Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-29@04:35:02 GMT

مدیریت سد کوثر گچساران پس از بارش‌های اخیر

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۸۴۱۸۵

مدیریت سد کوثر گچساران پس از بارش‌های اخیر

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: در حال حاضر 94درصد حجم مخزن سد کوثر گچساران پر شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، علی داودی‌مهر به وضعیت سدهای استان بعد از بارش‌های اخیر اشاره کرد و گفت: در حال حاضر با احتساب رسوب‌های ورودی به سد کوثر، حجم مفید مخزن آن 547 میلیون مترمکعب است و اکنون 514 میلیون مترمکعب از این میزان معادل 94 درصد از کل مخزن آن پر شده و همچنان شرایط این سد به خوبی مدیریت و کنترل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، با اشاره به اینکه میزان بارندگی از ابتدای سال آبی تا کنون در ایستگاه هواشناسی سد کوثر 354 میلیمتر است، افزود: در حال حاضر حجم خالی مخزن سد کوثر 33 میلیون مترمکعب، دبی ورودی 51 مترمکعب بر ثانیه و دبی خروجی آن نیز 44مترمکعب بر ثانیه است که بر همین اساس، سیلاب‌ها و آوردهای بالادست این سد، به خوبی مهار و مدیریت خواهد شد.

داودی مهر، با بیان اینکه حجم رها شده جهت پیش بینی سیلاب از ابتدای فروردین سال جاری، 27 میلیون مترمکعب بوده، اظهار داشت: کل ورودی به مخزن سد کوثر از ابتدای سال آبی تاکنون، 253 میلیون مترمکعب و کل خروجی از مخزن از ابتدای سال آبی نیز 236 میلیون مترمکعب بوده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد افزود: از ابتدای سال آبی، میزان کل مصارف از سد کوثر به تفکیک، 21 میلیون مترمکعب برای کشاورزی، 2 میلیون مترمکعب برای صنعت و 94 میلیون مترمکعب برای شرب و 56 میلیون مترمکعب نیز برای سایر مصارف، بوده است.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد سد کوثر سیلاب ابتدای سال آبی میلیون مترمکعب سد کوثر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۸۴۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره بیش از ۴۱ میلیون متر مکعب آب در مخزن سد حسنلوی نقده

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، فرماندار این شهرستان با اشاره به نزولات آسمانی که باید قدر دان نعمات الهی باشیم افزود : باید  برای مدیریت صحیح آب بیشتر تلاش کنیم البته  شاید امسال با تنش  کم آبی روبرو نباشیم ولی   باید با نگاه ویژه مدیریت کرد .

   محمد نوبخت نیا ضمن تشکر از مدیریت امور آب در استان و شهرستان ، آبگیری تالاب ها را که باعث پویایی و تلطیف هوا می شود تصریح کرد :  این آبگیری ها باعث حمایت از زیستمندان ، کشاورزان و بخصوص جلوگیری از آتش سوزی های احتمالی خواهد شد .

وی  همچنین با اشاره به وضعیت آبی سد حسنلو ادامه داد : تنش های پایاب سد حسنلو  همه ساله بوده و با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی صحیح و با مشارکت مردم باید بفکر توسعه شبکه باشیم و این امر با مشارکت کشاورزان در این پایاب تحقق می یابد. 

 

محمد نوبخت نیا با اشاره به چاههای غیر مجاز این اقدام را حق الناس دانست و ادامه داد باید برای جلوگیری از حق عموم بخصوص مناطق بالا دست که آب به آنها نمی رسد باید شدیدا برخورد و با مدیریت صحیح اقدام شود .

در ادامه مدیر امور آب شهرستان نقده به عملکرد اداره سال سال گذشته پرداخت و ادامه داد : ما در ۵ بخش فعالیت داشتیم که مدیریت  تنش سد حسنلو از مهمترین برنامه ها بود که توانستیم   عدم همخوانی تخصیص آب به کشاورزان را   حل و فصل نماییم.

   کیومرث جهانگرد در خصوص مدیریت آب در این حوزه تصریح کرد : ابلاغی آب به تالاب ها ۱۵ میلیون متر مکعب بوده که با پیگیری های صورت گرفته کاملا تخصیص داده شده است .

وی یکی از مشکلات اساسی سد را بعلت دخالت محیط زیست  جهت عقد قرارداد با صید و صیادی سرین سولار دانست و افزود :صید و صیادی سرین سولار نیز امروز بخاطر ورود محیط زیست با عدم تمدید قرارداد با مشکل مواجه هستند که باید در اینخصوص اقداماتی صورت گیرد ،در این صید و صیادی  بیش از ۳۰ خانوار فعالیت دارند که تنها درآمدشان از همین مسیر می باشد .

جهانگرد درادامه گفت:  امسال نسبت به دراز مدت ۴۰ درصد افزایش آب را نسبت به سالهای قبل شاهدیم که بیش از ۴۱ میلیون متر مکعب آب  تا کنون در سد ذخیره شده است .

دیگر خبرها

  • ذخیره آب سدهای مازندران ۵۳ درصد افزایش یافت
  • پرواز فلامینگوها بر فراز گاوخونی
  • خشکی گاوخونی از عوامل خیزش گردو خاک اصفهان
  • بارش های اخیر در۱۹استان قابل ملاحظه بود/اسکان عشایر در مناطق امن
  • ذخیره بیش از ۴۱ میلیون متر مکعب آب در مخزن سد حسنلوی نقده
  • افزایش رهاسازی آب سد کوثر به ۱۷۰ متر مکعب بر ثانیه
  • ۹۹ درصد سد کوثر پر شد/ آغاز عملیات رهاسازی آب
  • سد کوثر گچساران سرریز کرد
  • پر شدن ۶۴ درصد مخازن آبی خوزستان در بارندگی اخیر
  • ۶۴ درصد مخازن سدهای خوزستان پر شده است