Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: با پیدا کردن بازار و آشنا شدن مردم با قارچ گانودرما، تولید این محصول در استان افزایش خواهد یافت.

محمدعلی شریکیان در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: گانودرما یکی از انواع قارچ های خوراکی است که تولید آن حدود یک سالی است در کشور آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه تاکنون یک مجوز از سوی این سازمان برای تولید این نوع از قارچ صادر شده است، افزود: مجوز تولید صادر شده است اما هنوز فرآیند کار به مرحله تولید محصول نرسیده است.

شریکیان با اشاره به تغییر ذائقه مردم ادامه داد: بعد از آشنایی مردم با این نوع از قارچ و پیدا شدن بازارهای مناسب، تولید و تقاضا برای این محصول نیز افزایش خواهد یافت.

وی تصریح کرد: قارچ گانودرما بیشتر خواص دارویی دارد و برای مواردی همچون تولید دمنوش استفاده می شود.

این مقام مسئول توضیح داد: تولید قارچ گانودرما همانند تولید سایر قارچ ها است چراکه این محصول در محیط کنترل شده تولید می شود و به طور کلی می توان در محیط کنترل شده هر محصولی را تولید کرد.

گفتنی است چندی پیش صغری احمدی کارآفرین برتر در حوزه تولید قارچ در خراسان شمالی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرده بود: روستاییان این استان توان مالی برای تولید قارچ گانودرما ندارند.

وی با اشاره به اینکه قارچ گانودرما به نام پادشاه گیاهان دارویی معروف است، افزود: این نوع از قارچ دارای آنتی اکسیدان بالایی است و می تواند بر روی سیستم ایمنی بدن نقش مهمی را ایفا کند و از سوی دیگر برای درمان بسیاری از بیماری ها نیز مناسب است.

وی با بیان اینکه پرورش هر دوره از پرورش قارچ گانودرما بین 90 تا 100 روز است، ادامه داد: در هر دوره پرورش 30 تا 35 کیلوگرم از این نوع قارچ تولید می شود.

احمدی اظهار کرد: قارچ گانودرما از بازار خیلی خوبی برخوردار است و اکنون یک بازار تضمینی برای فروش این محصول در تهران وجود دارد و هر کیلوگرم از این نوع قارچ تا قیمت 500 هزار تومان به فروش می رسد.

وی با اشاره به اینکه آموزش پرورش تولید این قارچ را به افراد زیادی از این استان ارائه داده ام، تصریح کرد: 30 تا 40 نفر از افراد آموزش دیده این قارچ را تولید و محصول آن ها را خریداری می کنم.

این کارآفرین برتر تاکید کرد: تاکنون موفق شده ام تا قارچ تولیدی را در داخل استان و به فروشگاه هایی همچون عطاری ها به فروش برسانم و تولید این قارچ از بازار خوبی برخوردار است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: برای پرورش این نوع از قارچ تعداد زیادی از روستاییان به خصوص زنان روستایی آموزش دیده اند و این افراد از فضای کافی برای تولید آن برخوردار هستند ولی متاسفانه با نبود نقدینگی جهت خرید کمپوست و تجهیزات مواجه هستند و نیازمند ارائه تسهیلات کم بهره هستند.

احمدی با بیان اینکه یک زن خانه دار در هر دوره از پرورش این نوع از قارچ می تواند درآمدی حدود 17 میلیون تومان کسب کند و از سوی دیگر هزینه تجهیز کردن و خرید کمپوست اعتباری حدود پنج میلیون تومان را در بر دارد، گفت: بنابراین اگر تسهیلات به این افراد اعطا شود این افراد هم می توانند پول تسهیلات دریافت شده از بانک را در دور اول پرداخت کنند و از سوی دیگر پول لازم برای خرید کمپوست برای دور بعدی را نیز خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: مدتی است به دنبال آن هستم تا مجتمع آموزشی و پرورشی قارچ گانودرما و حتی بسته بندی آن را در شهرستان راز و جرگلان ایجاد کنم و در این ارتباط مجوزهای لازم نیز اخذ شده است اما با مشکل بروکراسی اداری جهت اخذ تسهیلات مواجه هستم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی خراسان شمالي نوع از قارچ قارچ گانودرما خراسان شمالی تولید قارچ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۸۳۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بیش از ۴۵۰ کیلومتر حفاری در پروژه ملی توسعه شبکه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در خراسان شمالی

رسول علی اصغرپور مدیر مخابرات منطقه در گفتگو با خبرنگار جام جم در خصوص آخرین وضعیت پروژه ملی توسعه فیبرنوری در استان، با اشاره به اهتمام جدی شرکت مخابرات ایران و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات جهت بهبود زیرساخت های ارتباطی کشور با اجرای پروژه ملی توسعه فیبرنوری منازل و کسب و کارها (FTTH)، از اجرای ۴۵۰ کیلومتر  فیبر نوری در ۲۵ شهر استان، خبر داد. مدیر مخابرات منطقه خراسان شمالی خاطر نشان کرد: طرح ملی فیبر نوری در ۲۵ شهر خراسان شمالی  و با پیش بینی اجرای بیش از ۶۵۰ کیلومتر فیبرمورد نیاز اجرایی می شود و در حال حاضر  عملیات اجرای پروژه در ۲۵ شهر استان آغاز شده است و در ۱۰شهر عملیات اجرای طرح فوق بیش از  ۸۰ درصد پیشرفت داشته است. وی اظهارکرد:تاکنون ۴۵۰ کیلومتر فیبر نوری جهت دسترسی منازل و کسب و کارها به اینترنت پرسرعت در استان، اجرا شده است. وی بیان کرد:عملیات حفاری جهت  اجرای این طرح در شهرهای فاروج، آشخانه، گرمه، صفی آباد،راز، یکه صعود،شوقان،درق،حصار گرمخان،زرق آباد، بام و غلامان پایان یافته و در سایر نقاط نیز درصد قابل توجهی از کار اجرایی شده است. علی اصغرپور یادآور شد: طرح ملی توسعه فیبر نوری منازل و کسب و کارها (ftth) در تمامی شهرهای خراسان شمالی به جز شهر بجنورد توسط مخابرات منطقه خراسان شمالی درحال اجرا می باشد. علی اصغرپور با اشاره به اهمیت این پروژه در راستای ایجاد زیرساخت های شهر هوشمند و کاهش شکاف دیجیتالی و همچنین توسعه اقتصاد دیجیتال اظهار داشت: با هدف پیشبرد هر چه بهتر این پروژه تاکنون جلسات مستمر و متعددی در  کمیته راهبری توسعه فیبرنوری منازل و کسب و کارها با دستگاه های اجرایی در شهرهای مختلف استان برگزار شده  و امیدواریم با تلاش و پشتکار همکاران حوزه های مختلف مخابرات منطقه و تعامل سازنده سایر دستگاههای مرتبط و به ویژه با حمایت استاندار خراسان شمالی،  بزودی شاهد اجرای کامل و بهره برداری این پروژه در سطح استان باشیم./ خراسان شمالی _خبرنگار جام جم _اسدالله ابراهیمی

دیگر خبرها

  • افزایش اعتبار هنرستانهای خراسان شمالی /هنرستان ها باعث رشد اقتصادی منطقه می شود
  • اجرای سند توسعه اشتغال در ۵۰۰ روستای خراسان شمالی
  • پیچیده شدن عطر خوش گل‌های محمدی در خراسان جنوبی + فیلم
  • وزارت جهاد کشاورزی نرخ جدید شکر را سریع‌تر اعلام کند
  • بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند
  • تولید ۱۷ درصد کلزای خراسان رضوی در مشهد
  • اجرای بیش از ۴۵۰ کیلومتر حفاری در پروژه ملی توسعه شبکه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در خراسان شمالی
  • تولید سالانه هزار تن قارچ در شهرستان بستان آباد
  • چالش تولید زعفران در سرزمین طلای سرخ
  • تولید سالانه بیش از یک هزار تن قارچ دکمه‌ای در بستان آباد