که تعداد بیشتری از مردم به ذرات محرک معلق در هوا مانند گرده‌ها و کپک‌ها آلرژی پیدا می‌کنند، علائم آلرژی‌ها شدیدتر شده‌اند و دوره‌های آلرژی هم از قبل طولانی‌ترند.

بنابر گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، حتی اگر آلرژی فصلی هم نداشته‌ باشید احتمالا افزایش حجم گرده را احساس می‌کنید. چنانکه پژوهش‌ها نیز نشان می‌دهند، گرده گل‌ها و گیاهان حتی اگر راه‌های هوایی‌ را ملتهب نکنند، سیستم ایمنی بدن را مختل می‌کنند. بنابراین اگر از قبل با این عارضه دست‌ به گریبان بوده‌اید، بدانید که تنها نیستید.

تغییرات اقلیمی چقدر مقصرند؟

دانشمندان می‌گویند آلرژی‌های فصلی تشدید شده‌اند و در کنار ابتلای گسترده‌تر به بیماری‌های عفونی از اولین موج آثار پیش‌بینی‌شده تغییرات اقلیمی بر سلامتی به شمار می‌روند که هشدارهای جهانی بر آن تاکید می‌کنند.

تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که با گرم شدن آب‌وهوا، مناطق رشدونمو گیاهان در ایالات متحده در حال تغییر هستند و این به گیاهان و درختان امکان می‌دهد محدوده‌ رشدشان را گسترش دهند. از طرفی افزایش دما موجب می‌شود گیاهان و درختان زودتر و به مدت طولانی‌تری شکوفا باشند و فصل گرده‌افشانی را طولانی‌تر کنند. افزایش بارندگی هم به این معنی است که درختان موقع شکوفه‌دادن گرده بیشتری در هوا آزاد می‌کنند. رعدوبرق‌های بیشتر نیز باعث ترکیدن دانه‌های گرده‌ می‌شوند که تحریک بیشتر و بدتر شدن علائم را به دنبال دارد.

شواهدی هم وجود دارد که نشان می‌دهد افزایش دی‌اکسید کربن در جو گرده‌ها را نیز قوی‌تر می‌کند.

افزایش تعداد مواد آلرژی‌زای مختلف

متخصصان آلرژی پیوسته در حال تحقیق درباره این مشکل‌ هستند.

به گزارش ایندیپندنت، بر اساس مشاهدات دکتر «جوزف اینگلفیلد»، متخصص آلرژی از کارولینای شمالی در طول سه دهه گذشته، آلرژی‌های بهاری هر سال زودتر شروع شده‌اند. او می‌گوید این دومین سال متوالی است که در این منطقه باران زیاد می‌بارد، اما برف نمی‌بارد و همین الگوی آب‌وهوایی متفاوت به غلظت بیشتر گرده‌های بهاره منجر می‌شود. به گفته او در ماه فوریه امسال (۲۰۲۴) میزان گرده‌ها زیاد بود که غیرعادی است.

بررسی‌های او نشان می‌دهد که آلرژی‌های بیمارانش شدیدتر از همیشه شده و برای کنترل آن به داروهای بیشتری نیاز است.

اما متخصصان می‌گویند مشکل به همین‌جا ختم نمی‌شود و تعداد مواد آلرژی‌زای مختلف (آلرژن‌ها) که افراد به آنها حساسیت دارند نیز طی ۲۵ سال گذشته دو برابر شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نسخه‌ای کامل برای خلاص شدن از آلرژی بهاری
  • ساز ناکوک آلرژی در بهار
  • دردسرهای آلرژی در زیباترین فصل سال!
  • بیماری‌های شایع فصل بهار
  • ۳ بیماری شایع فصل بهار
  • بیماری‌های شایع فصل بهار/ از سرماخوردگی تا آبله مرغان
  • توصیه‌هایی برای پیشگیری از بیماری‌های شایع در فصل بهار/ از آلرژی فصلی تا ابتلا به آنفلوآنزا و کرونا
  • آیا تغییرات اقلیمی در افزایش حساسیت بهاری نقش دارد؟
  • برای خلاص شدن از آلرژی‌های بهاری چه کنیم؟
  • طراحی نرم‌افزار اندازه‌گیری علائم حیاتی با چهره انسان توسط محققان کشور