Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-16@14:18:17 GMT

دنبال کنترل گسترش شیوع ویروس کرونا در شرایط جدید هستیم

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۸۳۹۲۰

دنبال کنترل گسترش شیوع ویروس کرونا در شرایط جدید هستیم

به گزارش خبرنگار مهر، سعید کشمیری صبح دوشنبه در نشست با فرمانده سپاه استان بوشهر اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی و سپاه در عرصه مقابله با شیوع ویروس کرونا هم‌رزم هستند و همه ما به عنوان سرباز در یک جبهه مشغول جنگی هستیم که هوشیاری بهترین عنصر در این مبارزه است.

وی بیان کرد: استان بوشهر تقریباً یک ماه قبل از مثبت شدن اولین نمونه کرونا در کشور، اقدامات پیشگیرانه نظیر انجام تب‌سنجی مسافرین ورودی به بوشهر از طریق فرودگاه‌ها و بنادر و دادن آموزش‌های لازم در این زمینه را آغاز کرده بود به همین علت بود که توانستیم شیوع این ویروس را در استان مدیریت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشمیری تأکید کرد: حماسه حضور و همراهی مردم و بسیجیان در عرصه مقابله با شیوع ویروس کرونا و تعدادی از اقداماتی که در این زمینه در استان بوشهر انجام شد نمونه و راهنمایی برای سایر استان‌ها به حساب می‌آمد و در واقع یک روز زودتر اقدام کردن هر کاری برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، چندین برابر بیش‌تر از انجام آن اقدام در روزهای بعد از آن، ارزشمند است و به همین علت بود که توانستیم زنجیره انتقال این ویروس در استان را تا حدودی کنترل کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر توفیقات حاصل از مقابله با شیوع ویروس کرونا را ناشی از فضل خدا دانست و تصریح کرد: مجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر تمام تلاش خود را می‌کند تا تعداد بیماران از توان کادر درمانی موجود بیش‌تر نشود و ان‌شاءالله مشغول برنامه‌ریزی هستیم تا کسانی را که دارای علائم این بیماری هستند بررسی کرده و با ایزوله کردن اطرافیان آن‌ها بتوانیم این ویروس را کم کم از بین ببریم.

کشمیری از باز شدن مجدد محورهای ورودی و بازار استان بوشهر ابراز نگرانی کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشغول برنامه‌ریزی برای کنترل گسترش شیوع این ویروس در شرایط جدید است.

در این نشست با اهدای لوح سپاس و یک تابلوی نفیس از زحمات دکتر مراد علی فولادوند مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه امام صادق علیه السلام استان بوشهر نیز تقدیر به عمل آمد.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا استان بوشهر امام صادق دانشگاه علوم پزشکی استان رئیس دانشگاه علوم پزشکی ویروس بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی مقابله با شیوع ویروس کرونا استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۸۳۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین مرکز «ترس از زایمان» کشور در کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود

ایسنا/کرمانشاه معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از راه اندازی اولین مرکز ترس از زایمان(توکو فوبیا) کشور در استان کرمانشاه خبر داد.

دکتر ابراهیم شکیبا با بیان اینکه به ترس از بارداری و زایمان توکوفوبیا (Toko phobia) می‌گویند، گفت: زنانی که به این فوبیا مبتلا هستند، ممکن است علیرغم علاقه‌ای که به بچه‌دار شدن دارند، از باردار شدن امتناع کنند و یا در صورت وقوع بارداری سزارین را به زایمان طبیعی ترجیح دهند.

وی اظهار کرد: برای کاهش ترس از زایمان این دسته از زنان، به زودی مرکز ترس از زایمان در بخشی از ساختمان کلینیک تخصصی مادر و کودک منزه راه اندازی می شود.  

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی، شکیبا افزود: در این مرکز مادرانی پذیرش می شوند که بدون علت پزشکی خواهان زایمان به روش سزارین بوده و یا دارای ترس از زایمان(متوسط به بالا) هستند و از مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی ارجاع شده اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • برپایی بیمارستان صحرایی در دانشگاه علوم پزشکی کرمان
  • کشف بیس از ۵۰۰ قلم تجهیزات پزشکی قاچاق در سمنان
  • این بیماری هنوز دنیا را تهدید می‌کند؟
  • کشف نزدیک به ۶۰۰ قلم تجهیزات پزشکی قاچاق در سمنان
  • آبله یک تهید برای جهان؟
  • آیا آبله هنوز برای دنیا یک تهدید محسوب می‌شود؟
  • کشف ۵۸۰ قلم ملزومات و تجهیزات پزشکی قاچاق در سمنان
  • اولین مرکز «ترس از زایمان» کشور در کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود
  • همه با هم برای جوانی جمعیت